PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Efter att tittat alldeles för mycket streams så bestämde jag mig för att köpa det och prova själv. Kul faktiskt! Spelade 6h igår, kom som bäst 5:a 2 ggr och några andra top 10 placeringar. Ingen chicken dinner ännu dock =[

Permalänk
Medlem

Mk14 EBR kommer endast finnas i carepackages, fyfan vad ledsen jag blir!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem

Fy faan vad jag avskyr desync-pisset!
Går ju knappt spela i någon region alls stundtals.

Och forumet deras verkar korrupt, har testat från olika enheter. Är de fler som upplever det?

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Första matchen den här helgen började bra!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Började även jag lira detta någon vecka sedan. Kul med en bra squad. Lirar inte mycket solo, testat lite duo.

Visa signatur

12600KF 5GHz - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 1980MHz @ 0.975v - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig utav en liten applikation jag utvecklat.
Som många av er vet så är ju Starten och flygplanet helt för jävligt att lyssna på.
Så jag slängde ihop en liten sak som underlättar
http://www.kluwert.se/2017/07/29/playerunknowns-battleground/

Programmet mutar spelet med Alt + N samt unmutar(Kommer lite fler funktioner inom kort)

Finns både .exe och projektet för programmet.

Permalänk
Medlem

Litet långskott med AKM med x8

Permalänk
Medlem

Fan vad det strular med conncections då. Mellan varje game får jag connecta och disconnecta tio ggr. Ibland starta om bara för att det ska gå att köra. Problemet är dock vanligast i Duos.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h3l1m4n:

Som många av er vet så är ju Starten och flygplanet helt för jävligt att lyssna på.

Har absolut ingen aning om vad du pratar om Inget jag upplevt i alla fall

Skrivet av NaturaL:

Nice!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Allt skrik och planet gör en döv typ. I 99% av varje match jag kör så är det jämt nån som ska skrika, blåsa i micken eller nå annat. Sjukt irriterande. I H1Z1 så kunde man trycka Alt + M för att muta, i PUBG måste man gå till inställningar för att muta.

För vara lite on-topic nudå

Skaffa detta för nån månad sen och jädrar vilken skillnad det blivit på prestandan! Förr så snitta jag runt 20-30 fps, nu ligger jag stadigt 50. Hade ju såklart varit bättre med 60+ fps men det duger

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Allt skrik och planet gör en döv typ. I 99% av varje match jag kör så är det jämt nån som ska skrika, blåsa i micken eller nå annat. Sjukt irriterande. I H1Z1 så kunde man trycka Alt + M för att muta, i PUBG måste man gå till inställningar för att muta.

Skaffa detta för nån månad sen och jädrar vilken skillnad det blivit på prestandan! Förr så snitta jag runt 20-30 fps, nu ligger jag stadigt 50. Hade ju såklart varit bättre med 60+ fps men det duger

CTRL+T så mutear du alla in game

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Nice!

Helt omöjligt i lobbyn o i flyget att snacka med folket på TS3.
Men ja, alla har väl olika uppfattningar av ljud

Permalänk
Entusiast

Riktigt roligt spel det här! Skaffade det för cirka en månad sedan och hade en intensiv spelperiod, men annat har kommit emellan och det har blivit en paus nu. Tänker dock ta igen det på riktigt när FPS only-läget släpps nästa vecka, ska bli riktigt skönt att inte behöva oroa sig för osynliga krypskyttar i var och vartannat hus som utnyttjar tredjepersons-perspektivet!

Visst är det inte "fusk" på så sätt att alla kan utnyttja det, men det skapar en spelstil som i alla fall jag ogillar.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Riktigt roligt spel det här! Skaffade det för cirka en månad sedan och hade en intensiv spelperiod, men annat har kommit emellan och det har blivit en paus nu. Tänker dock ta igen det på riktigt när FPS only-läget släpps nästa vecka, ska bli riktigt skönt att inte behöva oroa sig för osynliga krypskyttar i var och vartannat hus som utnyttjar tredjepersons-perspektivet!

Visst är det inte "fusk" på så sätt att alla kan utnyttja det, men det skapar en spelstil som i alla fall jag ogillar.

