Datorn kan helt plötsligt inte hitta min iPhone

Permalänk
Medlem

Datorn kan helt plötsligt inte hitta min iPhone

Det går alltså bara att ladda min 5S i nuläget. Dyker inte upp överhuvudtaget i iTunes, och i Den här datorn syns den bara som en Apple iPhone. Alltså inte min iPhone. Kör Windows 10 och senaste versionen av iTunes.

Testade att följa denna guide: https://support.apple.com/sv-se/HT204095, men kunde inte fullfölja den då stegen inte överensstämde med det på min dator.

Innan när jag anslöt den kom det alltid upp en liten ruta med "Välj vad du vill göra när denna enhet ansluts" (eller något i den stilen). Men detta kommer inte längre upp. Kanske kan vara en del av problemet? Kan man konfigurera detta på något ställe?

Väldigt störigt detta, om inget annat. Vill uppdatera och säkerhetskopiera. Använder inte iCloud då jag inte har wifi.

Hoppas någon kan hjälpa! Tack.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem

jag samma problem med min Ipod touch för inte allt för längesen.

jag var tvungen att ta bort någon Itunes relaterad drivrutin då en uppdatering inte hade lyckats (kund inte hitta min ipod alls innan jag gjorde detta).

sen var det bara att koppla in sladden och låta den installera om drivrutinerna och allt funkade

hoppas att jag var till någon hjälp

Permalänk
Medlem

Testat olika usb ingångar? Ominstallera drivrutiner för mobilen?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Testat olika usb ingångar? Ominstallera drivrutiner för mobilen?

Har testat olika USB-portar, yes. Ett antal gånger. Inte ominstallerat drivrutinerna. https://support.apple.com/sv-se/HT204095#update kunde som sagt inte fullfölja den, då jag inte fick upp samma som på guiden. Vågade inte pilla på egen hand.

Tack iaf!

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddan:

Har testat olika USB-portar, yes. Ett antal gånger. Inte ominstallerat drivrutinerna. https://support.apple.com/sv-se/HT204095#update kunde som sagt inte fullfölja den, då jag inte fick upp samma som på guiden. Vågade inte pilla på egen hand.

Tack iaf!

Om du går in på enhetshanteraren och letar upp iPhonen (har för mig det är där man kan se den iaf, har det inte framför mig för tillfället.) och väljer avinstallera drivrutin. Sen tar du ut/in telefonen igen och ser om det hjälper. Då kommer Windows söka efter nya rutiner och kan ibland fungera.

Tycker ändå det är konstigt att det bara hände sådär. Men men, du hade win 10 eller?

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Jag hade det problemet för någon månad sedan fast med W7 på jobbet, hjälpte att starta om datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Jag hade det problemet för någon månad sedan fast med W7 på jobbet, hjälpte att starta om datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid skönt när det är så simpelt haha.. Tyvärr har mitt problem varat i ett par dagar, och stänger av datorn dagligen.

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddan:

Alltid skönt när det är så simpelt haha.. Tyvärr har mitt problem varat i ett par dagar, och stänger av datorn dagligen.

Har ett liknande problem, sätter i sladden till datorn och itunes startar sen dyker det upp något felmedelande. Hittar inte min iphone i den här datorn heller för att tömma den på bilder 🤔😡 blir så sne. Har win 10 och senaste uppdateringen av itunes

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Löst! Följde dessa steg:

"Please try doing this. Go to Device Manager and find your device in under Imaging Devices/Other Devices/Portable Devices/Universal Serial Bus Controllers. Now right click on you Apple Device and choose Update Driver Software and again choose Browse My Computer for Driver Software. Now click the Have Disk button,click Browse and navigate to C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\Drivers. Now click the the Driver and click install. Your computer should now be able to recognize your Device. If you're still unable to connect,please contact Apple Support. Thank You. Let me know if this works. Cheers"

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]