Hej, jag har ett problem med min bärbara dator ASUS G750J. Det är nämligen så att den låter väldigt mycket när den börjar arbeta t. ex. om jag kör något spel. Kommer länka en video på datorn där man hör hur den låter så vore väldigt tacksam om någon visste vad som problemet är.
Datorn kör windows 8 och har stöd för nvidia 3DTV PLAY.
Jag har tänkt sälja den här rackaren också men jag vet inte riktigt vad jag ska ta för den eftersom att den låter. Vet inte om det är värt att
skicka den på reparation eller om jag ska sälja den direkt. Vore tacksam för svar på hur mycket jag ska ta för den ifall jag t. ex. lägger ut
den på blocket.
Tack för svar. Du råkar inte veta hur mycket den är värd om jag ej väljer att göra rent dem? Är inte så bra med datorer så vågar inte riktigt öppna upp den.
Tack för svar. Du råkar inte veta hur mycket den är värd om jag ej väljer att göra rent dem? Är inte så bra med datorer så vågar inte riktigt öppna upp den.
Testa ghetto metoden först.
Blås i luftutblåsen antingen hårt med lungorna eller försiktigt med tryckluft.
Du vill inte blåsa på fullt drag med tryckluft då fläktar både kan skada sig själva och andra komponenter (dom fungerar ju som en generator
Vräker det ut damm så vet du ju vad problemet är.