GTA 5 kraschar med felmeddelande: Failed Initialization

Permalänk
Medlem

Hmm, jag verkar ha löst problemet med frustrationen över det här problemet. Testat allt och spelat i sketful upplösning och ingen extra grafik och det hänger sig ändå - oftast i de scriptade delarna och man får spela om dem från början.

Jag tog helt enkelt och avinstallerade skiten och koncentrerade mig på att spela Pillars of Eternity istället - nu mår jag grymt mycket bättre och är inte lika sur och grinig längre

Permalänk
Medlem

För mig började problemet när jag överklockade mitt grafikkort i AMD catalyst control center med graphics overdrive. Har aldrig fått felmeddelandet innan jag gjorde det. Har ett AMD HD 5670 och höjde klockfrekvensen från 775mhz till 850 mhz och minnesklockan från 1000 mhz tilll 1050 mhz. Den klarade testet som finns i programmet och inga blue screens eller omstarter eller liknande men GTA 5 slutade funka. När jag stängde av graphics overdrive och ställde tillbaka stock inställningar började spelet funka igen och får inga fler felmeddelanden. Vet att det är gammal tråd men är den första som kommer upp om man googlar på felmeddelandet så tänkte bara nämna det i fall någon annan har överklockat och fått liknande problem utan att tänka på att det kan bero på det.

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache