Permalänk
Medlem

Musmatta för CS:GO

Hejsan!
Hade lite frågor angående musmatta för CS:GO. Jag spelar en hel del (men är väl inte så bra egentligen ) och vill skaffa ny matta. Den jag har nu funkar helt ok och mäter ca 300x240x2.5mm men eftersom jag kör på låg sensitivity så blir det för litet ibland. Jag har suttit och kollat runt och hittat Qck+ samt Qck Heavy musmattorna men är lite oviss om vilken av dem jag ska ta, om någon av dem. Grejen är den att ytan jag spelar på är ganska grov och räfflig vilket märks lite med den jag har nu. Qck+ är endast 2 mm och jag undrar om det kanske blir jobbigt att köra på när musen vibrerar, om den gör det. Samtidigt så är Qck Heavy EXTREMT tjock på 6mm och jag tror att det kan kännas konstigt att köra på istället. Vilken tycker ni jag ska köpa och finns det kanske någon annan musmatta som är bra i den storleken?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucpel:

Hejsan!
Hade lite frågor angående musmatta för CS:GO. Jag spelar en hel del (men är väl inte så bra egentligen ) och vill skaffa ny matta. Den jag har nu funkar helt ok och mäter ca 300x240x2.5mm men eftersom jag kör på låg sensitivity så blir det för litet ibland. Jag har suttit och kollat runt och hittat Qck+ samt Qck Heavy musmattorna men är lite oviss om vilken av dem jag ska ta, om någon av dem. Grejen är den att ytan jag spelar på är ganska grov och räfflig vilket märks lite med den jag har nu. Qck+ är endast 2 mm och jag undrar om det kanske blir jobbigt att köra på när musen vibrerar, om den gör det. Samtidigt så är Qck Heavy EXTREMT tjock på 6mm och jag tror att det kan kännas konstigt att köra på istället. Vilken tycker ni jag ska köpa och finns det kanske någon annan musmatta som är bra i den storleken?
Tack på förhand!

Jag har både QcK+ och QcK+ Heavy. Heavy är lite grövre i ytan men så mycket bättre. Så om du har en dålig yta som du spelar på så ska du definitivt satsa på Heavy. Med den lite mer sträva ytan får man sjuk kontroll också, och den stör inte armen. Är LEM på CS:GO och använder en Zowie EC2-A.

Permalänk

Jag hade köpt en stor QCK.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera en Xtrfy XGP1-L4. Har aldrig haft en bättre musmatta.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Skulle rekommendera en Xtrfy XGP1-L4. Har aldrig haft en bättre musmatta.

Håller helt med. Lite dyrare men sydda kanter så man slipper att den frasar efter ett tag. Spelat i många år och prövat många musmattor men xtrfymattan tar priset.

Permalänk
99:e percentilen

Har en QcK+. Du kan inte använda den på ett underlag som inte är nära helt slätt; minsta imperfektion går igenom.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Får kolla på xtrfy mattan och välja mellan den och qck heavy helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Ja. Xtrfy är det bästa jag köpt. Och så fort "glidet" försvinner så är det bara att ta den i tvättmaskinen och den är som ny igen

Permalänk
Medlem

Jag kör en QcK+ och har gjort den sedan 2008, fortfarande nöjd.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk

Vad är det för glid på xtrfy? Jag gillar själv goliathus control, den är lite grövre med högre friktion vilket ger mer kontroll.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Kolla här

https://www.youtube.com/watch?v=L-rCKUrgwdQ

Linus tech tips jämför och visa skillnader på de "normala" mattorna. Jag har dock beställt hem en Qck.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Vad är det för glid på xtrfy? Jag gillar själv goliathus control, den är lite grövre med högre friktion vilket ger mer kontroll.

Det är ett rätt så bra glid. Men inte som te.x razers speed som har någon sorts olja så att musen flyger iväg.

btw provade din matta på ett internetkafé. Passade absolut inte mig. Var som små ´gupp´ eller ´prickar´ men det är väll från person till person

Permalänk
Medlem

Bytte från QcK+ till Xtrfys NiP-musmatta, den är faktiskt mycket bättre enligt mig.

Permalänk
Medlem

Bara en liten fråga. Dem säger Xtrfy mattan att den är 4mm tjock men är det med kanten inräknad eller är det själva mattan?
Ganska viktigt för mig då jag som sagt inte kan ha för tunn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Skulle rekommendera en Xtrfy XGP1-L4. Har aldrig haft en bättre musmatta.

Instämmer helt, köpte den för någon vecka sedan, vilket lyft från min gamla QCK+!

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucpel:

Bara en liten fråga. Dem säger Xtrfy mattan att den är 4mm tjock men är det med kanten inräknad eller är det själva mattan?
Ganska viktigt för mig då jag som sagt inte kan ha för tunn.

Skulle säga att själva mattan är 4mm tjock, kanten i sig är inte högre än mattan

Visa signatur

Ryzen 5 7600 | RX 7900 XTX
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Efter 3500 timmar på CSGO så har jag märkt att qck + är bäst för mig men om underlaget inte är rätt så känns det direkt...

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Jag har en qck+ heavy och den är helt perfekt! funkar överallt

Permalänk
Medlem

Tack då vet jag. Men är det så att ojämnheter känns lätt på xtrfy mattan? Även om den är 4 mm alltså?