Rek inställning för CSGO för RX580 grafikkort

Permalänk
Medlem

Rek inställning för CSGO för RX580 grafikkort

Har inte spelat CSGO på länge (Spelar mest PUBG) så när man testade nu så gick det åt skogen.
Nu ska jag inte skylla på inställningarna men man borde få ut mer än 59-60 fps i detta spel när jag har över 100 i PUBG.
Tror jag har gjort det bästa jag kan göra i Radeon kontrollpanelen men har ingen aning om hur man ska ha i själva spelet

Permalänk
Medlem

Övrig hårdvara underlättar om man skall svara på frågor

Permalänk
Medlem

Du kanske har vsync på? Vsync sätter en gräns på hur mycket fps din skärm klarar av. Om du ser fps som ALLTID sitter på 59-60 är det stor chans att du har vsync på då fps brukar pendla mellan iallafall 10 olika siffror när man spelar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ursäkta men grafikkortet är en Radeon RX 580 med 8 GB internminne

Processorn är en i7-4770K bara lite upptrimmad till 4Ghz

16 GB internminne.

Skärmen klarar 144Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av vasbydaniel:

Du kanske har vsync på? Vsync sätter en gräns på hur mycket fps din skärm klarar av. Om du ser fps som ALLTID sitter på 59-60 är det stor chans att du har vsync på då fps brukar pendla mellan iallafall 10 olika siffror när man spelar

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh hur ställer man in då jag har 144Mhz

Har freesync

Permalänk
Medlem

@TheCazz: har du ställt in skärmen på 144 hz? den kanske inte kom med det nämligen. Annars om den är inställd på 144 hz så borde inte vsync sätta den på 60 fps utan 144 fps

Permalänk

Stäng av v sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Har inte spelat CSGO på länge (Spelar mest PUBG) så när man testade nu så gick det åt skogen.
Nu ska jag inte skylla på inställningarna men man borde få ut mer än 59-60 fps i detta spel när jag har över 100 i PUBG.
Tror jag har gjort det bästa jag kan göra i Radeon kontrollpanelen men har ingen aning om hur man ska ha i själva spelet

Ställ in att 3d programmet styr grafiken, låt inte CCC ta över 3d inställningarna.
Auto på allt i CS GO fungerar rätt bra, stäng av V SYNC längst ned så borde allt vara klart.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7