PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Tack för info,brukar kolla till och från där inte allt för ofta.
Tänkte mest höra på SweC om det hände nått nytt:)

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Borde inte trådens namn vara: Playerunknown's Battlegrounds istället för samma namn utan S på slutet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Nu är jag lite äldre än de flesta spelare, tror jag iaf. 30+.
Mycket handlar om dagsformen och sinnet, yngre har väl lättare att lära sig. Bara att kämpa på, vad förlorar man? tid kanske men man har så jäkla roligt!

Jag körde igår EU SOLO och fick fy bövelen ingen jäkla kill, gick tillbaka till AS för att bygga upp mitt självförtroende igen.
Efter det hoppade jag in och körde squad på EU, självklart dog hela mitt team men jag bestämde mig för att inte dö denna gång! Tillsammans med mitt starka självförtroende och envishet lyckades jag döda två team ensam! kanske inte så märkvärdigt för en del av er men för mig är det stort! fick 8+ kill och hamna bland top 10. Fick två headshots också, så jäkla stolt!

8+ kill och två HS i samma match!? Då ligger jag minst en division under dig, kanske två. Mitt personbästa enligt statistiken ligger på mäktiga 4 kills, kryddat med en killstreak på 2.
Dock satte jag häromdagen ett 362-meterskott i knoppen på en jeepförare. Den baljan kan jag leva på i två veckor till. Knyckte en kyckling tillsammans med en medlem här på forumet och hans son igår. Blev min tredje hittills.

Permalänk
Medlem

ahdfgjhskagdjksa

2st Rank #2 games i rad..

totalt hjärnsläpp båda gångerna

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

ahdfgjhskagdjksa

2st Rank #2 games i rad..

totalt hjärnsläpp båda gångerna

Jag har en kyckling i solo och 12-13 andraplatser. Nerverna sviker konstant i slutduellen. Sen är det skit bakom sparkarna här. Det ska erkännas

Permalänk
Medlem

https://pubg.me/player/joppz

Spelar mest duo/squad men har fått mig lite middagar sen release

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

För den intresserade "MONTHLY UPDATE, NEW GUN, NEW COSMETIC ITEMS - BATTLEGROUNDS NEWS"

https://www.youtube.com/watch?v=-fg5oyBZQ_A

Permalänk
Entusiast

Fick en skön liten bugg/lagg igår... polaren sköt ihjäl sista snubben. Men jag möttes av denna bild

Jag gick i tron att polaren blev ihjälskjuten och att jag på nåt jävla vänster inte räknades. Men efter typ 20-30 sekunder så ändrades det till den här bilden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

8+ kill och två HS i samma match!? Då ligger jag minst en division under dig, kanske två. Mitt personbästa enligt statistiken ligger på mäktiga 4 kills, kryddat med en killstreak på 2.
Dock satte jag häromdagen ett 362-meterskott i knoppen på en jeepförare. Den baljan kan jag leva på i två veckor till. Knyckte en kyckling tillsammans med en medlem här på forumet och hans son igår. Blev min tredje hittills.

ja, två team lyckades jag döda själv. Men tro mig detta händer aldrig. Efter detta har jag inte fått en enda kill på 10 matcher. helt sjukt!

Grymt, vad för vapen hade du med den sträckan?
Jag stötte på en video där de lurar spelare genom att volta med bilen, ligger upp och ner och sitter kvar i bilen. När andra teamet börjar nära sig så hoppar de ut och dödar. så himla kul! Måste testas

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

inte spelat jätte många matcher sen dom resetta men ganska nöjd med mina stats:
https://pubg.me/player/madmattss

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

ja, två team lyckades jag döda själv. Men tro mig detta händer aldrig. Efter detta har jag inte fått en enda kill på 10 matcher. helt sjukt!

Grymt, vad för vapen hade du med den sträckan?
Jag stötte på en video där de lurar spelare genom att volta med bilen, ligger upp och ner och sitter kvar i bilen. När andra teamet börjar nära sig så hoppar de ut och dödar. så himla kul! Måste testas

Karen med ett red dot sikte. Stod på tredje våningen i en kåk och tryckte av. När röda texten dök upp och jeepen stannade - därför spelar man PUBG. Sicken tillfredsställelse...

