Tacksam för lute hjälp ang moderkortet

Permalänk
Medlem

Tacksam för lute hjälp ang moderkortet

Tjena, nyss byggt ihop en dator åt en polare, iallafall, har en sladd kvar som går till LED på chassit, vart ska sladden sitta på moderkortet? Chassit är ett phanteks p3000 och moderkortet ett asud prime z370-p
Tack på förhand mvh isaac

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser kontakten ut?

Kan vara att den bara ska ha ström och inte kopplas tilll moderkortet.

Edit: Nu trodde jag du menade att det fanns RGB-belysning i på chassit men sedan tänker jag att det kanske är power led eller HDD led du tänker på. I manualen så hittar du vart dessa ska kopplas!

Permalänk
Medlem

Tittat igenom manualen på moderkortet, och där finns ingen RGB-LED header som jag kan hitta.
Finns inte heller med något om RGB eller Aurasync på specifikationsfliken heller, så det går nog helt enkelt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Hur ser kontakten ut?

Kan vara att den bara ska ha ström och inte kopplas tilll moderkortet.

Edit: Nu trodde jag du menade att det fanns RGB-belysning i på chassit men sedan tänker jag att det kanske är power led eller HDD led du tänker på. I manualen så hittar du vart dessa ska kopplas!

4 pin/hål, står en liten lapp på den "connect this connector with phanteks multi color LED strips only

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Tittat igenom manualen på moderkortet, och där finns ingen RGB-LED header som jag kan hitta. Så det går nog helt enkelt inte.

Vart fasen ska den sladden gå till då?
Den går ifrån datorns topp så att säga, vid start knappen usb o hörlur på toppen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pacman39: Till ett moderkort/grafikkort som stödjer Aura-Sync, vilket då har den kontakten som krävs.
Moderkort ni har gör det inte.

Det finns inte med på deras lista med produkter som stödjer det: https://www.asus.com/campaign/aura/us/index.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacman39:

Vart fasen ska den sladden gå till då?
Den går ifrån datorns topp så att säga, vid start knappen usb o hörlur på toppen

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du ju själv redan svarat på "phanteks multi color LED strips only" om du inte har några sådana så används inte kabeln

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeatWeed:

Det har du ju själv redan svarat på "phanteks multi color LED strips only" om du inte har några sådana så används inte kabeln

Aa okej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fel av mig läste inte ordentligt
Kabeln kopplar du in för att styra chassits led funktioner
chassit har stöp för stöd för bl.a. Gigabyte RGB Fusion, MSI Mystic Light Sync samt ASUS Aura Sync men enbart med en adapter

Adapter finns på tex inet

länk fixad
Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeatWeed:

Fel av mig läste inte ordentligt
Kabeln kopplar du in för att styra chassits led funktioner
chassit har stöp för stöd för bl.a. Gigabyte RGB Fusion, MSI Mystic Light Sync samt ASUS Aura Sync men enbart med en adapter

Adapter finns på tex inet

Kan du länka?:) edit : nevermind såg nu men länken funkar inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pacman39: Här är länken: https://www.inet.se/produkt/6912286/phanteks-4-pin-rgb-led-ex...
Men det spelar ju ingen roll då moderkortet inte stödjer det.