Permalänk
Medlem

Kylning av EPoX 8RDA+?

Hej

Jag ska köpa ett EPoX 8RDA+ och jag läste att nord och syd bryggan var väldigt varma på de.

Nordbryggan har ju fläkt, är den tillräkllig?

sydbryggan ska ju vara okyld, passar denna bra till den?
http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=455&session=02625b...

måste man limma eller funka klipsen?

MVH
grunkan

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem

sydbryggarn har inga klips så vitt jag vet....

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

nordbryggan har ingen fläkt...... bara en kylfläns.... men den blir inte så jäkla varm tycker jag inte....

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem

Xplasy, du kör din Duron i ~100MHz bus va? Kör du FSBn upp mot 200MHz eller över blir den rejält varm kan jag lova.

Visa signatur
Permalänk

Re: Kylning av EPoX 8RDA+?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av grunkan
Hej

Jag ska köpa ett EPoX 8RDA+ och jag läste att nord och syd bryggan var väldigt varma på de.

Nordbryggan har ju fläkt, är den tillräkllig?

sydbryggan ska ju vara okyld, passar denna bra till den?
http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=455&session=02625b...

måste man limma eller funka klipsen?

MVH
grunkan

Nordbrygga har bara en fläns. Men beställ en 40mm fläkt till den och köp den kylaren du hade på länken där sen köper du sånt kyl lim dom har där så den sitter fast. Funkade för mig.

Permalänk
Hedersmedlem

När jag köpte min zalman ingick lim till att fästa den med. Hade jag varit dig hade jag satt zalmanen på nordbryggan och flyttat över epox fläns till sydbryggan.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

tror det blir att jag sätter zalmanen på sydbryggan(det ingår lim)
och köper fläkt till nordbryggan(vilken, ska vara tyst) den ska finn as på gtek (därifrån jag köper fläktarna)

orkar inte flytta och så.

hej och hopp
grunkan

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grunkan
tror det blir att jag sätter zalmanen på sydbryggan(det ingår lim)
och köper fläkt till nordbryggan(vilken, ska vara tyst) den ska finn as på gtek (därifrån jag köper fläktarna)

orkar inte flytta och så.

hej och hopp
grunkan

Det finns hål för clips vid sydbryggan...Smidigare än att limma...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ska man sätta en 40mm fläkt på NB kylflänsen eller ska man ta bort flänsen först? Är det superlim man ska ha för att sätta fast eller?

Permalänk

Har min 2100+ på 13x166 (2700+) och minna minnen på aggressive. (Ändrat från 1.6v till 1.8v som den datorn datorbutiken.com sålde klockad)

Bör jag vara orolig för att nordbryggan blir för varm då jag inte har nån extra fläkt på den?

Visa signatur

3500 winchester, 6800gt, dfi, vatten