Blir knäpp på detta som borde vara ett icke problem. Har fått tillbaka en bärbar dator av pappa eftersom han inte behöver den längre.
Datorn är en Lenovo Thinkpad Edge så långt är det inte problem. Dock har jag svårt att få fram modellnumret för att ladda ner drivrutiner (datorn ska ominstalleras)
Men fan vad omständlig Lenovos sida är. Har kontrollerat det som står på datorn men får inte träff någonstans på deras sida. Deras supportforum var inte heller något vidare. Det finns inget modellnummer under skärmen, det jag hittar på undersidan är följande:
LENOVO 021722G
LENOVO ThinkPad Edge
Jag får fram samma info via HWinfo. Någon som vet hur man kommer vidare med detta?
Helt rätt. När man söker på samma modell på Lenovos hemsida för drivrutinsnedladdning så kommer man ingenstans. Man får meddelandet om att modellnummret inte finns.
Helt rätt. När man söker på samma modell på Lenovos hemsida för drivrutinsnedladdning så kommer man ingenstans. Man får meddelandet om att modellnummret inte finns.
Är drivrutinerna likvärdiga det som tillverkaren tillhandahåller? Vet du om det finns BIOS uppdateringar där med? Ibland rekommenderas man att endast hämta drivare från tillverkaren speciellt för bärbara.