Microsofts presenterar Windows 9 under kvällskvisten

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Kinekin:

CTRL+V i kommando tolken, 10/10 bästa windows hittills.

och där blev w10 den bästa OS genom tiderna! <3

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

GTX 800-serien finns.

Du tänker kanske på de mobila kretsarna. De är i de flesta fall omdöpta kepler-chip. Så inte riktigt en ny generation. På vanliga grafikkort skippade de 800-serien helt. De gick från t.ex. GTX 780 till GTX 980. Tanken är också att även 900m-serien ska leta sig ut på laptops i månaderna här.

Sorry for Off Topic folk

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Meh!
AMDs OS kommer slå det här med hästlängder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

GTX 800-serien finns.

Sant men bara till bärbara.

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Inaktiv

Fan vad simpla ni är om saker som att den råkar logga in direkt till skrivbordet istället för MUI och en liten skitfunktion i kommandotolken förändrar ett helt OS

Skrivet av Brajg:

Sant men bara till bärbara.

Och din poäng är?

Permalänk
Snusfri

Blir till att testa W10 på laptopen inom en snart framtid då förhoppningsvis

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

"In Windows 8 when users launched a modern app, it sort of had a different environment," Belfiore said. "We don't want that duality. We want users on PCs with mice and keyboards to have their familiar UI."

HURRA!!!!! Hejdå "Samma gränssnitt överallt"!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Microsoft är sämst när det gäller marknadsföring.
Varför släpper de inte sakerna direkt? Nu kommer intresset sakta dö ut igen.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv

"This product, when you see the product in your fullness I think you'll agree with us that it's a more appropriate name."
Nej, det tror jag inte.

Permalänk
Medlem

bah!

Windows 10 shipping "later in the year" in 2015.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lajnuss:

bah!

Windows 10 shipping "later in the year" in 2015.

Det var väl redan känt/väntat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

"In Windows 8 when users launched a modern app, it sort of had a different environment," Belfiore said. "We don't want that duality. We want users on PCs with mice and keyboards to have their familiar UI."

HURRA!!!!! Hejdå "Samma gränssnitt överallt"!

Man kan ju tolka det som att Belfiore menar att Windows 8 har två gränsnitt som de nu försöker smälta samman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Microsoft är sämst när det gäller marknadsföring.
Varför släpper de inte sakerna direkt? Nu kommer intresset sakta dö ut igen.

Om jag tolkar det rätt så kan du imorgon ladda ner beta (preview) versionen...
De vill göra som de gjorde med Windows 7, och låta användarna ha en åsikt...

Tycker det är kanon att de gör detta, och ärligt, test datorn står redan beredd bredvid mig... saknas bara ISOt

Permalänk
Avstängd

"Starting tomorrow we're going to launch our Windows Insider Program."
Jag antar att det innebär att man kan få tag på den av en "kompis" innan veckan är slut?

Är det fortfarande VMWare workstation som är bäst?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Det var väl redan känt/väntat?

Rättar mig själv, det var väl tal om i vinter/vår, iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Man kan ju tolka det som att Belfiore menar att Windows 8 har två gränsnitt som de nu försöker smälta samman.

Fast "the familiar UI" för tangentbord och musanvändare är ju Win32-API't, med fönster och menyer utan helskärmstvång. Så det tror jag inte. Man kan såklart tolka allt hur man vill men det vore ett långskott.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Om jag tolkar det rätt så kan du imorgon ladda ner beta (preview) versionen...
De vill göra som de gjorde med Windows 7, och låta användarna ha en åsikt...

Tycker det är kanon att de gör detta, och ärligt, test datorn står redan beredd bredvid mig... saknas bara ISOt

Klart att detta är bra, men det struntar den vanliga konsumenten i. Innan 10 släppps så har både Apple & Google hunnit släppa nya telefoner, tablets, IOS & Android. Vem vet, då kanske klockor och Rift är det som gäller.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast "the familiar UI" för tangentbord och musanvändare är ju Win32-API't, med fönster och menyer utan helskärmstvång. Så det tror jag inte. Man kan såklart tolka allt hur man vill men det vore ett långskott.

