Hur funkar företagspaket?

Permalänk
Medlem

Hur funkar företagspaket?

Sökte om det på postens hemsida men hittade ingenting...
Vad är skillnaden på när dom skickar som företagspaket eller nåt annat?

EDIT: Har beställt från datorbutiken och dom skickar ut som företagspaket... va ba nyfiken på hur de funka.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk

Företagspaket levereras dagen efter 12.00 eller 16.00 beroende på vald tjänst. När leverans sker till företag kommer posten till angiven adress och levererar paketet. Detta gäller dock inte för privatpersoner som får vänta en dag extra på postavin så att de sedan kan hämta ut paketet på sitt närmaste serviceställe.

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Medlem

som askeladden säger levereras företagspaket direkt ut till företaget, men om det är en privat person kommer det till posten, och man får vänta en extra dag för avin, om man har kollinr så är det bara att gå ner till posten och hämta ut det när det kommer till posten

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Ett alternativ för att få företagspaketet hemkört är att lägga till typ "datorteknik" eller nåt sånt efter ditt namn!!

Tex: Kristoffer Nyqvist DATATEKNIK AB

Det funkar!

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Ett alternativ för att få företagspaketet hemkört är att lägga till typ "datorteknik" eller nåt sånt efter ditt namn!!

Tex: Kristoffer Nyqvist DATATEKNIK AB

Det funkar!

hahahha

Permalänk
Medlem

Där jag bor (umeå) har i alla fall posten helt slutat köra ut företagspaket till privatpersoner. Det spelar ingen roll vilket fraktsätt man väljer, allt går lika långsamt. 2 dagar för paket att skickas från ort till ort. Sedan tar det 2-4 dagar att få avin efter det paketet nått inhämtningsterminalen där man bor. Posten äääger så enormt!

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Crucial P3 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400A | LG 32UQ750P-W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazelou
Där jag bor (umeå) har i alla fall posten helt slutat köra ut företagspaket till privatpersoner. Det spelar ingen roll vilket fraktsätt man väljer, allt går lika långsamt. 2 dagar för paket att skickas från ort till ort. Sedan tar det 2-4 dagar att få avin efter det paketet nått inhämtningsterminalen där man bor. Posten äääger så enormt!

Jamen om du spårar paketet på postens hemsida och kollar när det nåt slut destinationen så kan du juh hämta ut det med kollinumret

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Jamen om du spårar paketet på postens hemsida och kollar när det nåt din post så kan du juh hämta ut det med kollinumret

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Jamen om du spårar paketet på postens hemsida och kollar när det nåt slut destinationen så kan du juh hämta ut det med kollinumret

Jo jag brukar göra så. Kan ibland få ett paket en dag snabbare på så sätt.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | Asus Dual RX7800XT OC | Kingston KC2500 M.2 2TB | Crucial P3 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400A | LG 32UQ750P-W

Permalänk

Är det någon som har koll på hur länge paketet ligger innan man måste hämta ut det? Är lite sugen på att beställa ett par veckor innan lön så att man förhoppningsvis har sakerna tills dess.

Att sedan priserna kan gå ner några hundralappar under tiden kan jag leva med.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Är det någon som har koll på hur länge paketet ligger innan man måste hämta ut det? Är lite sugen på att beställa ett par veckor innan lön så att man förhoppningsvis har sakerna tills dess.

Att sedan priserna kan gå ner några hundralappar under tiden kan jag leva med.

Det är EXAKT så ja brukar göra
Om du beställer från datorbutiken så tror jag dom hade 10 dagar.
Annars är det bara du skickar ett mail till dom och frågat hur länge sakerna ligger på posten tills de skickas tillbaka. Det kan vara rätt olika från företag till företag...

Annars kan du kolla om http://www.marilyn.se har nåt du vill ha. Dom erbjuder privatpersoner att handla genom faktura. Men då måste dom först göra en kreditupplösning, men det är bara betalningsanmärkningar dom kollar efter tror jag.

Visa signatur

Permalänk

Jag skrev faktiskt och frågade, men hade inga större förhoppningar om ett snabbt svar. Det tog faktiskt bara ett par timmar innan de svarade. 14 dagar ligger paketet på utlämningsstället, om det nu skulle vara någon mer än jag som undrar. Detta gäller datorbutiken.com.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Jag skrev faktiskt och frågade, men hade inga större förhoppningar om ett snabbt svar. Det tog faktiskt bara ett par timmar innan de svarade. 14 dagar ligger paketet på utlämningsstället, om det nu skulle vara någon mer än jag som undrar. Detta gäller datorbutiken.com.

14 dagar är det normalt alltid, om avsändaren inte begärt förkortad liggetid, vilket är ovanligt.

Permalänk

Ok, tack.

Visa signatur