säljer defekta delar! r9 290 asrock fm2 och en hel cpu

Permalänk
Medlem

Hej jag har haft några defekta delar som jag ska sälja,

grafikkort köpte jag här, det funka inte när jag fick det, har det i original förpackning och allt, fläktarna snurrar och är cirka ett halv år gammalt, det är en shappire

moderkort gick sönder av anledning jag icke vet om ungefär 9 månader, annars har det funkat perfekt innan incident (jag rekommenderar verkligen asrock moderkort ) asrock fm2a88x extreme4 atx

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

cpun vet jag inte om den är defekt för den var med moderkort men det är en AMD Athlon II X4 760K 3,8 Ghz FM2

start priser: priset kan argumenteras
cpun 220kr
gpu sålt
moderkort 150

mobil nummer +46735545840

Permalänk
Medlem

Hej,

Bjuder 400 kr inkl frakt för GPU R9 290

Permalänk
Medlem

Får man pengarna tillbaka om CPUn visar sig vara defekt den också?

Permalänk
Medlem

450kr plus frakt för r9 290.

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangoxx:

grafikkort köpte jag här, det funka inte när jag fick det,

Köpte du det här på marknaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangoxx:

Hej jag har haft några defekta delar som jag ska sälja,

grafikkort köpte jag här, det funka inte när jag fick det, har det i original förpackning och allt, fläktarna snurrar och är cirka ett halv år gammalt, det är en shappire

moderkort gick sönder av anledning jag icke vet om ungefär 9 månader, annars har det funkat perfekt innan incident (jag rekommenderar verkligen asrock moderkort ) asrock fm2a88x extreme4 atx

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

cpun vet jag inte om den är defekt för den var med moderkort men det är en AMD Athlon II X4 760K 3,8 Ghz FM2

start priser: priset kan argumenteras
cpun 220kr
gpu 350kr
moderkort 150kr

mobil nummer +46735545840

Det är inte bara så att du inte uppgraderat bios/ alternativt att det inte finns ett så nytt bios till moderkortet att GPUn inte stöds? Troligtvis ett fullt fungerande 290

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Det moderkortet är med ett A88X chipset och är relativt nytt och borde stödja detta grafikkort utan problem.
Finns inga biosuppdateringar som fixar stöd för grafikkort på deras sida.
Hade det varit kompabiltetsproblem så hade nog Asrock släppt en fix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Det är inte bara så att du inte uppgraderat bios/ alternativt att det inte finns ett så nytt bios till moderkortet att GPUn inte stöds? Troligtvis ett fullt fungerande 290

Har du tittat på denna post som han skrev för ett tag sedan?

Skrivet av Tangoxx:

Hej jag köpte ett kort från swecloackers marknad och det vill inte funka fläkatarna startar skärmen reagerar inte

jag har ingen intregerad grafik på något sätt

jag vet också jag har tillräckligt mycket el för jag har min r7 260x i samtidgigt som jag har min r9 290 som inte vill ge någon bild,

min pci-e är fokous på direkt, jag vet inte vad jag ska göra mitt windows hittar inte ens komponenten mer än min r7 260x

jag har de sensate bioserna

det är ordenglit inkopplat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nietszche:

Får man pengarna tillbaka om CPUn visar sig vara defekt den också?

kanske det beror på, vill helst inte bli lurad, men om det är det så kan det diskuterats

Permalänk
Medlem

När hade du tänkt att avsluta budgivningen?

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomiton:

När hade du tänkt att avsluta budgivningen?

cirka 5 dagar

Permalänk
Medlem

Högst: Nixorz 450kr plus frakt

resten >350kr

Permalänk
Medlem

Bjuder 500kr+frakt för r9 290.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosteed:

Köpte du det här på marknaden?

det stämmer

Permalänk
Medlem

550kr+frakt för r9 290.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangoxx:

kanske det beror på, vill helst inte bli lurad, men om det är det så kan det diskuterats

Lurad och lurad, jag tänkte ju såklart skicka tillbaka processorn till dig om den inte funkar så du kan testa själv

Permalänk

Har du ingen möjlighet att testa processorn på något vis?

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Har du ingen möjlighet att testa processorn på något vis?

nej jag kan tyvärr inte det

Permalänk
Medlem

@Tangoxx: var det den här du köpte http://www.sweclockers.com/marknad/112917-sapphire-r9-290-tri... så är det ESD skador garanterat. Köp aldrig hårdvara som misshandlas av sina ägare på så vis.

Permalänk
Medlem

Ursäkta för det sena svaret

@str8forthakill: förlot men var pratar du om ja köpte ett grafik på sweclockares på länge sen som var dao på arival det värsta köpet i mitt liv

Permalänk
Medlem

@str8forthakill: kilen hette mikeal det var det jag kommer ihåg av det