Jag är rädd för campingen kommer eskalera. Många kommer krama bössan på dass utan att våga röra en fena? Onekligen blir det väldigt intressant game play. Lokalisera ljud blir en nyckelfaktor. Kul ska det bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

CTRL+T så mutear du alla in game

Aah... Att man inte kollat upp det tidigare

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av h3l1m4n:

Programmet mutar spelet med Alt + N samt unmutar(Kommer lite fler funktioner inom kort)

Vad är det för fel med ctrl-t?

Permalänk
Medlem

@Sp0de: Den mutar enbart voice chatten. Inte flygplanet eller BANG BANG BANG i lobbyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Jag är rädd för campingen kommer eskalera. Många kommer krama bössan på dass utan att våga röra en fena? Onekligen blir det väldigt intressant game play. Lokalisera ljud blir en nyckelfaktor. Kul ska det bli.

Folk kommer ju alltid campa men i fps måste dom iaf kika ut bakom träden för att se andra spelare.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som får slumpmässiga BSODs när ni spelar? Memory Managment, Driver Overrun Stack Buffer är dom två jag får. Datorn klara memtest86, samt windows egna inbyggda minnestest.
Har precis ominstallerat windows 10, innan ominstallationen så frös bara datorn när jag spelade utan att gå till blåskärm. Alla andra spel jag äger fungerar smärtfritt.

Specs: Skylake 6700K, 32 GB 2400 mhz ddr4, Asus 970GTX.

edit: Kör ingen överklock, har testat att marginellt ökat volten på minnena samt CPU. CPU;n ligger på ~58 C när jag spelar.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Detta är helt otroligt. ifall ni inte sett artikeln på FZ än, läs den. Här är länk till hans stream samt FZ:s artikel:
https://www.twitch.tv/rockynohands
https://www.fz.se/nyhet/273881-rocky-ar-formodligen-battre-an...

Permalänk
Medlem

Sålde min Asus PG248Q G-sync 180hz skärm igår. Idag kunde jag inte hålla mig från att spela så jag bet ihop och satte mig framför min usla sidopanel 19" 60hz 1080p. Drog min första vinst ever! Plötsligt händer det. =]

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Nej det behöver du inte, man snabbmutar med Ctrl-T, behöver inte gå in och pilla i menyerna.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av h3l1m4n:

Permalänk
Medlem

@alatusa: Kan garantera att det inte finns något konstigt i den.
Det e false-positivs.

Edit: Det kan va så att AV whinar pga jag hookar alt+n till Hotkeys. Antar Keyloggers gör snarliknande. Men källkoden är ju där ,det e bara att kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturaL:

Nice!

Någon som vet vad det är för låt?

Permalänk
Medlem

@LuXOD: Bring the Pain med Mindless Self Indulgence, någon remix dock verkar det som

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks: Tack för svar! Får se om jag hittar rätt remix ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haker:

Jag kör på -USEALLAVAILABLECORES -malloc=system i launch options samt allt på lägsta förutom texturerna på ultra och det dippar lätt ner till 50-60 i städerna. 45 kanske när man hoppar av planet och runt 100 utomhus.
Tycker riktigt synd om vissa polare med t.ex 970 och en äldre i5a som ligger på 30 fps ibland, helt ospelbart.

Kan även tipsa om extra hög digital vibrance. Hjälper verkligen om man vill spotta spelare fortare

Vad har du för burk för det om jag får fråga?
Uppdatera prec min egen burk och har liknande siffror utan några spec åtgärder. Nyfiken om man kan få dom siffrorna med en lite äldre setup. Typ i5 4460, 1060, 16gb ram. En av sönernas burk kan tänkas behöva lite kärlek dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emgard:

Vad har du för burk för det om jag får fråga?
Uppdatera prec min egen burk och har liknande siffror utan några spec åtgärder. Nyfiken om man kan få dom siffrorna med en lite äldre setup. Typ i5 4460, 1060, 16gb ram. En av sönernas burk kan tänkas behöva lite kärlek dock.

Det har uppdaterats en hel del sedan Mars när han skrev det inlägget, då laggade det i princip oavsett setup. Kom en patch i början av Juni tror jag det var som ökade FPS markant.

Jag har en i7-3770 i standardklock och en oklockat R9 290, ligger nu normalt runt 60-70 fps. kan dippa nedåt en del om man slåss i städer och likaså sticka upp över 100 när man är o lootar i nåt övergivet skjul mitt ute i ingenstans.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13