Ser ni stutter i detta filmklipp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrutto:

Är det där Frame time i ms på vertikala grafen?
4ms i framtime är ju alldeles utsökt bra frametime i så fall.

Med 90 hz så bör ju all frametime lika med/ under 11,1111.. ms inte märkas överhuvudtaget.

frame timen är ju bra, men inte jämn, den hoppar, typiskt microstutter pattern?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Kunde inte uppleva stutter eller droppade frames vid överblick. Bara vanligt VR-ryckande

W10, Chrome.

Lite dålig tracking just nu, stort fönster som reflekterar ljuset från basstationerna, Vive gillar inte riktigt det.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skrutto:

Hej!
En kompis säger att han stör sig på stutter i detta filmklipp.
Ser ni något konstigt?
https://www.youtube.com/watch?v=F3Z0AC4jZz0

Jag kollar förvisso på en iPhone nu, men jag ser inget.

Jaha den där Malmgren i farten igen. Ingen stutter, bara brist på skumpa

Permalänk
Testpilot
Skrivet av CyberVillain:

Lite dålig tracking just nu, stort fönster som reflekterar ljuset från basstationerna, Vive gillar inte riktigt det.

Kanske inte sett/testat nog med VR, men tycker att all VR upplevs som "ryckig" (än så länge) - En stor anledning att jag inte velat skaffa VIVE/Oculus själv faktiskt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Kanske inte sett/testat nog med VR, men tycker att all VR upplevs som "ryckig" (än så länge) - En stor anledning att jag inte velat skaffa VIVE/Oculus själv faktiskt

Det är oftast pga icke optimala trackingförhållanden, mitt lilla hemmakontor där jag sitter och utvecklar är långt ifrån optimalt tex. Har du optimala trackingförhållanden är det i princip bara dina egna skakningar i händerna som syns Jag fick iaf mucket bättre tracking när jag täckte för mitt stora fönster som reflekterar massor. Tror även det hjälpte massor med microstutter, men man ser en del fortfarande. Konstiga är att det syns inte inne i headsetet utan enbart på mirror bilden på desktop. Min teoeri är SteamVR får jobba extra mycket att filtrera och tolka signalen med massor reflektioner från fönstret och det var därför frame timing var så spikig.

Spelade in en liten snutt, sorry att den blev lite lång, jag försöker testa olika saker för att se hur trackingen beteer sig. Som ni ser en del microstutter. men har nog kanske inget med min nya Ryzen att göra som jag först trodde. Du kan somna om Skrutto

Filmen är upplagd i sin källform för att inte omkodas i onödan, vilket betyder oklippt, hoppa till 30 sekunder

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Det är oftast pga icke optimala trackingförhållanden, mitt lilla hemmakontor där jag sitter och utvecklar är långt ifrån optimalt tex. Har du optimala trackingförhållanden är det i princip bara dina egna skakningar i händerna som syns Jag fick iaf mucket bättre tracking när jag täckte för mitt stora fönster som reflekterar massor. Tror även det hjälpte massor med microstutter, men man ser en del fortfarande. Konstiga är att det syns inte inne i headsetet utan enbart på mirror bilden på desktop. Min teoeri är SteamVR får jobba extra mycket att filtrera och tolka signalen med massor reflektioner från fönstret och det var därför frame timing var så spikig.

Spelade in en liten snutt, sorry att den blev lite lång, jag försöker testa olika saker för att se hur trackingen beteer sig. Som ni ser en del microstutter. men har nog kanske inget med min nya Ryzen att göra som jag först trodde. Du kan somna om Skrutto

Filmen är upplagd i sin källform för att inte omkodas i onödan, vilket betyder oklippt, hoppa till 30 sekunder
https://youtu.be/7TVyMDt44Qk?t=30

Det är ju alltid Ryzen som är syndabocken, men det visar sig ju nästan alltid vara något annat så jag utgår ifrån det.
Bra track record så här långt.

Jag har sovit gott sedan jag köpte min 1800X

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg MP5K btw!

Grymt verklighetstroget när du använder vapnet för att fösa undan tomhylsorna på marken.
Det är grymt imponerande att se.

Synd att inte fler har VR. Jag får själv införskaffa det snart.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Avstängd

App, app, här har vi inte uteslutit något än jag är rätt säker på det är mer stuttering med min 1800x build än min 3770k build men om det är AMDs fel eller inte är för tidigt att säga

Det kan lika gärna vara steamvr etc

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:tack vi synkar dock tyvärr inte hyllsorna, för mycket data, så på de andras datorer ser det nog konstigt ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

App, app, här har vi inte uteslutit något än jag är rätt säker på det är mer stuttering med min 1800x build än min 3770k build men om det är AMDs fel eller inte är för tidigt att säga

Det kan lika gärna vara steamvr etc

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:tack vi synkar dock tyvärr inte hyllsorna, för mycket data, så på de andras datorer ser det nog konstigt ut

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Avstängd

Ska man vara helt ärlig så är det ju kanske lite micorstutter även med min 3770k

Kanske bara jag som letar fel pga jag haft andra problem med min Ryzen

DEnna är inspelad med min 3770k platform

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Ska man vara helt ärlig så är det ju kanske lite micorstutter även med min 3770k

Kanske bara jag som letar fel pga jag haft andra problem med min Ryzen

DEnna är inspelad med min 3770k platform
https://www.youtube.com/watch?v=yS88FuOp_EE

Nu blev säkert din cpu lite glad över att få upprättelse, men vad är det då som orsakar det tror du?
Är det inspelningsprogrammet?
Kör du shadowplay?

Sidenote: Tycker mig faktiskt kunna se liiiiite stutter med sista klippet du postade. Men det är ändå minimalt.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem

Det finns så mycket potential i det här spelet, CyberVillain!

När jag ser den här attachmentvideon så kliar det i coolness-ådran.

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk

Inget stutter här här iallafall

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Dessa trådar om min kompis eller vän....

Försöker du få fler tittare på ditt youtube klipp? 😉

Permalänk
Avstängd

haha, skrutto och jag är inte samma person.... Jag är Intel-fanoby som råkat köpa en Ryzen och han är en AMD fanboy bara

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrutto:

Nu blev säkert din cpu lite glad över att få upprättelse, men vad är det då som orsakar det tror du?
Är det inspelningsprogrammet?
Kör du shadowplay?

Sidenote: Tycker mig faktiskt kunna se liiiiite stutter med sista klippet du postade. Men det är ändå minimalt.

Ja, det är nog lite stutter även på 3770k Men tror ändå det är liiiiiite mer på Ryzen Jag vet inte riktigt, frame timingsarna såg lite spikiga ut som sagt, även fast man ligger under max frame time vill man ha en jämn fps, för mycket hopp kan leda till microstutter

Visa signatur