Teknikintresserad ock trött på Youtubes trasiga video-förslag. Alternativ "Aggregator"?
Jag har för femtioelfte gången haft problem med Youtube och deras "förslag". När det har slutat fungera och börjat visa skräpvideos, trots pauserad visningshistorik,och jag lovar, jag har inte tittat på någon enda video som icke matchar min intressesfär: Teknik, så har det hela spårat ur.
Detta är vad som händer: Jag tittat på teknikvideos, under ett par månader har relevanta förslag/rekommendationer kommit upp, men helt utan förvarning så ser jag en massa andra förslag, ofta på saker jag personligen avskyr, dels för att det är extremt modernt och populärt, något som typ "alla" håller på med, men som jag inte bryr mig ett råttarsle åt eftersom jag inte är intresserad av det. Jag googlar och försäkrar mig om att visningshistoriken är rensad och pauserad. Samma med sökhistoriken. Sen är det dags att "lära upp" youtube. Man återupptar visningshistoriken och låter helt enkelt en spellista från en favoritkanal spela. I mitt fall EEVBlog. Därefter pausera igen, och sen finns bara intressanta videos i rekommendationerna. Men efter några månader kommer det upp skräp där igen. Det kan vara så att kommentarer kan påverka detta trots att det inte står någonstans. Om jag till exempel, pauserat visningshistoriken och besöker en video som motarbetar VEVO för att där skriva att VEVO censurerar och att Webradio är mer öppet, så kommer det upp en massa skräp i rekommendationerna! Men om jag skriver i en kommentar på en video där man skruvat isär en synthesizer och förklarat alla funktionerna, att det var den bästa videon man sett, så håller sig rekommendationstipsen relevanta! Kan kommentarer ha någon inverkan beroende på vilka videos man kommenterar, baserat på nyckelord? I så fall kan jag inte lita på förslagen och är hellre intresserad av en "Aggregator" där man endast kan se tekniska videos från bland annat Youtube. Om någon känner till det så vore det bra. Den bör också vara uppdaterad, dvs användare bör vara intresserade av sådant här och dela just den typen av videos.