[WordPress] Integrera användara från phpbb ELLER mybb med WordPress

Permalänk
Medlem

[WordPress] Integrera användara från phpbb ELLER mybb med WordPress

Hejsan.
Jag skulle vilja utöka min webbserver med ett forum. Men jag gillar iden med att ha ett centralt system för användare. Ett lösenord till flera saker. Det fungerar och jag har integrerat lite olika saker med Wordpress.

Det finns bbPress till Wordpress, samt några andra plugins. Men det är inget alternativ för mig eftersom det är alldeles för enkelt, det saknas en hel del funktioner som jag värderar högt som man tycker borde vara standard. Jsg har kollat på både Mybb och phpbb, och de uppfyller mina önskemål, men de har sitt egna system.

Det finns lite plugins som ska integrera dessa system med mitt Wordpress, men de fungerar inte eller är traska i och med uppdateringar.

Det jag vill ha är att när man ändrar lösen på WordPress ska det också ändras på forumet. Skapar man ett konto ska ett skapas på forumet. Bara WordPress behöver bara dessa funktioner och inte ett mod till ett av forum systemen. Det ska inte gå att skapa konton på forumet utan man blir skickad till WordPress för att hindra att det blir fel.

Så jag behöver ett PHP script som kan använda forumets funktioner utanför forumet av Wordpress för att skapa användare.

Det kanske låter lite flum men förenklat: En användare reggar på WordPress, WordPress skapar en användare på forumet.

Är något lite flum eller konstigt så kan jag försöka förklara på ett bättre sätt!
Är mycket tacksam för ledtrådar, delar här och där som kan fungera lite vad som häls som kan vara till hjälp.

Permalänk
Medlem

Kolla om du inte hittar någon wordpress liknande modul till phpBB istället, lär ju finnas något som är likt det.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Jag ska slänga ett öga där, men de kanske är trasiga p.g.a. uppdateringar av phpbb. Ska ta en titt!

EDIT Jag har kollat lite nu, men det verkar inte finnas något som fungerar med nyare system.

Permalänk
Medlem

BridgeDD verkar vara ett wordpress plugin som klarar senaste versionen av wordpress och phpbb
Men frågan är ju om det kommer hänga med i svängarna i framtiden

Permalänk
Medlem

@jocke92: Jag provade det pluginet, men det fungerar inte med nyare phpbb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre131:

@jocke92: Jag provade det pluginet, men det fungerar inte med nyare phpbb,

Det skulle fungera i 3.1, men kanske slutat fungera i 3.1.x
Är det så bräckligt hade jag inte gett mig in på det. Kommer inte vara värt strulet.

Undra om wordpress kan vara server för något inloggnings/användar-api som phpbb kan fatta. Typ som "logga in med facebook"