Tävla och vinn moddningskit från Alphacool värt 2 400 kronor

Permalänk
Melding Plague

Tävla och vinn moddningskit från Alphacool värt 2 400 kronor

Är datormoddning din stora passion eller har du storslagna visioner men saknar verktygen? Oavsett vilket har du nu chansen att vinna ett påkostat moddningskit från Alphacool.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jag antar att ni menar att man ska ta en bild på innehållet i ens dator och inte på utsidan av ens chassi ^^, ?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Avstängd

En tävling för de rikare medlemmarna

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

jag antar att ni menar att man ska ta en bild på innehållet i ens dator och inte på utsidan av ens chassi ^^, ?

Det beror förstås helt på vilken del av din dator som är mest intressant - interiören eller exteriören - men generellt brukar man väl modda det som faktiskt syns, alltså chassit.

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Ziggy_:

jag antar att ni menar att man ska ta en bild på innehållet i ens dator och inte på utsidan av ens chassi ^^, ?

Gör som du vill!

Skrivet av VadSaDu:

En tävling för de rikare medlemmarna

Aldrig hört talas om gettomoddning?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Det beror förstås helt på vilken del av din dator som är mest intressant - interiören eller exteriören - men generellt brukar man väl modda det som faktiskt syns, alltså chassit.

tack för förtydligande

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Gör som du vill!
Aldrig hört talas om gettomoddning?

Tror inte man kommer så långt med gettomods, annars hade jag ställt upp med mitt halv moddat H440.

Blir någon med bara tubingsarna värda 5000:-

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av VadSaDu:

Tror inte man kommer så långt med gettomods, annars hade jag ställt upp med mitt halv moddat H440.

Blir någon med bara tubingsarna värda 5000:-

Från artikeln:
"Det är inte enbart redan professionella moddare med bred erfarenhet som har chansen att vinna. Två redan erfarna kommer dela pallplats med två nybörjare, som ska få chansen att komma igång med datormoddning på allvar."

Dags att ta chansen

Visa signatur
Permalänk

@Zoyadog @Jacob
Jag blev hänvisad hit av en aktuell medlem i Sweclockers. Jag skulle så gärna vilja delta i denna tävling, asså så himla grymt. Kan jag fortfarande vara med då jag skapade kontot idag? Jag förstår att det kan misstänkas som fusk osv.

Visa signatur

| Asus V Rampage Edition 10 | Intel I7-5930k | 32GB ddr4 HyperX Ram | Titan X Pascal 11GB |Corsair AX860i | Toshiba OCZ TL100 250GB | Corsair LE 960GB | Sleved Cables from CableMod |

Permalänk
Medlem

@Dreamwarp

Edit: För att inte få detta som spam så vill jag berätta att mitt bidrag kommer upp lite senare under månaden

Visa signatur

| MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 3700X |
| 32GB DDR4 @ 3200 MT/s | Nvidia GTX 1080 Windforce OC |
| 1TB SSD Samsung 850 EVO | 1TB SSD Samsung 860 EVO |
| 1TB SSD Intel 660P |
// Davisho

Permalänk
Medlem

mitt bidrag

Ja jag har ju oerhörda problem med att böja rakt så kittet kanske kan uppmuntra en till att få nytt fläng på mina vattenrör.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Tog fel bild ;)
Permalänk
Medlem

Ser ni det alltför grymma bendsen i min första vattenkylning? De riktigt snygga kinksen och överböjningar som blev halvdant räddade efter felböjning? Ni kanske till och med ser den förbluffande och förgulnade biten av soft tubing som hittat sig in i datorn? Nä, här behövs förändring. Här behövs nya rör. Här behövs moddningskittet från Alphacool.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Dreamwarp:

@Frida @Jacob
Jag blev hänvisad hit av en aktuell medlem i Sweclockers. Jag skulle så gärna vilja delta i denna tävling, asså så himla grymt. Kan jag fortfarande vara med då jag skapade kontot idag? Jag förstår att det kan misstänkas som fusk osv.

Kör hårt! Vi vill jättegärna se ditt bidrag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fy va trångt det var att bygga, inte ens slangarna blev snygga.
Hjälp mig alphacool att förbättra detta bygge annars slår jag ihjäl en gummibjörn med närmsta tillhygge.

Rättstavat
Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem

☑ Bild på min dator
☑ Handskriven lapp med användarnamn synlig i bild
☑ Motivering: Jag kan bocka i rutor, men kan banne mig inte bocka rör. Det går helt enkelt åt pipan. Kittet bör råda bot på problemen som rör rör.

Visa signatur

CCNA | MCTS | MCITP | MCSA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zoyadog:

Från artikeln:
"Det är inte enbart redan professionella moddare med bred erfarenhet som har chansen att vinna. Två redan erfarna kommer dela pallplats med två nybörjare, som ska få chansen att komma igång med datormoddning på allvar."

Dags att ta chansen

Nej tack, ingen chans att vinna.

