Gokväll!
Tänkte faktiskt inte skapa denna tråd, men likväl sitter jag här nu och skriver....
Jag hoppas ni inte uppfattar det enbart som en gnälltråd utan även som feedback på hur en kund upplevt en situation och mött en brist på fingertoppskänsla från eran personal.
Jag har i många år åtnjutit och uppskattat erat företags goda service och bemötande, något jag inte varit sen med att nämna till er vid tidigare tillfällen. Jag köper mycket prylar och komponenter , har gjort så i många år från både er och era konkurenter.
De senaste åren har priset på varor spelat mindre och mindre roll, det viktiga för mig har varit en upplevd känsla av trygghet vid utnyttjande av er support och tekniker i olika ärenden, returer, rmaärenden köp etc.
Det har flutit på bra från båda håll.
Nu till dagens händelse.
Jag var i er butik i Malmö för att returnera en router, då den inte riktigt fixade vad jag behövde och för att köpa en värstingmodell som borde göra jobbet bättre.
När köpet på den nya routern var ordnat gjordes det ett återköp på den medhavda routern. Vid den grundliga genomgången av återköpet konstaterade er personal att allt såg fint ut varpå jag upptäcker och uppmärksammar personalen om att jag glömt få med mig den lilla ca 30 cm långa catkabeln (tror i ärlighetens namn inte att det hade upptäckts om jag inte påpekat det) som givetvis borde vara där.
Jag förstår ju att den behövs om ni ska kunna sälja routern så jag undrar hur vi ska lösa problemet. Till historien hör att jag kör 6 mil enkel resa för att ta mig till er butik något jag uppmärksammar er personal om. Det känns fantastiskt drygt att köra ytterligare 12 mil för en 20 kronorskabel så jag undrar om jag inte kan skicka den till butiken i ett brev (hade varit där nästa dag). Nej det går inte att lösa, utan det görs ett avdrag på 10% på totalkostnaden 130 kronor altså.
Nu till detaljen som jag upplever väldigt oflexibelt.. ni kan inte ta emot ett brev med nämnd kabel utan debiterar mig 130 kronor för en kabel när jag precis köpt en 3 gånger så dyr router än den som returnerades. Men om jag inkommer med kabeln efter en ny 12 mils resa så kan jag få mina 130 kronor tillbaka bedyrade er personal.
Jahapp..
Pengarna spelar noll roll hoppas jag ni förstår.. kanske det blir bättre nästa ggn, från båda håll.
/ Johan