Samsung TV hittar plötsligt inte wifi

Permalänk
Medlem

Samsung TV hittar plötsligt inte wifi

Hej!

Min ca 8 månader gamla Samsung TV hittar plötsligt inte några trådlösa nätverk alls. Har alltid funkar klockrent tidigare, men nu plötsligt hittar den inga nätverk. Enda alternativet när man försöker skapa trådlös anslutning är att välja WPS (ingen aning om vad det är...), men inte heller det verkar funka.

Någon som har någon idé om vad det kan va eller har mottagaren i TVn helt enkelt lagt av?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lewinsky:

Hej!

Min ca 8 månader gamla Samsung TV hittar plötsligt inte några trådlösa nätverk alls. Har alltid funkar klockrent tidigare, men nu plötsligt hittar den inga nätverk. Enda alternativet när man försöker skapa trådlös anslutning är att välja WPS (ingen aning om vad det är...), men inte heller det verkar funka.

Någon som har någon idé om vad det kan va eller har mottagaren i TVn helt enkelt lagt av?

Tack på förhand!

Wps har inget med att hitta näten att göra utan är för att överföra kryptonyckeln men har du koll på vilka wifikanaler du använder eller har du din accesspunkt (router) ställd på autoval ? det är i så fall möjligt att det blir en "omöjlig kanal".

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Lewinsky: Prova gör en fabriksåterställning eller uppdatera firmware på TV'n.
Har själv haft problem med wifi på min Samsung TV, tillslut orka jag inte hålla på så det fick bli en wifi mottagare och sedan kabel in in TV'n.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag vet bara att jag fram tills igår fick upp en lista med tillgängliga trådlösa nätverk (både mina och grannarnas) när jag försökte skapa trådlös anslutning och att det aldrig varit några problem att ansluta. Nu plötsligt är listan helt tom utan att jag gjort ett smack...

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Tack för tipset. Fick rota fram en tillräckligt lång kabel igår, så jag klarar mig så länge. Men får testa fabriksinställnigar...

Permalänk
Bildexpert 📺

En klassisk vaktmästaråterställning brukar också kunna hjälpa

Permalänk

Hände mig också en gång hittills drog ur strömmen och väntade ett tag tänkte att servar någon överspänning guldspänningen och det gick i gång igen Med vänlig hälsning,

Visa signatur

-:Main:- Asus sabertooth X58 | 980X@3.4 | 24GB Corsair PC3-12800 | Gigabyte GTX480 | SB X-Fi Titanium Pro | Corsair SSD Force GT 120GB/WD30EZRX | Antec p183 | Corsair HX850 | Corsair H80 |