Har jag fått en gammal iphone 6? Dålig batteritid + samtalstid

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det som är viktigast med lipoceller är att de laddas ordentligt första gången så att hela "kemimassan" aktiveras, därför brukar tillverkarna rekommendera en lång laddning första gången, man ska inte dra ut laddaren när batteriet är full utan ha den inkopplad ½-1 dygn för att vara säker på att hela batteriet blir aktivt, sedan ska det bara vara att använda det normalt och maxkapaciteten ska finnas där efter ett par laddningar.

Du som verkar ha koll , är det ej dåligt o låta mobilen dö o sen ladda. hela tiden??

Permalänk
Medlem

Telefonen ska ha inbyggd batterivakt som stänger av innan batterierna når skadligt låg spänning. Så det ska inte vara ett problem.
OM en lipocell skadas, lär du märka det. Din telefon kommer inte gilla att den skadade cellen expanderar invändigt i den, utan du kommer se var den buktar ut. Märker man att en telefon börjar byta form är det tid att ta kontakt med en återförsäljare.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

sorry om jag uppdaterar en gammal tråd, men min iphone 6 har fått mycket sämre batteritid nu efter en månads användande.
laddade den varannan natt först, satte den på laddning när jag gick och la mig med 5-15% batteri kvar.
Nu för tiden räcker batteriet ungefär 10 timmar, tar den från laddaren när jag cyklar till skolan sedan är den lagom död nån timme efter att jag kommit hem från skolan. Ungefär batteri som min 4s och största anledningen varför jag bytte ut den.