Ska ha min raspberry pi som emulator.

Permalänk
Medlem

Ska ha min raspberry pi som emulator.

Hej!
Mina planer är att köpa en raspberry pi och ha som emulator för retro spel.

Det jag är lite osäker på är hur jag ska göra med USB kontakten till kontrollerna då jag helst inte vill behöva ha någon kabel mellan TV'n och soffan. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha kabel från soffan till TV bordet. Alltså funderar jag på om det finns trådlösa USB hubbar med batteri?
Eller om det skulle vara smidigare att ha hela raspberry pi på bordet istället för hubben o sen köra trådlös HDMI?

Visa signatur

Poff

Permalänk
Medlem

Köp en trådlös handkontroll bara.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Skrivet av jeppezon:

Hej!
Mina planer är att köpa en raspberry pi och ha som emulator för retro spel.

Det jag är lite osäker på är hur jag ska göra med USB kontakten till kontrollerna då jag helst inte vill behöva ha någon kabel mellan TV'n och soffan. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha kabel från soffan till TV bordet. Alltså funderar jag på om det finns trådlösa USB hubbar med batteri?
Eller om det skulle vara smidigare att ha hela raspberry pi på bordet istället för hubben o sen köra trådlös HDMI?

Håller själv på med ungefär samma projekt, och tänkte få emulatorn att fungera, dock har jag inte lyckats med detta än. Du får gärna uppdatera mig om du lyckas, ev. PMa om du får det att fungera.

Permalänk
Entusiast

Detta kanske kan vara något för dig.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Detta kanske kan vara något för dig.

Kunde du inte hitta någon dyrare?

Samma kontroll för 109kr och med fri frakt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon179444:

Tanken var att den skulle vara trådlös, den jag länkade går över bluetooth och har även några extraknappar.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonssown:

Tanken var att den skulle vara trådlös, den jag länkade går över bluetooth och har även några extraknappar.

Point taken.

Permalänk
Medlem

Det är just en Snes kontroll jag vill ha, men tack för tipsen. Lär ju finnas trådlösa med

Visa signatur

Poff