Punkbuster kickar mig för otillåtet program.

Permalänk
Medlem

Punkbuster kickar mig för otillåtet program.

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Bajster' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Disallowed Program/Driver [130827]

ja, helt plötsligt så kickas med felmeddelandet ovan. har inget förutom skype å 64bit ff å startar bf genom chrome.
uppdaterat punkbuster manuellt men till ingen nytta. hade tillägget betterbattlelog aktiverat i chrome för att den vanliga inte ville funka. men nu e det avaktiverat men ändå så blir det bajs nått tips om vad det kan va?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Börja med att testa spela det med Firefox/IE först.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

funkar inte i 64bitars ff å edge verkar inte heller ladda ner battlelog pluginen.

testat alla webbläsare.. same same... hmm vad fasiken...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Avinstallera och hämta ner punkbuster igen från deras hemsida. Det har jag varit tvungen att göra tidigare

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Ditt nick är "bajster", kan det inte vara det som är problemet?

Testa att stänga av antivirus och liknande. Har läst om folk som fått ungefär samma felmeddelande som dig när dom använt MSI Afterburner/fraps och andra program som dessa. Enda tipset jag kan ge är nog att klicka ner sådant som verkligen inte behövs tills spelet låter dig starta och sedan därifrån hitta något sätt att ha båda igång, om det är viktigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jävla gnagarprogram antagligen.

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moron:

Jävla gnagarprogram antagligen.

Ja det är förmodligen där problemet ligger... Kunskapen hos vissa är enastående ibland.

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

funkar inte i 64bitars ff å edge verkar inte heller ladda ner battlelog pluginen.

testat alla webbläsare.. same same... hmm vad fasiken...

Vilket antivirus program kör du? hittade att avast kunde vara kopplat till detta problem.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Bajster' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Disallowed Program/Driver [130827]

ja, helt plötsligt så kickas med felmeddelandet ovan. har inget förutom skype å 64bit ff å startar bf genom chrome.
uppdaterat punkbuster manuellt men till ingen nytta. hade tillägget betterbattlelog aktiverat i chrome för att den vanliga inte ville funka. men nu e det avaktiverat men ändå så blir det bajs nått tips om vad det kan va?

Fraps?
Msi afterburner (record-delen, har för mig att det är rivatunern egentligen?) ?
Någon form av "overwolf" eller dylik programvara som samkör med spelet som PB inte gillar?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ditt nick är "bajster", kan det inte vara det som är problemet?

Testa att stänga av antivirus och liknande. Har läst om folk som fått ungefär samma felmeddelande som dig när dom använt MSI Afterburner/fraps och andra program som dessa. Enda tipset jag kan ge är nog att klicka ner sådant som verkligen inte behövs tills spelet låter dig starta och sedan därifrån hitta något sätt att ha båda igång, om det är viktigt.

haha, vissa servrar ville jue inte tillåta mig spela ibörjan, dock så minns jag inte om det va bf3 eller bf4 men har inte varit några problem med mitt nick på ett bra tag hehe.. brukade stå, kicked because nick contained "bajs" lixom dudes e mitt nick i fps spel sen 90 talet å cs. älskade att höra på lan, vem fan e bajster. du ska dö... sen nästa runda.. va fan helvetes jäkla bajster

fick bli till att installer om spelet igen. manuell uppdatering av punkbuster gjorde som sagt nada.

tack ändå everybody, får se hur länge detta komma hålla sig. iof så har man haft ett rätt så stabilt spel sen de lanserade patchen efter last stand

Visa signatur