Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Permalänk
Medlem

Verkar som Nvidia blev försenade med sin "Game Ready" driver för Ghost Recon Wildlands. Den skulle komma innan spelet släpptes, men har inte dykt upp än. Jag har kört inbyggda benchmarken ett par gånger för att se om nya drivern ger några förbättringar. Jag tror det är första spelet som använder sig av Nvidia Turf Effects, så kanske finns lite prestanda att hämta med en ny driver.

View distance är mycket bra i GRW

Permalänk

Vågar inte köpa vid release... Divison PTSD.

Var pissenkelt på svåraste i betan och gameplay blev snabbt gammalt. Får se om dom lyckas lösa det.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot kvällen. Hur funkar det med servrarna ni som testat? Bävar inför alla dessa errors man fick i The Division.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Ser fram emot kvällen. Hur funkar det med servrarna ni som testat? Bävar inför alla dessa errors man fick i The Division.

Satt och spelade från 00:01 till strax före 06:00, utan ett enda fel. Flöt på riktigt bra, hade lite problem med Wildlands HQ appens synkning men det hade inget med någon server att göra.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1qaz2wsx3edc4rfv:

Var pissenkelt på svåraste i betan och gameplay blev snabbt gammalt. Får se om dom lyckas lösa det.

En som kör release-versionen på Extreme (svåraste)
https://www.youtube.com/watch?v=rSb3lqvVk6s

Live
https://www.twitch.tv/meany3004

Rapporterna är väl att det inte är jättesvårt i ett team, men kanske en utmaning för solospelare. AI gör felet som i många andra spel att de följer målet som skjuter dem till i en choke-point - han var uppe i en byggnad och de dog 6-7 stycken i trappan.

Edit 2: Han sa på livestreamen att det var enkelt även på svåraste. De som spelar är rätt bra, men AI:n agerar inte som ett team mot dem.

Permalänk
Medlem

Min 3570K @ 4.4 GHz ligger på 100% load konstant, trodde det var någon bugg i betan. Men icke.
Lite synd, går inte ens snacka på Discord eller göra något utöver att spela.

EDIT: Går att spela ungefär 3-5 minuter sen hänger sig hela spelet. Tur man fick spelet gratis iaf...
EDIT #2: Spelet var i borderless som standard, bytte till fullscreen och nu har inte spelet krashat/hängt sig.
EDIT #3: Ooooooch där hängde det sig. Så, nu skiter jag i detta spelet och återkommer när dom fixat det.

Permalänk
Medlem

Stora problem för Ubisoft

Ingen info från Ubisoft får man heller... dom som har problem med nedladdning ...majoriteten verkar vara från norden

http://forums.ubi.com/showthread.php/1599912-WTF!-DOWNLOAD-ST...

Permalänk
Medlem

@Naxos: Min 2700k @ 4,7 GHz låg också på 97-100% konstant, spelet gillar att käka CPUer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godkill:

Ingen info från Ubisoft får man heller... dom som har problem med nedladdning ...majoriteten verkar vara från norden

http://forums.ubi.com/showthread.php/1599912-WTF!-DOWNLOAD-ST...

Skeppade ned Spelet i 100MB/s igår.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Naxos: Min 2700k @ 4,7 GHz låg också på 97-100% konstant, spelet gillar att käka CPUer.

Konstigt, deras benchmark visade ~76% CPU Usage. Medans Task Manager i Windows visade 100% konstant.

https://www.dropbox.com/s/2r9ntc1zivdmuu7/index.html?dl=0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Konstigt, deras benchmark visade ~76% CPU Usage. Medans Task Manager i Windows visade 100% konstant.

https://www.dropbox.com/s/2r9ntc1zivdmuu7/index.html?dl=0

Benchmarken visade 35%, men själva spelet ser ut så här

3930k 4.5Ghz

Om någon vill spela på PC adda tjobb0

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

@tjobbo Ok, då är benchmark verktygen ganska trasigt med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

@tjobbo Ok, då är benchmark verktygen ganska trasigt med andra ord.

