Permalänk
Medlem

Sweclockers redesign koncept

Hejsan! Gjorde en lite modernare design på Sweclockers, tycker resultatet blev ganska bra med tanke på att jag gjorde allt på någon timme. Vet att reklam osv inte är med i designen men det går att trycka in det utan att förstöra designen helt. Syftet med detta var helt enkelt bara att designa något kul. Skulle vara intressant att veta vad ni tycker om det och vill gärna ha konstruktiv kritik!

Mvh

Med reklam

Dold text

Första versionen

Dold text

Update 1
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digitalt-skapande/1340110-sweclockers-redesign-koncept/#post15083265

Update 2 Mobilversion
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digitalt-skapande/1340110-sweclockers-redesign-koncept/index2.html#post15083687

Update 3
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digitalt-skapande/1340110-sweclockers-redesign-koncept/index3.html#post15084909

Permalänk
Medlem

Det ser fräscht ut. Påminner om Windows 8/8.1/10s sätt att ha det på D.V.S. inget runt utan allt ska vara fyrkantigt och precist. Så en tumme upp från mig. Texten ser dock ut att vara lite otydlig mot bakgrunderna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Väldigt vackert!

Permalänk
Medlem

Väldigt ljust, ser fräscht ut, men kommer döda mina ögon sena nätter. Tycker nästan sweclockers är lite ljust nu.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk

Ser riktigt bra ut!

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem

Jag skulle påstå att det är modern och stilrent, men samtidigt obehagligt platt. Detta är såklart en personlig åsikt från min sida, jobbar dagligen som grafiker med både webb samt mediadesign. Jag har börjat blivit ordentligt trött på den minimalistiska, platta stil som jag och de flesta andra använt nu under de senaste 2 åren. Visst är den elegant, men den är även extremt tröttsam i längden.

Lite mer accentueringar och karaktär är någonting som jag har börjat styra tillbaka mot mer och mer. Ungefär som att jag börjat måla om en av hallväggarna i turkost mönster för att få in färg, istället för att ha vita väggar i hela huset och få in färgklickarna med inredningsdetaljer.

Jag kan tycka att det börjar bli för "rent" överallt så identiteten och karaktären hos sidorna blandas ut.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

http://i.imgur.com/i9sk9bH.jpg

Hejsan! Gjorde en lite modernare design på Sweclockers, tycker resultatet blev ganska bra med tanke på att jag gjorde allt på någon timme. Vet att reklam osv inte är med i designen men det går att trycka in det utan att förstöra designen helt. Syftet med detta var helt enkelt bara att designa något kul. Skulle vara intressant att veta vad ni tycker om det och vill gärna ha konstruktiv kritik!

Mvh

Du skulle kunna titta på android L skugga bakom alltihop vore nice.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Gillar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillezz:

Väldigt ljust, ser fräscht ut, men kommer döda mina ögon sena nätter. Tycker nästan sweclockers är lite ljust nu.

Håller med om att det kanske blir för ljust, får testa med lite mörkare färger, alternativt ett mörkt alternativ till designen.

Skrivet av infigo:

Det ser fräscht ut. Påminner om Windows 8/8.1/10s sätt att ha det på D.V.S. inget runt utan allt ska vara fyrkantigt och precist. Så en tumme upp från mig. Texten ser dock ut att vara lite otydlig mot bakgrunderna.

Har faktiskt tagit inspiration från Windows 8/10 och Android L, vilka texter är det du menar?

Skrivet av Nanae:

Jag skulle påstå att det är modern och stilrent, men samtidigt obehagligt platt. Detta är såklart en personlig åsikt från min sida, jobbar dagligen som grafiker med både webb samt mediadesign. Jag har börjat blivit ordentligt trött på den minimalistiska, platta stil som jag och de flesta andra använt nu under de senaste 2 åren. Visst är den elegant, men den är även extremt tröttsam i längden.

Lite mer accentueringar och karaktär är någonting som jag har börjat styra tillbaka mot mer och mer. Ungefär som att jag börjat måla om en av hallväggarna i turkost mönster för att få in färg, istället för att ha vita väggar i hela huset och få in färgklickarna med inredningsdetaljer.

Jag kan tycka att det börjar bli för "rent" överallt så identiteten och karaktären hos sidorna blandas ut.

Jag personligen älskar platt och minimalistisk design men förstår vad du menar. Jag jobbar också med webbdesign men då med främst utveckling. Kan du förklara lite mer hur du menar med accentueringar och karaktär? Håller absolut med om att saker ibland kan bli för vitt och tråkigt.

Skrivet av Broken-arrow:

Du skulle kunna titta på android L skugga bakom alltihop vore nice.

Har faktiskt tagit lite inspiration från Android L, vad menar du med skugga bakom allt?

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

Håller med om att det kanske blir för ljust, får testa med lite mörkare färger, alternativt ett mörkt alternativ till designen.

