Iphone 7 Plus, byta sprucken skärm själv

Permalänk
Medlem

Iphone 7 Plus, byta sprucken skärm själv

Hej!

Är det någon som har erfarenhet utav att byta skärm själv? Jag är ganska händig, byggt flera datorer samt länge jobbat med klockor så är rätt van vid "småpill" så att säga.

Är det förövrigt någon som har använt sig utav skärmarna från Teknikdelar.se - och inte minst denna skärm https://www.teknikdelar.se/iphone-7-plus-skarm-med-lcd-origin... ?
Det lilla jag kunnat hitta om "HO3" så verkar det bra, men då är det å andra sidan från deras egna hemsida.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk

Har handlat en hel del därifrån och tycker det har hållit en OK kvalité.

De riktigt billiga skärmarna har ibland lite tjockare glas än original.

Men överlag tycker jag att de funkar fint! Se till bara att få ihop det ordentligt med klisterremsorna som är runt displayen, så du håller den fortstatt motståndig mot fukt och damm

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av awai-benda:

Har handlat en hel del därifrån och tycker det har hållit en OK kvalité.

De riktigt billiga skärmarna har ibland lite tjockare glas än original.

Men överlag tycker jag att de funkar fint! Se till bara att få ihop det ordentligt med klisterremsorna som är runt displayen, så du håller den fortstatt motståndig mot fukt och damm

Jag köpte en skärm och började bytet av skärm. Tyvärr verkar det som om hemknappen inte fungerar när jag flyttar över den till nya skärmen. Jag testade att flytta tillbaka den till gamla och då fungerar den igen. Visst måste det betyda att det är något som inte stämmer med den nya skärmen? I övrigt fungerar den och touch fungerar bra.

Vet du förresten hur det är det "distansköplagen" och ångerrätt på reservdelar (vilket jag antar detta går under)?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att inte skada hemknappen när du byter.
Den går nämligen inte att köpa som reservdel, är endast apple som kan koda om till ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensws:

Tänk bara på att inte skada hemknappen när du byter.
Den går nämligen inte att köpa som reservdel, är endast apple som kan koda om till ny.

Mm, jag vet! Men tack ändå.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.