Bärbar gamingdator för 15-18k?

Permalänk

Bärbar gamingdator för 15-18k?

Hallå!
Tänkte köpa mig en bärbar gamingdator nu när man är nyrik men behöver lite hjälp av er som är uppdaterade.
För sist jag spelade var GeForce FX5950 Ultra det värsta grafikkortet man kunde ha så jag har inte så stor koll numera...

Kan tänka mig att lägga ut 15 000-18 000kr och kommer enbart att spela på datorn.
Storlek på skärm eller tyngd spelar ingen större roll, får gärna vara så tyst som möjligt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Graznycheck:

Hallå!
Tänkte köpa mig en bärbar gamingdator nu när man är nyrik men behöver lite hjälp av er som är uppdaterade.
För sist jag spelade var GeForce FX5950 Ultra det värsta grafikkortet man kunde ha så jag har inte så stor koll numera...

Kan tänka mig att lägga ut 15 000-18 000kr och kommer enbart att spela på datorn.
Storlek på skärm eller tyngd spelar ingen större roll, får gärna vara så tyst som möjligt.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5010807125/rog-g751

Får han den för 14395 så har han gjort ett kap. Skynda beställ så kanske det går!

Permalänk

Dom har ändrat priset nu, så antar de inte gick

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem

Attans skulle varit snabbare.

Permalänk
Medlem

Undrar om det var enbart för företags kunder?:D

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Är det en ASUS ROG G751 man ska ha alltså?

Permalänk
Medlem

Du lär nog inte bli besviken verkar det som. Här är bara en av flera sidor som verkar spy positiv galla över den http://hothardware.com/Reviews/Asus-G751-Buy-This-Laptop-/?pa...

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen föregången, G750, och kan inte annat än att lovorda den.

Förhållandevis sval även under riktigt tung belastning, matt skärm med 60Hz bilduppdatering och relativt bra betraktningsvinklar för att vara en TN. Inte så otymplig som jag trodde, och på den fronten ska ju G751 vara ännu bättre.

Förväntade mig att köra spel på medium/höga inställningar för att få skaplig fps. Jag kör BF3, Wow, CS:GO med flera på absolut högsta grafik med MSAA och liknande på runt 4X, med dessa inställningar droppar jag sällan under 60fps.

Reser du i jobbet som jag eller behöver en bärbar av andra anledningar så rekommenderar jag ROG-serien varmt!

Jag har datorn i sign.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graznycheck:

Hallå!

Här får du tips på 3st varianter inom din budget kanske några hundringar mer eller mindre +-

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/msi-gt722qd-256ne/211...
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/asus-rogg751jy-t7058h...
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/anvandningsomrade/spe...

Permalänk

Det blev en Asus G751JY!
Kostade 17490:- idag på Mediamarkt även fast det stod 18990:- på deras hemsida.
Jag har precis packat upp den så jag har väl inte riktigt hunnit testat datorn än men det verkar lovande.

Permalänk
Medlem

Du kommer bli otroligt nöjd!

Återkom gärna med lite intryck och synpunkter om du har möjlighet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av El1min4tor:

Du kommer bli otroligt nöjd!

Återkom gärna med lite intryck och synpunkter om du har möjlighet.

Jag är riktigt nöjd med datorn! Positivt överraskad över hur tyst den faktiskt är, trodde den skulle leva om mera faktiskt.
Det är väl bara högtalarna jag är lite besviken på egentligen men jag använder för det mesta headset så det gör väl inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graznycheck:

Jag är riktigt nöjd med datorn! Positivt överraskad över hur tyst den faktiskt är, trodde den skulle leva om mera faktiskt.
Det är väl bara högtalarna jag är lite besviken på egentligen men jag använder för det mesta headset så det gör väl inte så mycket.

En snabb fråga angående datorn.

Har den en liten eller stor "Enter/Retur" knapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burrex:

G750 har stor. Jag vet inte hur det är på 751 men designen är ju snarlik rakt igenom.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Burrex:

Stor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Graznycheck:

Kul att du är nöjd! Själv är jag riktigt positivt överraskad av min. Prestandan snuddar vid en relativt bra stationär och ändå går den att plocka med sig när man behöver!

Visa signatur