Har faktiskt tagit inspiration från Windows 8/10 och Android L, vilka texter är det du menar?

Jag personligen älskar platt och minimalistisk design men förstår vad du menar. Jag jobbar också med webbdesign men då med främst utveckling. Kan du förklara lite mer hur du menar med accentueringar och karaktär? Håller absolut med om att saker ibland kan bli för vitt och tråkigt.

Har faktiskt tagit lite inspiration från Android L, vad menar du med skugga bakom allt?

Jo, så allt typ ser ut som det svävar eller liknande, alltså skygga bakom fyrkanterna så det inte ser så platt ut (Vad jag sett kör android L så). Borde se mer personligt ut då (men kan ju ha fel).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, så allt typ ser ut som det svävar eller liknande, alltså skygga bakom fyrkanterna så det inte ser så platt ut (Vad jag sett kör android L så). Borde se mer personligt ut då (men kan ju ha fel).

Jaha, då förstår jag. Det är redan skugga på boxarna men inte så tydligt, får testa att öka skuggan lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Jag menar alla småtexter som inte är rubriker. Kontrasten mellan text och bakgrund är för liten tycker jag så det är lite ansträngande att läsa texten

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker windows 8 är skitfult?

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är en bra början. För att förbättra den ytterligare så skulle jag gjort mer tydlig markering mellan dom olika delarna. Just nu blir det alldeles för mycket vitt för min smak. I menyn så skulle jag valt att lägga en grå nyans bara för att markera tydligare menyn mot bodyn. Samma gäller boxarna i högerspalten. En grå nyans i bakgrunden för markera tydligare så inte allt flyter samman mot det vita.

Din nya utmaning: Hur ser din design ut om den är responsiv? Hur ser designen ut på en surfplatta och mobil?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Medlem

Riktigt fint 10/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Bara jag som tycker windows 8 är skitfult?

Nope.
Hatar skiten, allt rutor överallt utan linjer/sektioner. Jag blir så irriterad på det.
Om sweclockers skulle se ut så så skulle jag leta efter en ny hårdvarusida.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Krillezz:

[..] Tycker nästan sweclockers är lite ljust nu.

Går att råda bot på med ganska enkla medel.
http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Gillar den inte. Delvis för att det är slarvigt gjort, men också för att det inte är genomtänkt.
Hur har du tänkt att kategorin "Fredagspanelen" ska få plats i den lilla rutan?
Samma sak gäller menyn högst upp där nuvarande menypunkt "Julkalender" inte skulle få plats utan att göra fontet mindre eller sidan bredare.
Som sagt, ogenomtänkt.

Permalänk
Medlem

tycker det var riktigt snyggt! hoppas redaktionen tar åt sig lite

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

http://i.imgur.com/i9sk9bH.jpg

Mvh

Tycker det ser bra ut och jag gillar den Windows/Android liknande looken. Hade varit rätt så grymt att tillämpa detta på Swec

Mvh

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || GIGABYTE Aorus Master RTX5080 ICE || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 2x16GB CL16 White

Permalänk
Medlem

"jag gillar det som det redan är!", faktiskt...
snyggt är ditt förslag, särskilt om man gillar win8/metro-upplägget

men inte just min kopp te

Permalänk

Väldigt bra, väldigt väldigt bra

Visa signatur

Windows 8.1 64-bit : Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz : 2x8(16)GB Crucial BallistiX Sport 1600MHz : MSI Z97 GAMING 5 :
Zotac Nvidia GeForce GTX 780 3GB : 2TB Western Digital Green HDD (Lagring) : 256 Crucial SSD (OS)
En 32 tums 1920x1080 Samsung LED teve som skärm ;D

Permalänk
Proffsmobbare

Tycker det ser väldigt snyggt och rent ut, men det känns samtidigt väldigt kallt och inte speciellt hemtrevligt. Det är inte en plats jag skulle dras till att vara aktiv på, men kan inte heller sätta fingret på varför.

Permalänk
Avstängd

Stilren men lite tråkig ändå. Den som är aktuell just nu på sidan är bättre tycker jag. Påminner lite om adlibris hemsida eller något kosmetika-internet-shop. Tycker vi ska ha kvar den som vi har nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag menar alla småtexter som inte är rubriker. Kontrasten mellan text och bakgrund är för liten tycker jag så det är lite ansträngande att läsa texten

När du väl säger det så håller jag med, får göra texterna lite mörkare

Skrivet av IMPANI:

Jag skulle säga att det är en bra början. För att förbättra den ytterligare så skulle jag gjort mer tydlig markering mellan dom olika delarna. Just nu blir det alldeles för mycket vitt för min smak. I menyn så skulle jag valt att lägga en grå nyans bara för att markera tydligare menyn mot bodyn. Samma gäller boxarna i högerspalten. En grå nyans i bakgrunden för markera tydligare så inte allt flyter samman mot det vita.

Din nya utmaning: Hur ser din design ut om den är responsiv? Hur ser designen ut på en surfplatta och mobil?

