Ring Of Elysium BR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ring Of Elysium BR!

Ring of elysium har kommit till EU och är gratis! Vad tycker ni? PUBG clone? Världsklass? Bästa vapnet?
Bara bomba vad ni känner för!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2013

Tycker spelet är fint, känslan enligt mig liknar mer COD's royale läge samt glider/snowboard/climb gör att man blir mer rörlig och slipper alla dessa miljarders timmar löpning eller letandes efter fordon som i övriga spel.

Få buggar, balanserade vapen, lätt lootat och allmänt trevligt spel

Enda nackdelen kan ju vara inventoryn, att ha 3 vapen med olika ammo begränsar dig till att ha mindre meds eller granater om några alls. Det ger en viss utmaning men är också väldigt frustrerande

i5-8600k, 16GB 3200Mhz, Asus STRIX 1080Ti OC, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Har lagt cirka 400h på PUBG och visst det var kul men nu efter att jag har testat ROE så känns det väldigt segt. Älskar känslan att flyga med Glider och landa bakom en fiende och meja ner den.

Finns en del att fixa med spelet, har själv känt av en del desync sen finns det lite buggar att fixa. Måste säga att det är ett av dom bästa free to play spelen jag testat.

PC: AMD r5 1600x @ 3.9Ghz | Asus Crosshair VI Hero | EVGA GTX 1070 | 16GB RAM G.Skill Ripjaws V 3200mhz
Laptop: Lenovo Ideapad 320 14" | i3 7100U | 4GB Minne | SSD 250GB
Lur: Huawei P20

Citera för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2013

Riktigt roligt spel faktiskt. Gillar att man tar sig fram så lätt med hjälp av glider/snowboard osv. Ska bli väldigt roligt och se hur det utvecklas vidare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Mar 2009

integritetspolicyn verkar vara ett ganska hett ämne när det gäller Ring of Elysium.
Verkar samla lite väl mycket data.

Z97-A | 4790K @ 4.7 | 16GB | GTX 1080 Ti @ 2050 | EVO 850 500GB | EVO 860 1TB
HP EliteBook 8460P | 2540M | 6GB | Agility 3 120GB
HP Microserver Gen8 | E3-1240 v2 | 16GB | EVO 850 120GB | 9TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brunköping
Registrerad
Okt 2010

Hur får man igång spelet?
Startar genom steam men det står bara att det slutat svara när jag försöker starta

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av RX1:

integritetspolicyn verkar vara ett ganska hett ämne när det gäller Ring of Elysium.
Verkar samla lite väl mycket data.

Har du någon tråd man kan läsa om detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Feb 2015

Inte hunnit testa det än men vad jag sätt på videos så ser det gaanskaa roligt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Lars Mandel99:

Hur får man igång spelet?
Startar genom steam men det står bara att det slutat svara när jag försöker starta

Samma här, slutade fungera efter en uppdatering. Synd, verkade roligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700x 3.925 @ Corsair 16gb 3200mhz @ 512gb M2 pcie @ Asus 1070 @ Msi x370 plus @ Evga 650 80+gold modulärt @ Fractal r5 @ Corsair hydro 110i @ Benq 144hz 1920-1080 24tum
i5 4670k @ Asus z-87a @ Corsair vx450 @ Corsair 16gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 256gb Kingston
c2d e4400 @ 4gb noname @ 10tb+ @ noname chassi @ 128gb Kingston ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jkpG
Registrerad
Sep 2006

Jag visste väl om att spelet fanns men inte sett så mycket ifrån det. Tittade på JackFrags video och även om de mest nördar omkring så gillade jag alla möjligheter man hade att välja på när det kommer till transport. Snowboard, glider eller klättra/linbana + fordon givetvis. Så jag bestämde mig för att prova och det var fantastiskt roligt!

Har man spelat PUBG så känner man sig direkt ganska bekväm, loot-systemet är i väldigt likt fast förbättrat. Animationerna när det kommer till att klättra, springa och röra på sig rent allmänt känns igen fast det är mycket bättre flyt. Många vapen och sikten ser likadana ut. Bullet drop/travel känns bra. Känns som det är betydligt mycket mindre recoil vilket jag som Blackout spelare gillar. Det största problemet som jag känner är ljudet/ljuddesignen. Jag fattar fan ingenting, de är antingen rakt bakom mig eller på andra sidan planeten, I can't tell.

Så till er som inte testat. Gör det! Det är för tusan gratis och typ 7,5gb.

8700k + 1070Ti + XL2540