Men de har ju gjort det möjligt att köra "Universal Apps" i fönster, dvs så integreras ModernUI in i den ursprungliga desktopen istället för att vara ett lager ovanpå. Samtidigt som man bibehåller den touchvänlighet som den skapades för.

Så jag skulle nog påstå att MS siktar på ett gränsnitt som anpassar sig efter input, istället för två gränsnitss som är halvt beroende av varandra.

Permalänk
Avstängd

"Windows Insider Program"

Betyder det alla eller inbjudna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Klart att detta är bra, men det struntar den vanliga konsumenten i. Innan 10 släppps så har både Apple & Google hunnit släppa nya telefoner, tablets, IOS & Android. Vem vet, då kanske klockor och Rift är det som gäller.

Tror knappast Windows råkar dö efter sådär 25 år (eller vad det kan vara...) på tronen

Permalänk

Det här är ju nästan värre än intels numrering...

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Förvånad att Win 8 fortfarande får så mycket hat.

Win 8.1 med Classic Shell är väldigt trevligt faktiskt.
Märker ingen större skillnad från detta och Win7 (som jag f.ö. tyckte väldigt bra om) förutom att systemet känns lite rappare men där är inga gadgets. =/

Hatar Modern UI, men märker aldrig av det då uppstart sker direkt till skrivbordet.

Att Microsoft hoppar över "9" känns dumt dock, ungefär som när dom gick från Xbox 360 till Xbox One.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Smart namn. Jag fattar precis.
Någon annan som också fattar som vill sätta ord på hur de tänkt?

Windows I/O ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tror knappast Windows råkar dö efter sådär 25 år (eller vad det kan vara...) på tronen

Tja, de misslyckas ju med det nya; d.v.s. smartphones och tablets.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att det blir riktigt smart koppling mellan telefon, surfplatta och dator. Vill så gärna b.la. kunna sitta med mina trådlösa hörlurar, prata i skype eller lyssna på musik, ringer det i telefonen så svarar jag genom datorn och slipper ta av mig hörlurarna. Samma sak med SMS.
OSX har väl fått detta om jag förstått rätt?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MakeCoke:

Tja, de misslyckas ju med det nya; d.v.s. smartphones och tablets.

Jaja, jag tänkte inte så. Windows har alltid varit desktop för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Apple tänker jag inte beblanda mig i. Om du tycker Windows är stängt, då är OSX/iOS en katastrof.

Och jag tänker inte spela mina större spel på en telefon. Så ärligt.. nej. Jag bryr mig inte om vad Apple och Google släpper...
Det enda som lockade mig var steam machines, men de verkar ha stannat...
Personligen så vill jag ha en surfplatta som jag kan köra samma program som jag gör på min desktop också, så Android intresserar mig inte där heller. Gällande telefonen, så okej, då kan jag nöja mig med en bra Android lur. Men allt annat är typ meh...

Vet att Google har många smarta stream och liknande funktioner till TVn. Men jag har använt det med WiDi i TVn redan på min laptop, så "nytt" är det inte. Men självklart ett bra alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179444:

"Windows Insider Program"

Betyder det alla eller inbjudna?

Ingen som vet än, de ska öppna upp det imorgon så vi får se på http://insder.microsoft.com

Dock lite rolig nyhet om det

Q: How are you going to handle feedback?
A: We've never done this before. Hopefully you become an Insider, you'll see things you haven't seen before. There will be forums available for discussions amongst insiders, and our engineering team will be available.

Från theverge live blog.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

CTRL+V i kommando tolken, 10/10 bästa windows hittills.

Höger mus+klistra in fungerar utmärkt.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Anitramane:

Höger mus+klistra in fungerar utmärkt.

Jag har saknat CTRL+V där länge...