Permalänk
Medlem

Ja men RX480 o GTX1060 har stöd med VR redan ..

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikael_a1:

Hur är det med strömförbrukningen, ljudnivåer på dessa kort?

Sådana saker tycker jag är bra att ta med i beräkningarna också.

RX480 drar väl 1-10W mer än ett GTX1060 6GB? När belastar kortet..under vila så drar korten lika lite väl?

Ljudnivåerna är väl upp till vilken kylning du väljer?

Du ska inte köpa ett 1050Ti..det är totalt icke värt prestandan jämtmot priset man får betala..Kör på ett RX 480 4 eller 8GB, eller GTX 1060 6GB.

Eller begagnat, GTX970 eller RX290/390, dessa kort står sig bra än idag i 1080P spelande.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Ok, så bägge dessa kort klarar spelen jag nämde utan problem?

Ja. Kanske inte med allt på max, men med bra inställningar i alla fall. Om det är en FX 6300 du har som det står i din signatur så kommer den vara flaskhalsen för det mesta i moderna spel.

Skrivet av mikael_a1:

Vilka kort ligger i nästa prisklass?

För NVIDIA så är det GTX 1070 som kostar från ca. 4k, medan AMD inte har något vettigt i den klassen än. AMD kommer snart lansera RX Vega, men precis vart den hamnar i pris och prestanda vet vi inte riktigt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klena:

RX480 drar väl 1-10W mer än ett GTX1060 6GB? När belastar kortet..under vila så drar korten lika lite väl?

Att jämföra kylning och strömförbrukning mellan dessa är helt ointressant. De spelar båda två i mycket rimliga temperaturer.
Ljudnivåer som @Klena sade beror helt på vilket kort du väljer. Bara att googla lite snabbt så får du svar på vilka modeller som är tystare.

Det som jag tycker kan vara intressant är mjukvara och drivrutinerna, har ett R9 390 (signatur)
Installerar jag AMD Crimson möts jag med massa blackscreens och slutligen BSOD VIDEO_TDR_FAILURE vid uppstart av win när datorn har varit avstängd i ett par timmar..
Detta gäller ej dock RX 480 användare som har/hade andra problem med sina kort och men många problem med 480 har rapporterats blivit fixade med uppdateringar.
Nvidia har haft många problem de med, men numera så är deras drivisar och mjukvara mer stabil.

Hoppas jag var till hjälp!
Mvh.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quadcore:

Ja men RX480 o GTX1060 har stöd med VR redan ..

ok, man vet ju aldrig vad man kommer att köra framöver ;9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klena:

Du ska inte köpa ett 1050Ti..det är totalt icke värt prestandan jämtmot priset man får betala..Kör på ett RX 480 4 eller 8GB, eller GTX 1060 6GB.

Eller begagnat, GTX970 eller RX290/390, dessa kort står sig bra än idag i 1080P spelande.

Ok, hur mycket spelar minnesmängden roll på dessa kort?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klena:

ok, hur vet jag vilken kylning det är på korten?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Legit Lax:

Att jämföra kylning och strömförbrukning mellan dessa är helt ointressant. De spelar båda två i mycket rimliga temperaturer.
Ljudnivåer som @Klena sade beror helt på vilket kort du väljer. Bara att googla lite snabbt så får du svar på vilka modeller som är tystare.

Det som jag tycker kan vara intressant är mjukvara och drivrutinerna, har ett R9 390 (signatur)
Installerar jag AMD Crimson möts jag med massa blackscreens och slutligen BSOD VIDEO_TDR_FAILURE vid uppstart av win när datorn har varit avstängd i ett par timmar..
Detta gäller ej dock RX 480 användare som har/hade andra problem med sina kort och men många problem med 480 har rapporterats blivit fixade med uppdateringar.
Nvidia har haft många problem de med, men numera så är deras drivisar och mjukvara mer stabil.

Hoppas jag var till hjälp!
Mvh.

Vad jag förstått av diverse videos så är Nvidia-kortet tystare och drar mindre, men det är inte lika prisvärt.

Fördelar och nackdelar med bägge kort, så vilket skall jag välja?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikael_a1:

ok, hur vet jag vilken kylning det är på korten?

Genom att öppna ögonen..

Nämen.

Här har du ett bra kort inom din budget.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3823047

Tyst och presterar bra, samt kan spela under höga inställningar i dina spel.

Visa signatur

#Gör vertikal filming olagligt. ''Mobilkameran borde stängas av självmant så fort man försökte spela in vertikalt''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klena:

Genom att öppna ögonen..

Nämen.

Här har du ett bra kort inom din budget.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3823047

Tyst och presterar bra, samt kan spela under höga inställningar i dina spel.

Varför välja ett RX470 när man kan få RX480 för samma pris?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3855811

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor 1: Samsung Odyssey G8 G80SD | Monitor 2: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StenTuff:

Missade den, då är ju det kortet klart bättre.

Tänkte på pris, prestanda samt ljudnivå.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av StenTuff:

Ok, vad skiljer RX470 mot RX480?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Ok, vad skiljer RX470 mot RX480?

prestandan... tänk dig en bil utan turbo och en med turbo sorry men kan inte "dumma" ner det mer än så.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

prestandan... tänk dig en bil utan turbo och en med turbo sorry men kan inte "dumma" ner det mer än så.

