gtx 980ti eller vänta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Jaha var det allt, trodde du hade full koll med massa spännande insiderskvaller efter dina tvärsäkra påståenden om i princip alla stora aktörer på gpu marknaden i sverige.

Nja, alltså jag har ju haft en hel del grafikkort om vi säger så
Har även riktiga tvättäkta entusiastpolare som både livnär sig på att bygga hög presterande spel datorer, och även andra vars enda intresse i livet är datorn, och för såna som oss, så är det extremt viktigt med korrekt val av komponenter, och det är mycket mer än bara prestanda och utseende samt pris som tas i betanke när ett köp skall göras

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Jaha var det allt, trodde du hade full koll med massa spännande insiderskvaller efter dina tvärsäkra påståenden om i princip alla stora aktörer på gpu marknaden i sverige.

Den enda insider faktan jag sitter på är polare som berättar hur det ser ut på grafikkortsfronten vid datorbyggande för olika diverse stora företag här i sverige, detta innebär alltså: vilka grafikkort som strular mest, vilka som blir RMA'ade mest, vilka som helt enkelt fungerar bäst osv.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blazin87:

Nja, alltså jag har ju haft en hel del grafikkort om vi säger så
Har även riktiga tvättäkta entusiastpolare som både livnär sig på att bygga hög presterande spel datorer, och även andra vars enda intresse i livet är datorn, och för såna som oss, så är det extremt viktigt med korrekt val av komponenter, och det är mycket mer än bara prestanda och utseende samt pris som tas i betanke när ett köp skall göras

Ok, ska så klart aldrig köpa en enda komponent mer innan jag rådfrågar er först.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Ok, ska så klart aldrig köpa en enda komponent mer innan jag rådfrågar er först.

lol

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av oggart:

låter som att man ska slå till på de ni skriver Hur mycket tror ni det gör om jag skulle stoppa i ett 980ti i min burk? blir det en "wow" effekt eller vad tror ni? eller behövs det mer minne och cpu?

Vad har du för skärm? skillanden blir inte stor om du sitter med 1080p i 60hz.
Köper du ett 980 ti räkna med att uppgradera till en 1440p skärm, gärna med gsync

Visa signatur

sabertooth mk1 | i5 4690k 4,5ghz | corsair vengeance 16gb | windforce 980ti | evga g2 750w | kingston hyperX 3k | corsair air 540 | asus pg278q

Permalänk

Installerade själv ett 980ti nyligen och är störtnöjd över att jag inte väntade längre

Permalänk
Medlem

@dnmda1337: Där ser man! Vad hade du innan för grafikkort? och vad har du för specs?

Permalänk

@oggart:

Ett 290 (non x) klockat och vattenkylt, var inte så dåligt det kortet heller iofs

Permalänk
Medlem

@dnmda1337:
Alright! Vad har du för andra delar i datorn? Och vilket 980ti köpte du?

Permalänk

Kör min ynka 2500k på 4.8ghz, köpte evgas sc2+ men jag har mitt vattenkylt så:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag väntat på pascal.