Redan nu ser man bygge som endast kylningen gått över 3000:- sträcket

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Det här är exakt vad jag behöver för att komma igång med rörböjning! Det börjar bli väldigt kostsamt att lägga anslutningar mellan alla rör. Aldrig bockat ett rör i mitt liv men ta mig fan nu är det dags!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går vinsterna till någon som redan har prylar och råd att göra proffsmoddar, så blir jag besviken men det lär ju hända.
Tycker en automatiskt borde gå till bladerunner snubben som kör med sin son, tror detta skulle hjälpa deras projekt ganska mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Går vinsterna till någon som redan har prylar och råd att göra proffsmoddar, så blir jag besviken men det lär ju hända.
Tycker en automatiskt borde gå till bladerunner snubben som kör med sin son, tror detta skulle hjälpa deras projekt ganska mycket.

"Det är inte enbart redan professionella moddare med bred erfarenhet som har chansen att vinna. Två redan erfarna kommer dela pallplats med två nybörjare, som ska få chansen att komma igång med datormoddning på allvar."

Permalänk

datorn

För min dator ser förjävlig ut. Hade gärna slängt in lite snygg moddning och bättre kylning i burken!

P.s får ej rätt på imgur direkt bild in här..

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av VadSaDu:

Tror inte man kommer så långt med gettomods, annars hade jag ställt upp med mitt halv moddat H440.

Blir någon med bara tubingsarna värda 5000:-

Du behöver inte tro någonting, både jag och Frida har svarat kring vad som gäller. Alla har lika stor chans att vinna, slanga upp en bild med tillhörande motivering till varför du ska vinna (följ tävlingsinstruktionerna...). Eller så struntar du i det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Mmhmm så var är dom här byggena var en slang är lös och sprutar vatten in i en hink på golvet där var pumpen pumpar in?

Eller personen som gjorde en closed loop bara för att inse att han inte kylde ner någonting utan tuben går från a till g genast?

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Du behöver inte tro någonting, både jag och Frida har svarat kring vad som gäller. Alla har lika stor chans att vinna, slanga upp en bild med tillhörande motivering till varför du ska vinna (följ tävlingsinstruktionerna...). Eller så struntar du i det.

Sluta..en som har satt ett klistermärke på datorlådan (typ gettomod) har inte samma chans mot en som har en fullt utrustad egenbyggd superhäftig vattenloop..

Eller är allt om den där motiveringen?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av VadSaDu:

Sluta..en som har satt ett klistermärke på datorlådan (typ gettomod) har inte samma chans mot en som har en fullt utrustad egenbyggd superhäftig vattenloop..

Eller är allt om den där motiveringen?

Jag tror inte de kommer köra att vinnaren är den med snyggast dator. Däremot skulle jag personligen gärna se att vinnaren är en person som skulle komma att ha användning för det istället för att se det på marknaden två dagar senare...

Så förhoppningsvis väljer juryn rätt person

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Sluta..en som har satt ett klistermärke på datorlådan (typ gettomod) har inte samma chans mot en som har en fullt utrustad egenbyggd superhäftig vattenloop..

Eller är allt om den där motiveringen?

Gettomoddar kan ju vara så himla mycket mer än så. Det handlar bara om att göra vad man kan med det man har. En typisk gettomod jag gjorde var att konstruera en temporär sfx-bracket av två plåtar som är till för att täcka för oanvända pcie-portar.

Sluta vara så negativ. En innovativ billig mod har garanterat större sannolikhet att vinna än en svindyr som bara följt manualen (eller en standard guide på internet) ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hörde jag gettomod? Här är mitt bygge som det ser ut i dagsläget, har tänkt bygga vattenkylning men det blir nog först i början av nästa år (det är ~10 år sen jag gjorde vattenkylning senast). Finns ju mycket plats i ett Nano S när man gjort om lite.
Ja, det är kartong ni ser där nätagget ska sitta och fläktarna på grafikkortet sitter fast med buntband. Detta för att min 3d-skrivare strejkar lite för tillfället, men var tvungen att göra något åt ljudet från grafikkortet. Efter att ha flyttat nätagget fick man mycket plats till bättre kylning med större fläktar till grafikkortet.

Visa signatur

3200+ Venice | DFI LP Nf4 Ultra-D | 4*512mb | Gainward 6600gt | tot. 490gb | Tagan 430W | + en bärbar
Super pi: 26.875

Permalänk
Medlem

Direktlänk: https://imgur.com/a/kwF3a

☑ Bild på min dator inklusive det obligatoriska dammet från en kass vinkel. Döm mig inte.
☑ Handskriven lapp med användarnamn synlig i bild
☑ Motivering: Mitt första bygge med custom loop som stått lite för länge nu utan att bli "klar". Det fungerar men är inte vidare snyggt. Planerar att köpa ett nytt chassi med monsterkomponenter och det vore ju kul om man kunde se till att snygga till det redan från start istället för att konstant skjuta upp det.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk

I väntan på flytt till ny lägenhet i mars 2018 så bor vi just nu i tillfälligt boende, har därför gjort halvdan kabeldragning och har inget grafikkort i för tillfället , blir förmodligen nytt lagom till flytten (gtx ampere) om frugan tillåter . Mitt bygge skulle verkligen må bra av ett snyggt moddningskit från Alphachool där jag kan dra exakta rör till vattenkylning.

Mitt bygge

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

Tävla och vinn moddningskit från Alphacool värt 2 400 kronor

Direktlänk: https://imgur.com/a/FvQY9

Detta är då mitt bidrag.

Motivering: Detta kit hade underlättat jättemycket vid nästa framtida bygge.