Jag tror benchmarken bara mäter GPU. Det finns inga AI eller något som rör sig runt, eftersom sådant skulle ta mycket längre tid att skripta så det blir likadant varje körning. Motsatsen man man t.ex. se i GTA V där benchmarken ser olika ut varje gång man kör den på sista delen när de krashar bilen.

Permalänk
Medlem

Jag spelar också Ghost recon på kvällarna! Lägg till Tudilos!

4790k @ 5 ghz Får en ganska hög anvädning, spelet äter min pc! Kör med medium inställningar och då får jag ca 95-110fps.. Med ett 980 ti..

Visa signatur

asus rog Z490-F gaming - 10900k - 32gb 3600mhz - 970 Evo 500gb - obsidian 750D - Corsair RM850i 850w - Corsair Hydro H150i Pro 360mm

Permalänk
Medlem

Jo, benchmarken säger inte så mycket faktiskt.

3770K på 4,4 Ghz, 16 GB ram och ett GTX1080 ser ut så här. Cappat till 60fps med det mesta på ultra (Turf är OFF) Kör på min 1080p skärm... För mycket dips på 1440p skärmen tycker jag.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Medlem

Kör på datorn i sign och ligger rätt stadigt på 60fps. Satt framelimit på 100 men det lär man inte vara när utan ett Titan X/1080ti.

Drivers kommer i veckan: https://forums.geforce.com/default/topic/998027/geforce-drive...

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Får det inte att starta. Lilla bilden på spelet kommer upp o sen synkroniserar dina framsteg med molnet och sen stängs de ner och inget mer händer. Någon som vet vad man kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobba89:

Får det inte att starta. Lilla bilden på spelet kommer upp o sen synkroniserar dina framsteg med molnet och sen stängs de ner och inget mer händer. Någon som vet vad man kan göra?

Precis samma problem. Läste på nätet att Ubisoft haft problem även i andra spel och att det ska funka om man installerar det på samma disk som sitt OS. I mitt fall blir det klurigt eftersom jag använder min ena SSD enkom för OS.

Någon som löst det på andra sätt?

Visa signatur

Rigg: | CPU: Intel i7 7700K @ 4.5GHz | RAM: Crucial Ballistix 16GB 2400MHz | GPU: MSI 1070 ARMOR OC 8GB | Mobo: MSI B250 Gaming Pro Carbon | HDD: WD Black 1TB | SSD: Kingston 240GB & Kingston 120GB | Nätagg: Corsair CX750M 750W | Chassi: NZXT H440 Silent Ultra | OS: Windows 10 Pro |
Övrigt: | Skärm: Philips 24" 242G5 144Hz | Högtalare: - | TB: Steelseries Apex M800 | Mus: Steelseries Rival Fade Edition | Lur: Iphone 6 |

Permalänk
Medlem

Tjenare !!

Tänkte köpa detta spel och jag vill ha Gold Edition men det kostar ju en slant.
Ni kan detta mera än jag så har ni några tips på sidor där det säljs billigare ?

Mvh eas

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Tänkte köpa detta spel och jag vill ha Gold Edition men det kostar ju en slant.
Ni kan detta mera än jag så har ni några tips på sidor där det säljs billigare ?

GMG tar £55.99 vilket är cirka 615kr. Det är Uplay versionen (vilket alla spel som inte säljs på Steam är så vitt jag vet).
https://www.greenmangaming.com/games/tom-clancys-ghost-recon-...

