Origin installera på nätverks disk

Permalänk

Origin installera på nätverks disk

I HTPCn har jag bara en ssd och vill installera lite större spel i origin. Har mappat en nätverksdisk till ett lokalt disknamn Z: men origin vägrar att installera till denna sökväg. Har ett svagt minne att jag gjort så innan och det funkat. Win7 x64. Någon som har koll?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Ingen som har någon ide? Symbolic links kanske?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Ingen som har någon ide? Symbolic links kanske?

Svaret är att det inte går att installera spel från Origin på en nätverksdisk. Köp dina spel på Steam eller Uplay istället. EA är så jäkliga att det har den spärren inbyggd i sin klient. Vissa har lyckats i Windows 8.1 men i Windows 10 är det kört även med registerhacket och/eller symlink, ansluten nätverksdisk.

Permalänk
Skrivet av delete_home_end:

Svaret är att det inte går att installera spel från Origin på en nätverksdisk. Köp dina spel på Steam eller Uplay istället. EA är så jäkliga att det har den spärren inbyggd i sin klient. Vissa har lyckats i Windows 8.1 men i Windows 10 är det kört även med registerhacket och/eller symlink, ansluten nätverksdisk.

Ok va synd. Ja jag spelar mest Battlefield och det finns ju bara på origin tyvärr.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

@-=Sh/\rK=-:
Ingen aning om detta fungerar, men prova skapa en virtuell disk på nätverks disken och peka till den.
Creating Virtual Hard Disks
Dock så måste du "mounta den" manuellt varje gång du har kommit in i Windows.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@-=Sh/\rK=-:
Ingen aning om detta fungerar, men prova skapa en virtuell disk på nätverks disken och peka till den.
Creating Virtual Hard Disks
Dock så måste du "mounta den" manuellt varje gång du har kommit in i Windows.

Jag ska undersöka detta när jag får tid över, tack för tipset.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@-=Sh/\rK=-:
Ingen aning om detta fungerar, men prova skapa en virtuell disk på nätverks disken och peka till den.
Creating Virtual Hard Disks
Dock så måste du "mounta den" manuellt varje gång du har kommit in i Windows.

Jag har provat detta men det fungerade inte därför att mitt Windows 8/10 proo inte vill montera den virtuella disken efter omstart. Kanske ligger en spärr i Windows att man inte ska kunna det över ett nätverk.

I mitt fall vill jag ha spelen på nätverksdisk därför att jag tycker en mekanisk disk väsnas för mycket. Har bara SSD på min spelburk. Enda spelet som hakar upp sig för mig om jag kör från Nätverksdisk är Just Cause 3. GTA V tar 4 ggr längre tid att ladda men flyter på fint sedan. The Division märks inte att den laddas från nätverket. Kör GB nätverk till en I5 Linuxserver som bor i en stor luftig garderob.

Permalänk
Medlem

Installera till en lokal disk, kopiera spelmappen till nätverksenheten, som är ansluten som en nätverksdisk, och kör sedan regedit, och ändra alla sökvägar till det installerade spelet till den nya, med enhetsbokstaven som den nätverksanslutna disken har?

Rent spekulativt, jag har inte provat, men de spel jag har på Origin behöver inte startas via deras klient, så för dem torde det fungera. Spelens egna konfigurationsfiler (i mapparna) brukar inte innehålla absoluta sökvägar till innehåll i undermappar, utan utgår från den egna mappen, oavsett var den är. Testa. Berätta vad som händer.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för det.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.