RAMPS 1.4 nozzle heater verkar ej fungera

Permalänk
Medlem

RAMPS 1.4 nozzle heater verkar ej fungera

Jag har nu tagit mig an projektet att bygga en egen 3d-skrivare... Jag följer denna instruktion: http://www.instructables.com/id/Complete-newbie-step-by-step-3D-printer-with-all-p/?ALLSTEPS

Allt verkar fungera, utom värmegrejen som värmer hot-end:en. Det är inget fel på termometern, jag har testat att värma den och den ger rätt utslag.
Jag mätte spänningen på D10 (där värmeelementet sitter inkopplat), och den var 0 Volt. Jag trodde att det var något fel på just D10, så jag konfigurerade att extrudern ska vara på D9, men då blev spänningen över D9 0 Volt, och spänningen på D10 gick upp till 12 Volt (inget kopplat till den!). Spänningen verkar alltså gå ner till 0 Volt då jag kopplar värmeelementet till en viss port.
Jag mätte också resistansen i värmeelementet, den var 4-6 Ohm, vilket verkar vara normalt enligt internet.

De delarna jag har är en e3d v6 (kom ihopplockad från kina) och RAMPS 1.4. Samma delar som i länken jag länkade alltså.

Jag hoppas att någon här håller på med 3d-skrivare. Annars om någon har tips på bra 3d-forum (helst svenskt)?

Tack på förhand