Permalänk
Medlem

Från ros till ris

Gokväll!

Tänkte faktiskt inte skapa denna tråd, men likväl sitter jag här nu och skriver....
Jag hoppas ni inte uppfattar det enbart som en gnälltråd utan även som feedback på hur en kund upplevt en situation och mött en brist på fingertoppskänsla från eran personal.
Jag har i många år åtnjutit och uppskattat erat företags goda service och bemötande, något jag inte varit sen med att nämna till er vid tidigare tillfällen. Jag köper mycket prylar och komponenter , har gjort så i många år från både er och era konkurenter.
De senaste åren har priset på varor spelat mindre och mindre roll, det viktiga för mig har varit en upplevd känsla av trygghet vid utnyttjande av er support och tekniker i olika ärenden, returer, rmaärenden köp etc.
Det har flutit på bra från båda håll.
Nu till dagens händelse.
Jag var i er butik i Malmö för att returnera en router, då den inte riktigt fixade vad jag behövde och för att köpa en värstingmodell som borde göra jobbet bättre.
När köpet på den nya routern var ordnat gjordes det ett återköp på den medhavda routern. Vid den grundliga genomgången av återköpet konstaterade er personal att allt såg fint ut varpå jag upptäcker och uppmärksammar personalen om att jag glömt få med mig den lilla ca 30 cm långa catkabeln (tror i ärlighetens namn inte att det hade upptäckts om jag inte påpekat det) som givetvis borde vara där.

Jag förstår ju att den behövs om ni ska kunna sälja routern så jag undrar hur vi ska lösa problemet. Till historien hör att jag kör 6 mil enkel resa för att ta mig till er butik något jag uppmärksammar er personal om. Det känns fantastiskt drygt att köra ytterligare 12 mil för en 20 kronorskabel så jag undrar om jag inte kan skicka den till butiken i ett brev (hade varit där nästa dag). Nej det går inte att lösa, utan det görs ett avdrag på 10% på totalkostnaden 130 kronor altså.
Nu till detaljen som jag upplever väldigt oflexibelt.. ni kan inte ta emot ett brev med nämnd kabel utan debiterar mig 130 kronor för en kabel när jag precis köpt en 3 gånger så dyr router än den som returnerades. Men om jag inkommer med kabeln efter en ny 12 mils resa så kan jag få mina 130 kronor tillbaka bedyrade er personal.

Jahapp..

Pengarna spelar noll roll hoppas jag ni förstår.. kanske det blir bättre nästa ggn, från båda håll.

/ Johan

Visa signatur

Asus X99M - Ws | I7 5820k | Corsair Vengeance 32Gb | Msi 1080ti Gaming | Corsair Ax860i | 2x Samsung Evo 500Gb | Samsung 950 Pro 512Gb | 2x 4Tb Deskstar | Elgato Hd60 Pro | H110i | Phantek Enthoo Mini XL | X34-A

Permalänk
Skrivet av Mooss:

Gokväll!

Tänkte faktiskt inte skapa denna tråd, men likväl sitter jag här nu och skriver....
Jag hoppas ni inte uppfattar det enbart som en gnälltråd utan även som feedback på hur en kund upplevt en situation och mött en brist på fingertoppskänsla från eran personal.
Jag har i många år åtnjutit och uppskattat erat företags goda service och bemötande, något jag inte varit sen med att nämna till er vid tidigare tillfällen. Jag köper mycket prylar och komponenter , har gjort så i många år från både er och era konkurenter.
De senaste åren har priset på varor spelat mindre och mindre roll, det viktiga för mig har varit en upplevd känsla av trygghet vid utnyttjande av er support och tekniker i olika ärenden, returer, rmaärenden köp etc.
Det har flutit på bra från båda håll.
Nu till dagens händelse.
Jag var i er butik i Malmö för att returnera en router, då den inte riktigt fixade vad jag behövde och för att köpa en värstingmodell som borde göra jobbet bättre.
När köpet på den nya routern var ordnat gjordes det ett återköp på den medhavda routern. Vid den grundliga genomgången av återköpet konstaterade er personal att allt såg fint ut varpå jag upptäcker och uppmärksammar personalen om att jag glömt få med mig den lilla ca 30 cm långa catkabeln (tror i ärlighetens namn inte att det hade upptäckts om jag inte påpekat det) som givetvis borde vara där.

Jag förstår ju att den behövs om ni ska kunna sälja routern så jag undrar hur vi ska lösa problemet. Till historien hör att jag kör 6 mil enkel resa för att ta mig till er butik något jag uppmärksammar er personal om. Det känns fantastiskt drygt att köra ytterligare 12 mil för en 20 kronorskabel så jag undrar om jag inte kan skicka den till butiken i ett brev (hade varit där nästa dag). Nej det går inte att lösa, utan det görs ett avdrag på 10% på totalkostnaden 130 kronor altså.
Nu till detaljen som jag upplever väldigt oflexibelt.. ni kan inte ta emot ett brev med nämnd kabel utan debiterar mig 130 kronor för en kabel när jag precis köpt en 3 gånger så dyr router än den som returnerades. Men om jag inkommer med kabeln efter en ny 12 mils resa så kan jag få mina 130 kronor tillbaka bedyrade er personal.

Jahapp..

Pengarna spelar noll roll hoppas jag ni förstår.. kanske det blir bättre nästa ggn, från båda håll.

/ Johan

Inte för att vara den personen, men tror nog du skulle sluppit problemet om du inte nämnt nåt om kabeln...
Förresten kanske det skule vara en bra idè att ändra rubriken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Da mighty ajfån:

Inte för att vara den personen, men tror nog du skulle sluppit problemet om du inte nämnt nåt om kabeln...
Förresten kanske det skule vara en bra idè att ändra rubriken.

Eh ärlighet varar längst...
Drygt för TS kanske en signal om att beställa/retunera via nätet istället? Bättre villkor också fast de kanske har samma i butikerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inet

@Mooss
Hej och tack för din feedback.

Vi håller med om att det blev krångligare än nödvändigt och om du fortfarande vill får du gärna skicka in kabeln, så ersätter vi dina 130:-.
Hur vi kan lösa återbetalning kan vi prata mer om i PM.

Anledningen till att det inte erbjöds är att vi tillåtet just detta förr, med full återbetalning i butik mot löfte, men att det långt oftare än man kan tro resulterat i uteblivna paket/brev från kund och att vi stått med byxorna nere. Det är inget personligt och vi vill inte behöva misstro någon, men på grund av frekvensen av dessa fall har vi inte tillåtit det mer. Det vi dock alltid ska erbjuda är webbåterköp till fullpris och om varan inte är komplett ska vi erbjuda kund att skicka in/lämna in det som saknas. Så fort vi fått in tillbehören så görs återköpet utan avdrag.

Hör gärna av dig på PM så kan vi se till att lösa det här.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Administrativ avgift

@Mooss: Förstår inte problemet? De gör ett avdrag via praxis på produkten pga avsaknad av kabeln . Du får möjlighet att komplettera detta på grund av ditt misstag, inget konstigt o rätt gjort av Inet?

Problemet är att Inet inte kan stå och lova saker osv , massor av manuell hantering osv. Nu gör de ju goodwill ovan

@Inet saknat mitt godis i 3st ordrar , vart hör jag av mig angående detta ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3