Permalänk
Medlem

Tycker SkillUp har rätt när han säger att de behöver fixa så man kan stänga av Enemy Markers bara och inte all HUD. Det som gör spelet mycket enklare är att man markerar alla fiender och sen ser oranga bollar genom allt och ser fienden hela tiden. Det går att stänga av, men då stänger man av alla markeringar vilket även tar bort andra saker som bara är praktiska men inte gör det enklare.

https://www.youtube.com/watch?v=QpmRdgunRMQ

Permalänk
Skrivet av Buio:

Tycker SkillUp har rätt när han säger att de behöver fixa så man kan stänga av Enemy Markers bara och inte all HUD. Det som gör spelet mycket enklare är att man markerar alla fiender och sen ser oranga bollar genom allt och ser fienden hela tiden. Det går att stänga av, men då stänger man av alla markeringar vilket även tar bort andra saker som bara är praktiska men inte gör det enklare.

https://www.youtube.com/watch?v=QpmRdgunRMQ

Det där är ju huvuddelen av striderna, iallafall tills de ser en och det går åt skogen. Hade fått spela spelet på ett helt annat sätt om man skulle ta bort dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Nån som också upplever att synen i kikarsiktet på sniperbössorna blurras när man tittar på lååånga avstånd? Alltså, tittar du over the shoulder som vanligt (te.x på vyerna) så är det skarpt och bra men när du zoomar in genom kikarsiktet så blir vyerna man ser genom siktet betydligt suddigare (över ett visst avstånd) Rätt störande. Har försökt ändra settings men inget verkar funka. Borde ju vara tvärtom kan man tycka.

https://youtu.be/Obx7BCzAty8?t=161

Som exempel, krafledningsstolpen i bakgrunden är helt utsuddad vilket de inte är när man tittar i vanlig tredjepersonsvy. Kanske ett ickeproblem i och att man inte skjuter på de avstånden men lite störigt ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har haft förbannat kul med detta spel hittills! Knäckte en 4 timmar igår cirkus, level 7.
Väldigt positivt överraskad hittills Älskar friheten och approachen man kan ta till att dispatcha fiender och klara uppdrag.
Flyter på helt okej, dock skulle det sitta bra med en GameReady-driver från Nvidia:)

Permalänk
Medlem

Sugen på att testa spelet, men rätt trött på samma samma från ubisoft. Känns som de mjölkar ur spelkonceptet totalt, och egentligen bara släpper nya farcry spel i nya kläder.

Är det här Farcry 4 med Ghost recon skal ovanpå? Det såg verkligen ut som det, och isf är det nej tack.

Vad är anser ni som spelat det och också spelat farcry tidigare?

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Sugen på att testa spelet, men rätt trött på samma samma från ubisoft. Känns som de mjölkar ur spelkonceptet totalt, och egentligen bara släpper nya farcry spel i nya kläder.

Är det här Farcry 4 med Ghost recon skal ovanpå? Det såg verkligen ut som det, och isf är det nej tack.

Nja. Håller inte med om att det är som Far Cry. Visst kan det påminna om det och är inte helt enkelt att sätta fingret på vad det är som skiljer men hela biten med crafting är borta. Djungeln och vlitdjuren spelar inte lika stor roll här.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Spelet är kul med det känns väldigt likt ett open world The division!
mvh

Visa signatur

asus rog Z490-F gaming - 10900k - 32gb 3600mhz - 970 Evo 500gb - obsidian 750D - Corsair RM850i 850w - Corsair Hydro H150i Pro 360mm

Permalänk
Medlem

Jag kör spelet på PS4 och märker med förtjusning att det rullar betydligt bättre än den första betaversionen som kom ut.

So far so good. Tycker spelet är kul. Jag kör på näst svåraste och tycker nivån är ganska lagom. Planerar man lite så överlever man oftast men blir det en sporadisk eldstrid är man ofta död på ett ögonblick.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Helt klart märker man av släktskapet med Far cry men tycker ändå man lyckas bättre än tidigare, sitta i voipen med några polare och planera inryckningsvägar in i en bas och slå ut alla fiender innan de fattar vad som händer är riktigt skoj. Även om det blir lite för lätt om man är fyra stycken. 2-3 spelare på extreme och jag tycker man får en lagom svårighetsnivå.

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt greppat vad det är för typ utav spel. Påminner extremt mycket om The Division, men med undantaget att det är en öppen värld.

Spelar man bara solo eller co-op och kör missions i oändlighet? Finns det PvP eller annat "end game"?

Visa signatur

Grubblare