Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Logitech G403 Prodigy Wired/Wireless

Permalänk
Melding Plague

Logitech G403 Prodigy Wired/Wireless

Kringutrustningsexperten Logitech äntrar åter testlabbet. Den här gången med två möss ur den nya Prodigy-serien, där det enda som skiljer är trådad och trådlös anslutning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jojo, enkel mus för folk som inte vill köpa för dyra möss, 750:- är väl lite väl saftigt, eller?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

jojo, enkel mus för folk som inte vill köpa för dyra möss, 750:- är väl lite väl saftigt, eller?

Logitechpriser 2015 och framåt Logitech måste ha slagit i huvudet eller nåt. Minns de gamla goda tiderna när en G400 kostade 200~ish.

Permalänk

Jisses vad priserna sticker uppåt.

Kom ihåg då jag gick från denna för typ 99kr http://images.techtree.com.s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/tt...

till denna för 299kr https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31N7ENCV2ZL....

G502'n som jag sitter vid nu va dyr nog...

Skrivet av Ninjaflipp:

Logitechpriser 2015 och framåt Logitech måste ha slagit i huvudet eller nåt. Minns de gamla goda tiderna när en G400 kostade 200~ish.

Hehe, jo "gamla" gåda tider, tycker G400 ändå känns ny.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Logitechpriser 2015 och framåt Logitech måste ha slagit i huvudet eller nåt. Minns de gamla goda tiderna när en G400 kostade 200~ish.

Fast nu tar du väl i lite? Logitech G303, g302, G402 har ju knappast varit svåra att hitta under 350kr. Och dessutom om ni vill ha "enkla möss" så varför tittar ni på RGB möss med bra sensorer? Det här är ju en bra produkt, tycker priser är saftigt, men Logitech i sig har haft bra priser, och möss går på rea så ofta att det inte finns någon anledning att betala fullpris

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Blev bränd på G300 och G300S. Båda slutade funka efter ca ett år. Sjukt sköna möss, men tydligen är inte musnapparnas switchar nått att hänga i julgranen.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Bloodstainer:

Fast nu tar du väl i lite? Logitech G303, g302, G402 har ju knappast varit svåra att hitta under 350kr. Och dessutom om ni vill ha "enkla möss" så varför tittar ni på RGB möss med bra sensorer?

G303, G302 och G402 fanns inte när dom sålde G400. Det var efter G400 Logitech fick hybris och ökade priserna något brutalt.
G400 fick man för 2-300kr och den hade bäst sensor på marknaden då.
Bara för att dom adderat RGB belysning så ska dom väl inte ta ut tredubbla priset? Eller tycker du det är rimligt?

On topic:
Trevlig mus, men som sagt.. Priset gör att man vill banka vett i Logitech igen, verkar som de försöker göra en Razer nu.

Permalänk
Medlem

Nu har ju å andra sidan alla mäss blivit mycket dyrare så det är inte direkt något konstigt. Nu betalade jag 500 för min G403 men jo nog sved det lite jämfört med när jag köpte en g400 för 300.

Permalänk
Medlem

Känns skönt att min fick både Mionix Castor och Mionix Naos 7000 för 399 kr styck

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Logitechpriser 2015 och framåt Logitech måste ha slagit i huvudet eller nåt. Minns de gamla goda tiderna när en G400 kostade 200~ish.

hehe precis, köpte precis en g402 hyperion fury för 350kr

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

På tok för dyrt! Gav 500:- för min Razer Deathadder o tänker inte ge mer än 700:- för nästa mus.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Köpte min Rival 300 för 249:- på rea, tyckte det var ett lagom pris. 7-800 skulle jag aldrig betala. Men jag gillar i alla fall att Logitech har börjat tona ner designen lite, enda sedan G402 har jag inte riktigt gillat deras designval.

Permalänk
Medlem

När kommer recensionen av Logitech Pro-musen då? Har varit ute ett tag nu. Det testet jag mest ser fram emot faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Logitechpriser 2015 och framåt Logitech måste ha slagit i huvudet eller nåt. Minns de gamla goda tiderna när en G400 kostade 200~ish.

250 kr för min men helt rätt pris enligt mig. Min fd razer diamondback 3g kostade 599 och är en avsevärt underlägsen mus både vad gäller mjukvara, prisvärdet och kompatibiliteten.

