Minesville.net - Ett community att trivas på

Permalänk
Medlem

Minesville.net - Ett community att trivas på

Hej,

Jag tänker börja det här inlägget kort men informativt. Kommer fylla på med information allt eftersom och en hel del förändringar kommer ske med tiden. Kortfattat skriver jag till er för att tipsa er om en ny minecraft server med ett gammalt namn är på väg upp igen!

Efter att åter ha funnit intresse och engagemang för att driva ett minecraft community är det dags att få igång det hela.
I dagsläget finns det ett forum baserat på Xenforo, en Teamspeak server samt en dedikerad maskin helt ägnat det här projektet.

Jag arbetar fortfarande med alla delarna, men forumet går att registrera sig på och likaså att prata på Teamspeak.
Servern i sig är fortfarande under uppbyggnad, och om någon av er känner för att hjälpa mig med plugins, komma med idéer och förslag så är alla välkomna! Här har ni som sagt möjligheten att verkligen vara med och forma ett community från start.

Adress till hemsidan: http://minesville.net

Tanken är i grund och botten en server med Bungee Cord. En huvudvärld där det är vanlig survival med en del trevliga plugins som gäller.

Utöver detta kommer det komma lite olika minigames etc. Då det är störst fokus på att skapa en gemenskap tillsammans kommer vi även expandera till en egen CSGO server i slutet av månaden. Här är personer med tidigare erfarenhet av att administrera en CSGO server mer än välkommen!

Det är som sagt ingen server online just nu som man kan börja spela på, men svara gärna här i tråden, sväng förbi vårt forum och registrera dig, eller hoppa in på Teamspeak och säg hej!

Permalänk
Medlem

Nu finns det en enkel server med worldedit och dynmap. Imorgon kommer mcmmo!