Ska försöka tona ner det vita. Det kanske dyker upp en mobilvariant senare idag

Skrivet av hultron:

Gillar den inte. Delvis för att det är slarvigt gjort, men också för att det inte är genomtänkt.
Hur har du tänkt att kategorin "Fredagspanelen" ska få plats i den lilla rutan?
Samma sak gäller menyn högst upp där nuvarande menypunkt "Julkalender" inte skulle få plats utan att göra fontet mindre eller sidan bredare.
Som sagt, ogenomtänkt.

Kanske inte helt förvånande att det är "slarvigt" och "ogenomtänkt" när det är gjort på någon timme. Jag gillade layouten på nyheterna och ville inte ändra på den, därför fick den taggen Video istället för Fredagspanel. Man kan ju också ställa sig frågan om Julkalender måste vara med i huvudmenyn eller räcker det att den får en plats i sidomenyn? Jag inne ett tag på att lägga menyn under loggan men tyckte inte det så lika bra ut, därför valde jag att ta bort Julkalender från huvudmenyn.

Skrivet av Laine:

Tycker det ser väldigt snyggt och rent ut, men det känns samtidigt väldigt kallt och inte speciellt hemtrevligt. Det är inte en plats jag skulle dras till att vara aktiv på, men kan inte heller sätta fingret på varför.

Skrivet av Alibaba123:

Stilren men lite tråkig ändå. Den som är aktuell just nu på sidan är bättre tycker jag. Påminner lite om adlibris hemsida eller något kosmetika-internet-shop. Tycker vi ska ha kvar den som vi har nu.

Den kanske blev lite för stilren och kall/tråkig som ni säger. Ska försöka göra den mer hemtrevlig

Permalänk

Oj det var fräscht och fint. Däremot ser det lite för kantigt och trist ut, för stilren. Lite mer energi och lekfullhet kanske?

Men du har gjort ett bra jobb

Permalänk
Medlem

Update 1.1

Har ändrat några av de saker ni föreslog tex lite mörkare bakgrund, inte helt fyrkantiga boxar, mer skugga mm.

Permalänk
Medlem

Nu vart den betydligt mer bekväm för ögonen. Lycka till med tablet- och mobilversion.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9950X3D | Gigabyte RTX 5070 Ti AERO | Samsung 990 PRO 4TB | Gigabyte B650E Aorus Stealth Ice | Corsair Dominator Titanium White 2x48GB DDR5 6600MHz CL32 | Lian Li O11 Vision Compact White | Lian Li HydroShift LCD 360TL White | Lian Li EDGE Platinum 850W White | Lian Li UNI FAN TL 3-pack 120mm Reverse White

Permalänk
Entusiast

Snyggt jobb, men jag tänkte komma med lite ris, och tanken bako mdet hela också:
Många av oss skaffar större och högupplösta bildskärmar för att vi vill få plats med mer information på en given yta. Vi vill också se se att program och webbsidor nyttjar högupplösta stora ytor på ett effektivt sätt.

Tyvärr så verkar marknadskrafterna gå åt helt motsatt håll, där man skapar så mycket luft och tomutrymme att skärmens yta slösas bort. Nästan till en löjlig nivå.
Windows Metro interface, och aandra som följer i spåret är exempel på detta. Ännu värre exempel finns det.

Mitt tips: Designen är intressant, men kolla om det går att nyttja skärmytan lite effektivare. Man vill ju ändå få med så mycket information man kan, men samtidigt utan att det blir för plottrigt.
Balansgången mellan hög informationsdensitet och utrymmesslöseri är svår... mycket svår.

Det är inte meningen

att man skall

behöva sitta

och bläddra i

evigheter

för ett

stycke information.

Dold text
Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Snyggt jobb, men jag tänkte komma med lite ris, och tanken bako mdet hela också:
Många av oss skaffar större och högupplösta bildskärmar för att vi vill få plats med mer information på en given yta. Vi vill också se se att program och webbsidor nyttjar högupplösta stora ytor på ett effektivt sätt.

Tyvärr så verkar marknadskrafterna gå åt helt motsatt håll, där man skapar så mycket luft och tomutrymme att skärmens yta slösas bort. Nästan till en löjlig nivå.
Windows Metro interface, och aandra som följer i spåret är exempel på detta. Ännu värre exempel finns det.

Mitt tips: Designen är intressant, men kolla om det går att nyttja skärmytan lite effektivare. Man vill ju ändå få med så mycket information man kan, men samtidigt utan att det blir för plottrigt.
Balansgången mellan hög informationsdensitet och utrymmesslöseri är svår... mycket svår.

När du nämner att mycket tomutrymme på skärmens yta slösas bort. Vill du ha en design som är bredare? så det inte lika tomt på sidorna. Eller vill du ha design där det är mindre utrymme mellan dom olika delarna. I det här fallet så mindre luft mellan inläggen till exempel?

Visa signatur