Vi använde Pyramid. Hade runt 200+ användarlicenser(runt 350 anställda men alla var inte inloggade samtidigt i landet). Men det var mest för artiklar, lön, butik, inköp, resurshantering, tidrapportering, lager, kontrakt, ärendehantering, arbetsorder och kundfakturor. Hade även nytta utav webbmodulerna. Den fungerade. Vi körde klienterna via Citrix. Ett plus var att dom kunde lätt komma till ett av våra kontor i Lund då dom själva låg(i alla fall då) i Lund och ta emot idéer. Vår Pyramid fick minst var 6:e månad någon ny funktion, ibland oftare. Det senaste var ett anläggningsregister, eftersom varje kund kunde ha flera objekt. QlikView hade inga problem(i vanlig ordning) att extrahera data från Pyramid och presentera nyckeltal åt oss. QlikTech låg också nära oss så det var enkelt att få hjälp på plats.
Det enda problem jag hade med den var när man körde dubbla skärmar varav en hanterade Citrix. Pyramid trodde fortfarande att man var inloggad trots att man stängt av Pyramid i Citrix fönstret. Detta gjorde att användarlicensen i onödan låg låst. Inträffade bara ibland.
Det gick att skapa offerter i Pyramid, men det gjorde inte säljarna eftersom kalkylsnurran fanns i något annat hemmasnickrat system. Men om man använde offertfunktionen i Pyramid så fick man enkelt ut en arbetsorder och samtliga inköp. Vi hade även direktkoppling via Pyramid till en leverantörs lagersaldo.
Det kändes inte som att Unikum alls var motvilliga att utveckla funktioner och smådetaljer i vår riktning. T.o.m. SMS/e-postavisering när något gods anlände.
Vi missade helt enkelt inga beställningar och vi tog betalt för vårt materiel och tid. Windowsbaserat och enkelt att lära sig.