Ha det gött

mera en 2.0L mot en 2.3L

Permalänk
Medlem

?@mikael_a1: Ett 480 4gb eller ett 1060 3 gb är det närmaste du kommer prestanda med dom pengarna du har . 480 drar 50 W mer ca än ett 1060 .vad har du för prolle så det inte flaskar

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ottoblom:

?@mikael_a1: Ett 480 4gb eller ett 1060 3 gb är det närmaste du kommer prestanda med dom pengarna du har . 480 drar 50 W mer ca än ett 1060 .vad har du för prolle så det inte flaskar

Ah ok. Vilket av dessa 2 korten skulle du satsat på om du var mig?

Min processor står i signaturen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bobzombie:

Ha det gött

Ok, då är jag med.

Ingår montering på Inet om man beställer därifrån?

Permalänk
Medlem

Du kommer inte få 100 %

@mikael_a1: Processorn lär flaska ganska mycket . Vad har du för ström agg ? . Jag delar inte uppfattning att 1050 ti är ett skit kort ( Tack vare priset ) . Utan 1050 ti är ett skit kort i Speldatorer . Har man en märkes burk med dåliga förutsättningar för att bygga om det kan 1050 ti vara ett alternativ . Trots att jag är Nvidia fanboy hade jag tagit Amd 480 4 GB kort faktiskt bara för den extra GB. https://www.youtube.com/watch?v=B58ciXUTlA8

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 11 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikael_a1:

Ok, då är jag med.

Ingår montering på Inet om man beställer därifrån?

Vadå? Ska du köpa en helt ny dator eller endast ett nytt grafikkort till din nuvarande? iNet monterar inte in det nya grafikkortet i din dator..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle tittat efter begagnat i den prisklassen. Har du tur kanske du kan hitta ett 980ti eller 1070 runt 2k nu när priserna droppat lite på 1070/1080.

Permalänk
Medlem

@Robiban: säg till om du hittar ett 1070 för 2 k .Hade jag gått SLI alla dagar i veckan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Du menar att även om de vet att det finns mer prisvärda kort, så rekommenderar de ändå
kort som gör att kedjan kommer tjäna mer pengar?

Självfallet vill de sälja ut sämre kort för dyrare pris innan de bättre korten säljs, anledningen till det höga priset är för att de köpt in det för högt pris och vill helt enkelt inte sänka priset mer om de fortfarande kan sälja det för nuvarande pris, då de inte skulle gå med lika mycket vinst som dom tänkt från början. Men köp du 1050Ti du verkar ju redan bestämt dig ändå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Hehe, ok för sent med det var iaf ett April skämt jag uppskattade.

Ups, sorry my bad.

Läste fel trodde det stod "med det är ju billigare på Inet", trodde det var ett skämt alltså men jag missförstod nog helt och därmed svarade jag helt helt galet så bortse från det, sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

En butik med vinstintresse vs. oberoende testresultat. Driver du nu?

Helt klart, fast din logik är rätt konstig.
Om dom skulle rekommendera han ett kort ut vinstdrivande synpunkt, varför då rekommendera ett billigare kort?

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Om dom skulle rekommendera han ett kort ut vinstdrivande synpunkt, varför då rekommendera ett billigare kort?

De har förmodligen större marginal på ett dyrt 1050 Ti än på ett billigt 480/1060.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klena:

Vadå? Ska du köpa en helt ny dator eller endast ett nytt grafikkort till din nuvarande? iNet monterar inte in det nya grafikkortet i din dator..

Nytt grafikkort till min nuvarande.
Inet monterar för en kostnad enligt telefonsamtal till dem i veckan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wh1spY:

Självfallet vill de sälja ut sämre kort för dyrare pris innan de bättre korten säljs, anledningen till det höga priset är för att de köpt in det för högt pris och vill helt enkelt inte sänka priset mer om de fortfarande kan sälja det för nuvarande pris, då de inte skulle gå med lika mycket vinst som dom tänkt från början. Men köp du 1050Ti du verkar ju redan bestämt dig ändå.

Mitt val står efter ovanstående tips tidigare i tråden mellan RX480 och Geforce 1060.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fark:

Hehe, ok för sent med det var iaf ett April skämt jag uppskattade.

Ups, sorry my bad.

Läste fel trodde det stod "med det är ju billigare på Inet", trodde det var ett skämt alltså men jag missförstod nog helt och därmed svarade jag helt helt galet så bortse från det, sorry.

Lugnt, lätt hänt när det är April

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fantomsmurfen:

De har förmodligen större marginal på ett dyrt 1050 Ti än på ett billigt 480/1060.

Ok, kan man köra Crossfire på RX480?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Vinstmarginalen är naturligtvis inte satt på en fast procentsats för alla produkter i sortimentet. Många dyra varor säljs med förlust och billiga varor kan ha skyhöga marginaler. Det kan också handla om att varan var utgående. Eller att den anställda helt enkelt inte visste bättre.

Hur som helst var rådet om ett 1050ti från Inet dåligt.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...