Permalänk
Medlem

Precis börjat spela. Men jag har världens otur när jag väljer hus. Finns inget i dom husen jag landar vid.

Har spelat ensam än så länge.

Permalänk
Medlem

@hamre:

Här har du en karta över ställen med bra saker:

Landar oftast en hel del spelare vid de rödmarkerade zonerna dock, men när man är ny så är det bara bra träning, win win!

Visa signatur

• 9800X3D • Astral 5090 @ 4K 240Hz OLED •

Permalänk
Medlem

Bestämde mig för att spela mitt första solospel sen jag köpte spelet för en månad sen. Dör direkt. Tänker vafan, kör en till. Lyckas fan i mig vinna! Glädjen är på topp nu, första vinsten någonsin. Helt sjukt dock att han inte dödade mig dock då han var ovanför bergskanten och kunde se mig tidigare om han utnyttjade alt korrekt. Nu har jag iaf 25% win ratio i single player haha

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Fick nyss min 30e chicken dinner

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@hamre:

http://content.invisioncic.com/r273030/monthly_2017_04/yc2E4y5.jpg.a9f3401d7fcedce9c2b3f530a4f1a2e5.jpg

Landar oftast en hel del spelare vid de rödmarkerade zonerna dock, men när man är ny så är det bara bra träning, win win!

Grymt! sparar lätt!

En fråga bara, känns som om bilarna genererar sporadiskt lite här och där. Är du säker på att bilden visar rätt vart man kan hitta bilar?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

@edroon: bilarna där det står 100% spawnar alltid där. Brukar vara garage och liknande.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@edroon: bilarna där det står 100% spawnar alltid där. Brukar vara garage och liknande.

Ändrade de inte på detta nyligen? Eller kanske det är så att det skall ändras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@hamre:

http://content.invisioncic.com/r273030/monthly_2017_04/yc2E4y5.jpg.a9f3401d7fcedce9c2b3f530a4f1a2e5.jpg

Skrivet av Zargoz:

Nej, det där stämmer inte. Är 99% säker att det inte finns 100% spawn-bilar längre.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Skrivet av Sp0de:

Ändrade de inte på detta nyligen? Eller kanske det är så att det skall ändras.

Skrivet av griid:

Nej, det där stämmer inte. Är 99% säker att det inte finns 100% spawn-bilar längre.

Jag har för mig att jag läst att de skulle ändra på det.
Det är mer realistisk att ha det sporadisk, kan vara en fördel för de som är van vid spelet.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Stämmer inte, det finns inga 100% spawns längre. En annan sak dom tagit bort är att bilen alltid spawnar med fronten mot öst. Bilar och båtar spawnar sedan ungefär två månader bakåt totalt random.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic EVO, Seasonic Focus GX 850 W , Asus ROG Strix Z370-F, Intel i9 9900K, custom vattenkylning med distroplate, Team Group Xtreme ARGB 32 GB (4000 Mhz), Gainward Geforce RTX 3080 Phantom

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:
Verkar lite lite på ett 1080TI...
Post nord har väl skakat loss 8Gb under frakten antar jag.

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Tjo, om någon vill köra duo/squad någon gång slå en signal på Discord @ Lukas1337#6961 eller på Steam @ http://steamcommunity.com/id/ImLukas

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

@hamre:

Finns en uppdaterad version http://imgur.com/a/Uj9iO#vjvk9oW

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

@andreashalestorm:

Jag har ett favoritställe (husen nära skolan) och där nära nordöst finns ett hus med garage och i den står en dacia 100% av gångerna jag är där. Fronten pekar mot norr

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@andreashalestorm:

Jag har ett favoritställe (husen nära skolan) och där nära nordöst finns ett hus med garage och i den står en dacia 100% av gångerna jag är där. Fronten pekar mot norr

Den precis som alla andra garage har en viss % chans på att det står ett fordon där. Kan dock hålla med om att den för det mesta står där, men tom är den någon gång. jag har för mig att det ska vara 50/50 för garage, men den känns mer som 80/20.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

fyfan så kasst det gick ikväll., BLÄ usch fy

Permalänk
Avstängd

någon annan som fått vänta väldigt länge på att en duo match i EU ska börja? fick ändra till NA/AS dom flesta gångerna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

awsum

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.