Microsoft förbereder trådlös PC-adapter för Xbox One-spelkontroller

Permalänk
Melding Plague

Microsoft förbereder trådlös PC-adapter för Xbox One-spelkontroller

För den som söker en trådlös ersättare till populära Xbox 360-kontrollen till PC avslöjar Microsoft nu att en adapter för Xbox One-varianten är i antågande till senare under året.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen!!!

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk

haha när man pratar om trollen. hoppas nu att den inte blir som en xbox 360 kontroller. utan att företagena använder sig av den nya hårdvaran som force feedback i de analoga gas reglagen.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se att mottagaren blir en s.k. nanomottagare den här gången, den till 360-kontrollen var alldeles för klumpig.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

360 kontrollern fungerar ypperligt fortfarande

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Skönt. Det är inte särskilt roligt att använda Micro-USB-sladd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra, jag har väntat på det här länge nu.

Jag använder 360 kontroller med sladd när jag kör icke FPS spel och sådant, vilket med sladden kan störas något ordentligt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Själv spelar jag med historiens bästa handkontroll, Playstation 1.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Entusiast

Frågan är dock hur bra den trådlösa signalen är? När jag använder min Xbox 360-kontroll och spelar på min TV via datorn så kanske jag är 5 meter ifrån själva datorn och ovanpå det så kanske jag ligger på ett sådant sätt att knäna är mellan datorn och kontrollen, störs då signalen märkvärdigt?

Xbox 360-kontrollen fungerar okej men just att den inte är trådlös är ju lite jobbigt

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

360 kontrollern fungerar ypperligt fortfarande

Samma här min kontrollis från -07 funkar lika bra idag som då, får se om blir värt att byta ut.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Ääääntligen! Skönt att äntligen få ha en dosa med ordentlig D-PAD till Pcn

Permalänk
Datavetare

Trevligt, även om jag typiskt sitter så nära min dator att sladden till XBO-kontrollern är ett icke-problem. Positivt också att nyare spel verkligen fattar att man kör med kontroller, ofta får man till och med rätt on-screen ikoner för vilken knapp som gör vad (typiskt fallet om spelet i fråga även finns till XBO/360).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Kör med 360-trådad. Sitter ju bara vid skrivbordet så behöver inte trådlöst!

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Inaktiv

Skönt! Jag avskyr verkligen den stumma USB-kabeln och det verkar inte finnas en mjuk sådan att köpa någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Skönt! Jag avskyr verkligen den stumma USB-kabeln och det verkar inte finnas en mjuk sådan att köpa någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Den här tex är mjuk och käck?

Micro USB Male to USB Male Braided Charging Data Cable - White + Black (3m)

https://eud.dx.com/product/micro-usb-male-to-usb-male-braided...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Psst, jag är inte ens klar med min 360-kontroll ännu. Bästa jag nånsin använt!

Permalänk
Medlem

Köpte en Xbox One kontroll vid release och jag var redan då frågandes varför de inte fanns när det finns trådlösa Xbox 360 versioner.

Permalänk
Medlem

Har en 360-trådlös som har en sådan där "reciever". Tycker det hade varit bättre om man gjorde så att Xbox kontrollerna var Bluetooth som PS och Wii kontrollerna är

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nME:

Den här tex är mjuk och käck?

Micro USB Male to USB Male Braided Charging Data Cable - White + Black (3m)

https://eud.dx.com/product/micro-usb-male-to-usb-male-braided...

Den där var ju inte helt dum faktiskt! Nu kommer ju en trådlös mottagare snart, men det var synd jag inte hade kännedom om denna kabeln tidigare.

Permalänk
Medlem

Var fan på tiden.. Får dock hoppas de gör nått med lite bättre kvalitet, då min förra för 360 kontrollers dog nyligen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Nice!!! gött som fan hoppas dok att den kommer att fungera till 100% till windows7

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Medlem

Köpte precis en Xbox 360 controller till min Raspberry. donglen är ju nästan större än kontrollen ^^ Hoppas verkligen på något i stil med Logitech's

Permalänk
Medlem

Har själv en receiver till min 360 kontroll nu och en splitt ny i reserv utifall men att byta upp sig till One kontrollen är säkert inte fel.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Jag har inte på långa vägar nött ut min 360 dosa än. Jag spelar inte speciellt ofta, och jag är väldigt nöjd med den.

MEN, nog f*n kliar det litegrann i köp fingret nu..

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem

Vilka spel stödjer handkontroll nu för tiden? Jag spelar för tillfället endast CS och LoL, men intresserad av kontroll till andra spel. Har dock ingen aning om utbudet.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Vilka spel stödjer handkontroll nu för tiden? Jag spelar för tillfället endast CS och LoL, men intresserad av kontroll till andra spel. Har dock ingen aning om utbudet.

Typ det mesta fungerar med xbox kontrollen.
Rår mest på hur gammalt spelet är.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd

Bästa kontrollern var ju den till snes, 16 bitars Nintendot. Runda fina kanter och minimalt med knappar och skit. Lätta tider för oss gamers.

Permalänk
Avstängd

Nackdelen med en sån där nano-plugg är väl att usb-uttagen inte ofta sitter optimalt, jag har t ex min HTPC på andra sidan väggen, och vi vet väl alla hur jävla dåliga dom där logitech mottagarna är om något är imellan dig och mottagaren - sen ska vi väl inte börja snacka om avståndet som fungerar utan problem - jag uppskattar det till 3 meter om du inte har någonting mellan dig och mottagaren - är det något mellan är det max 1 meters avstånd innan signalen försvinner.

Kortfattat: Snälla behåll den gamla mottagaren, det fungerar åtminstone på flera meters avstånd.

Permalänk

Då tänker jag hoppas på att dom även bygger in fullt stöd för gamepad i Modern UI på Windows 8/8.1/10.

Skulle vara helt perfekt i TV-soffan med en sådan funktionalitet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

360 kontrollern fungerar ypperligt fortfarande

Tänkte också på det . Har en trådlös 360, är de någon större skillnad mot denna?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm