Permalänk

Asrock K7s8x ?

ASROCK K7S8X baserat på sis 746 kretsen... Nån som har nån erfarenhet av Asus budget märke ?
Jag har hört att sis 746 kretsen skall vara bra, men jag undrar hur den överklockar ? Nån som vet ?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASRK7S8X
Det jag tänkte på

Jag funderade nämligen starkt på att köpa ett sådannt mobo samt en 2400+ plus en Twinmos winbond 256 sticka. Allt detta för 2600 kr

Ursäkta eventuella fel hade lite brottom

Permalänk
Medlem

Moderkortet kanske inte är världens bästa, dock ett bra budget kort.

Har själv varit inne rätt nyligen och dragit ihop en dator med detta moderkortet.

SPEC: (datorbutiken btw)

Moder: ASRock K7S8X
Proc: Athlon XP 2400+ @ 2000MHz
Sticka: Standard 256MHz

Som sagt, kortet är inte det bästa men duer ändå

Hoppas det fixar sig för dig!!

Visa signatur

:: Intel Core i5-3750K @ 3.86GHz :: 16GB Vengeance 1600MHz :: XFX Radeon HD6950 2GB :: 1x 120GB SSD [WIN 7] :: 1x 1TB [SPEL / PROGRAM / FILM] :: 1x 500GB [INSTALLERADE SPEL] ::

Permalänk
Medlem

kolla www.ocinside.de dom har en voltmod till mobot!!

Visa signatur

xp2400+ @3200,Dfi LAnpart NFII Ultra Infinity, GeIL PC4000 Ultra Platinum, 480Gb Hdd,DVDR, ATI Radeon 9800XT

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det kortet funkar bra med Ati 9600 pro.? har stor problem med mitt nya grafik kort som bara häger sig hela tiden .. i butiken sa dom att det kan var mitt sunkiga moder kort.. Azza 366as. ska köpa det i morgon om det funkar bra med mitt grafik kort.. så om någon vet någon ting eller har bättre förslag ( lika billigt 650kr) så är jag tacksam.!

*EDIT så det är ingen som vet om det är ett ok kort och funkar med ATI 9600 Pro..! har fått en del VPU Recover nu, å då är det väll nått krågel mellan grafikkortet å drivrutinen.. ? ¨tex om jag klickar runt lite i windows så låser den sig..

Permalänk
Medlem

Har ett sådant moderkort och ett radeon 9800pro. Hade ingen lust att köpa nya snabba diskar etc så ett budgetkort för 300:- kändes bra.

Kan säga som så att det var ett jävla helvete att få det att fungera, 9800pro craschade hela tiden. Dock så lyckades jag lösa det med att inaktivera det inbyggda ljudkortet med ett annat grafikkort i istället för 9800pro:et och sedan installera det.

utan ljudkortet fungerade det perfekt. Har installera det igen och det verkar inte vara några konflikter (mer än en irq-delning mellan mitt nätverkskort och 9800pro:t får se hur det håller)

funkar bra, än så länge.

Så Aimless: testa inaktivera inbyggda funktioner på moderkortet så kanske det löser sig!