Batteri procent Android OS Galaxy s5

Permalänk
Medlem

Batteri procent Android OS Galaxy s5

Tja har en liten fråga. Sett på både min och frugans mobil att Android OS har en väldigt hög batteri % på våra galaxy s5. Har just nu

29% batteri kvar
Skärmen har varit igång 4 timmar
Android OS har använt 74% av batteri användningen.

Är detta normalt?

Visa signatur

Mobil: Samsung galaxy s5
Surfplatta: iPad 4
Dator: Acer Aspire E1

Permalänk
Medlem

Vet inte hur batteritiden är exakt på S5 men en skärmtid på 4h med 1/3edel kvar låter väl rätt normalt?
74% på android os låter dock väldigt mycket och även märkligt med tanke på skärmtiden.

På min G2 med aosp ligger android system på 7% & operativsystemet android på 6% i skrivande stund.
Vid surf/youtube användning.. Skärmtid, ca 7h på en dag utan några "batterisparfunktioner".

Permalänk
Medlem

Jo det känns ju helt normalt ändå men undrar varför just den har så hög procent. Ska göra ett test idag o se om det blir liknande siffror. Brukar kunna få ut närmare 5,5-6h skärmtid och då är det nog en timma spelande minst på telen.

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

På någon telefon har jag också haft Android OS väldigt högt jag tror det är en bugg i sig i någon Android version. Men det är i alla fall inget att oroa dig för för det påverkar inte batteriet negativt även om dess siffror är väldigt höga. Din batteritid låter dessutom fullt normal.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Avstängd

Android OS ska normalt ligga under 10%.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Inte suttit så jättemycket men blev andra värden än så länge

Varit igång 12 timmar
Batteri procent 85%
Skärm aktiv 59 min
Skärm 26%
Android system 15%
Android os 8%
Vilo läge 8%

Så idag verkar det vara helt annorlunda

Såg dock igår att Ecu hade varit aktiv i över 10 timmar och idag endast 10 minuter. Antar att detta spelat in angående hur hög procent Android os hade igår

Visa signatur