Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Grafikkorts val? D:

Hej! Ifall tråden är på fel ställe, feel free to flytta the tråd

Ska till jul uppgradera datorn lite med ett nytt moderkort och en ny CPU. Jag kommer då börja på ett relativt långt projekt som kommer att innebär att jag kommer få inhandla delar när jag har pengar Hursomhelst, då CPU och mobo är prio 1 så efter det kommer GPU att komma. Började då fundera lite, sitter just nu på ett GTX660 vilket jag är riktigt nöjd med men vet inte hur jag ska gå tillväga med det i framtiden. Har som sagt planer att göra om datorn gigantiskt med sleeves, leds, mods, hela rubbet och vill försöka få till en sån fin dator som möjligt och personligen tycker jag att SLI/Crossfire ser sjukt snyggt ut i datorer.

Så min fråga är helt enkelt, är det värt att köpa ett till GTX660 och köra SLI med (Från vad jag hört från kompisar så kommer inte prestandan göra en stor höjning, men en märkbar) eller att köpa ett t.ex. Radeon R9 290 Tri-X.

Har funderat på ett 970 då priset är sjukt lågt för prestandan, men även att vänta tills 960 släpps.
Vill ha lite olika åsikter om vad ni tycker!
(Om det spelar någon roll så kommer jag gå för ett blått tema, blir det ett R9 290 Tri-X så kommer isåfall det orange målas om till blått)

Mvh iFerz

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

Vad har du för processor nu då? Nästa vecka är det Black Friday och då kan det hända att du kan göra något kap om du köper ett grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad har du för processor nu då? Nästa vecka är det Black Friday och då kan det hända att du kan göra något kap om du köper ett grafikkort.

Sitter på en AMD FX-4100 och ett Gigabyte GA nåntin-nånting mobo. Ska inhandla i5 och Z97
Bra att du sade det! Får kolla

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]