Trasig vive kontroller?
Verkar som min ena vive-kontroller lagt av idag(?). Har kört mina kontrollers utan problem sedan mitt trasiga HMD blivit utbytt efter releasen (efter väldigt mycket krånglande med en hemsk support).
Började med att jag hade en uppdatering av Vive applikationen idag. Då jag sedan startade VR via Steam fick jag uppmaningen att uppdatera min blutooth driver lite oväntat. Körde sedan ~10 minuter Lone Echo (fantastiskt spel) innan högra kontrollen slutade tracka. Knapparna fungerade, men ingen tracking. Försökte re-pair. Fungerade ej. Kontrollern hittades ej. Startade om SteamVR. Fungerade ej. Powercycle av kontroller och vive-box. Fungerade ej. Avinstallerade Vive USB enheter och startade om datorn. Fungerade ej
Då jag startar kontrollern så lyser dioden bara blått... försöker jag pair:a så blinkar dioden blått mycket långsammare än på min fungerande kontroller. Då och då påstår steam att kontrollern är pair:ad, men blinkar bara grönt i steamVR och ingen tracking. Men kan se batteristatus, samt att knapparna verkar fungera mer el mindre då jag kan få fram steamVR menyn med kontrollern i vr.
Ansluter jag kontrollern via USB så fungerar den (mer el mindre) som vanligt. Full tracking och kan använda knapparna. Ingen aning vad som kan ha hänt så jag behandlat mitt htc vive mer el mindre pedantiskt..
Tar tacksamt mot tips för vidare felsökning!
Även provat "reset" av kontroller genom att hålla in alla knappar, samt "unpairall" funktionen. Inget har hjälpt tyvärr.