Så logitech gör bra grejer!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Hmm jag betalade nyligen 749:- för en G502 Proteus Spectrum och då ingick en musmatta. Varför kostar denna "enklare" variant mer?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Hmm jag betalade nyligen 749:- för en G502 Proteus Spectrum och då ingick en musmatta. Varför kostar denna "enklare" variant mer?

För att det som tidigare skrivits, det är ofta väldigt bra erbjudanden på Logitechs produkter.
Köpte min Logitech G502 för 399kr.

Visa signatur

| Moderkort: Asus Maximus VIII Gene | CPU: Intel I7 6700k | Ramminne: Corsair 16GB | Grafikkort: XFX NANO 4Gb HBM | PSU: EVGA SUPERNOVA P2 850W | Chassi: Phanteks Evolv | Skärm: ASUS MG279Q

Permalänk

Jag var rätt sugen på en trådlös spelmus. Inte 1300kr sugen dock...

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna tagit en gratis, men jag tänker inte lägga ut 1300SEK utan att den är mer premium än vad den är. En docka hade troligen gjort att jag hade kunnat motivera en sådan summa.

Har länge saknat en välpresterande och stilren trådlös mus med dockningsstation. Logitech MX Master tycker jag om design- och funktionsmässigt, men dess inkoppling för att ladda den är inget annat än värdelös.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Logitech G403 är i stort sett en G400 datormus med ett nytt skal med endast en 50-75% prishöjning så är det nog värt att se till andra märken nästa gång man är på jakt efter en ny datormus, Logitech har börjat försöka sälja sig som ett "premium" märke trots de inte riktigt är det, de började förstås med att kraftigt höja priserna för ingen riktig orsak annat än pengar.

Visa signatur

John

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Jag var rätt sugen på en trådlös spelmus. Inte 1300kr sugen dock...

Jag tänkte köpa den. Ska till media markt snart, löndedag som det trots allt är. Länge velat ha en trådlös Mx518 😎🎉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Lol. Försäljaren tittade på mig som om jag va en idiot. "Den är prisvärd den".

xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Billig var den inte, men om vi går en liten aning OT: Är 550 kr en rimlig skillnad mellan trådad och trådlös? Jag har alltid känt att man betalar extra för att få extra nackdelar med trådlös (batteri som tar slut, signalstörningar, fördröjningar (förr, inte nu längre) och hög vikt), men har full förståelse för att det finns de som gillar trådlös.

Syftningsfel som antydde att folk gillar nackdelar...
Permalänk
Medlem

Blir att byta ut min G700s mot denna så fort den går ner i pris någorlunda.

G900s Chaos Spectrum ser ju verkligen grotesk ut men har trots det varit nära att köpa den när den varit på rea.. Glad att jag inte gjorde det

Permalänk

Här är ett bra verktyg för att bedöma hur bra en mus är: http://www.overclock.net/t/1590569/mousetester-software-reloa...

Kanske till och med det bästa verktyget som finns, iaf för konsumenter.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Jisses vad priserna sticker uppåt.

Kom ihåg då jag gick från denna för typ 99kr http://images.techtree.com.s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/tt...

till denna för 299kr https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31N7ENCV2ZL....

G502'n som jag sitter vid nu va dyr nog...

Hehe, jo "gamla" gåda tider, tycker G400 ändå känns ny.

Haha, har gått exakt samma väg som dig.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Hur jämförs denna mot rival 700?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Har mössen Logitechs "free scroll" eller vad det nu heter. Det är en funktion jag inte kan leva utan

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av maniac:

Har mössen Logitechs "free scroll" eller vad det nu heter. Det är en funktion jag inte kan leva utan

Vill du leva utan den och ändå få den där mjuka scrollen i webläsare så finns denna extension:
https://chrome.google.com/webstore/detail/chromium-wheel-smoo...

Man kan ställa in hur många rader per "hack" man ska scrolla också, riktigt nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Vill du leva utan den och ändå få den där mjuka scrollen i webläsare så finns denna extension:
https://chrome.google.com/webstore/detail/chromium-wheel-smoo...

Man kan ställa in hur många rader per "hack" man ska scrolla också, riktigt nice!

Det måste testas. Kan fungera som en kompromiss. Tack för tipset!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av maniac:

Det måste testas. Kan fungera som en kompromiss. Tack för tipset!

Inga problem, satt själv med en logitech G9x och blev kär i att kunna låsa upp scrollen, efter att den blev utbytt så har jag kört med den där extensionen och det har fungerat hur bra som helst!