Varför är inte sweclockers.com SSL krypterat?

Permalänk
Medlem

Varför är inte sweclockers.com SSL krypterat?

Jag visste inte vart jag skulle lägga denna tråd så lägger den här, flytta gärna till rätt plats försökte hitta ett diskussions forum om hemsidan. Tänker citera Plex som nyligen gick till SSL för alla deras tjänster:

Needless to say, times have changed. In today’s Internet security climate, it’s a laughable offense if every packet leaving and entering your network is not encrypted, its recipient verified. The security community has rallied to create some truly amazing technology to enable this for traditional web sites. In a nutshell, your browser and your bank’s website work their asses off under the hood to render that coveted “green lock” which assures you that yes, the form that you’re typing your account number and password into is actually your bank’s and not, in fact, being served up by a golden retriever.

Tycker detta borde fixas ASAP ingen som håller med?

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem

Google rankar väl sidor bättre nu om SSL körs har jag för mig?

Permalänk
Medlem

Ja som sagt:

it’s a laughable offense if every packet leaving and entering your network is not encrypted, its recipient verified.

Tycker det är dags att rycka upp sig Sweclockers Jag har implementerat SSL förut det är inte svårt går att göra på en dag om man bara kör en hemsida och ett forum som Sweclockers.

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem

SC har en forumdel för feedback (lätt att missa, länken är gömd längst ner på hemsidan), du får förmodligen bättre respons där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminex:

Ja som sagt:

it’s a laughable offense if every packet leaving and entering your network is not encrypted, its recipient verified.

Tycker det är dags att rycka upp sig Sweclockers Jag har implementerat SSL förut det är inte svårt går att göra på en dag om man bara kör en hemsida och ett forum som Sweclockers.

Ja, precis. Men jag antar att SweClockers har en god anledning varför de inte implementerat detta ännu.

Permalänk
Medlem

hm har jag inte noterat förrän nu. Bra att ni tar upp det. Swec får shoppa ett cert så vi kan köra HTTPS

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1h:

Ja, precis. Men jag antar att SweClockers har en god anledning varför de inte implementerat detta ännu.

Skulle gärna välja hör den anledningen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vissa delar verkar vara krypterade, exempelvis inloggningen. Se svar från @Biberu här: #14535063. Där finns även en anledning till varför inte HTTPS kan användas för hela sidan (sen är det ju möjligt att det kanske ändrat på sig, det har ju trots allt gått ett och ett halvt år sedan det länkade svaret).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Legendarisk

@Luminex: Vi använder HTTPS för inloggning och andra extra känsliga sidor, men precis som jag skrev i det äldre svaret så blir det fortfarande för mycket problem med tredjepartsmaterial för att vi ska kunna aktivera det överallt. Det går dock att använda HTTPS över hela mobilsidan. Utvecklingen verkar gå åt rätt håll, men det är ett stort skepp att vända och många som måste med.

Tack för highlight @ToJa92.

*Flyttad till feedback*

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kommer det ta innan ni har detta på plats? Tycker det är väldigt viktigt i dagens internetålder

Visa signatur