Permalänk
Medlem

Så drygt att ombudsmannen bara har öppet onsdagar här, efter mitt sista email där jag kräver pengar tillbaka eller få välja ny tv, så har jag inte fått något svar av CDON, hade varit kul att få ut det i någon tidning med, fixar de inte det tills onsdag så kommer jag kontakta några tidningar efter mötet med ombudsmannen och se om de är intresserade.

Permalänk
Medlem

Jag har själv varit med om att cdon skyller ifrån sig på diverse leverantörer och tillverkare. Har helt enkelt slutat handla av det här företaget eftersom de bryter mot lagen hela tiden. De vill sälja och hoppar över konsekvenserna av att sälja till konsumenter. 3 (tre!) ärenden har jag varit tvungen att skicka till ARN för att få åtgärdat och få vettig kompensation. Dum som man är så tror man ju inte att det kan vara så dåligt varje gång. I tredje fallet agerade jag med fullmakt för en annan persons ärende då cdon försökte utöva sin makt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Jag har själv varit med om att cdon skyller ifrån sig på diverse leverantörer och tillverkare. Har helt enkelt slutat handla av det här företaget eftersom de bryter mot lagen hela tiden. De vill sälja och hoppar över konsekvenserna av att sälja till konsumenter. 3 (tre!) ärenden har jag varit tvungen att skicka till ARN för att få åtgärdat och få vettig kompensation. Dum som man är så tror man ju inte att det kan vara så dåligt varje gång. I tredje fallet agerade jag med fullmakt för en annan persons ärende då cdon försökte utöva sin makt.

Helt sjukt ju, kommer definitivt inte handla mer där. Det intressanta är att jag är en storhandlare där. handlar all elektronik där. 100k kr på 1.5 år. nu är det slut med det. Man kunde tro att de skulle bry sig lite mer när man har en sån återkommande kund som jag, men de verkar skita fullständigt i alla kunder lika mkt.

Permalänk
Medlem

En uppdatering, verkar som att det löst sig tillslut. Fick två email idag.

Hej!

Dessvärre måste vi intevänta svar från Infocare.

Vi återkommer till dig så fort de hört av sig i ärendet.

Jag bekalgar denna långa handläggningstiden.
Med vänliga hälsningar,
Toni

Sen fick jag ett mer positivt email nu för några minuter sen.

Hej!

Vi beklagar vår sena återkoppling i ditt ärende samt den förlänga hanteringen på grund av uteblivna svar.
Vi kan nu bekräfta att vi har återbetalat dig för din tv. Inom 2-5 arbetsdagar kommer Qliro att kontakta dig via e-post angående din återbetalning.

Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar!

Önskar dig en fin dag!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pokerproffset:

En uppdatering, verkar som att det löst sig tillslut. Fick två email idag.

Hej!

Dessvärre måste vi intevänta svar från Infocare.

Vi återkommer till dig så fort de hört av sig i ärendet.

Jag bekalgar denna långa handläggningstiden.
Med vänliga hälsningar,
Toni

Sen fick jag ett mer positivt email nu för några minuter sen.

Hej!

Vi beklagar vår sena återkoppling i ditt ärende samt den förlänga hanteringen på grund av uteblivna svar.
Vi kan nu bekräfta att vi har återbetalat dig för din tv. Inom 2-5 arbetsdagar kommer Qliro att kontakta dig via e-post angående din återbetalning.

Återkom gärna om du har några frågor eller funderingar!

Önskar dig en fin dag!

Har du begärt återbetalning? Att häva köpet är ofta inte fördelaktigt för kunden eftersom det kostar mer att köpa en ny motsvarande produkt. Kolla upp det innan du accepterar en återbetalning.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Har du begärt återbetalning? Att häva köpet är ofta inte fördelaktigt för kunden eftersom det kostar mer att köpa en ny motsvarande produkt. Kolla upp det innan du accepterar en återbetalning.

Jag får ju tillbaka lika mkt som jag köpte den för antar jag. men jag kommer köpa en dyrare tv än den jag hade, så får lägga till lite.
LG verkar bra. Vill ha en OLED denna gången.

Permalänk
Medlem

@pokerproffset: Kommer du köpa den nya TVn ifrån CDON är ju den stora frågan! Hoppas du får dina pengar snart, har följt dina inlägg och anser att dom skött detta fruktansvärt dåligt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

@pokerproffset: Kommer du köpa den nya TVn ifrån CDON är ju den stora frågan! Hoppas du får dina pengar snart, har följt dina inlägg och anser att dom skött detta fruktansvärt dåligt.

Jag kommer aldrig mer köpa något dyrt på CDON igen. Vet inte var jag ska köpa någonstans. Har inte hunnit kolla på vad det finns för tv. Men jag brukar handla på NetOnnet så kanske där.

Ska definitivt inte köpa någon Tv från Thomson heller.