Teamspeak 3 server, fråga angående flera hosts?

Permalänk

Teamspeak 3 server, fråga angående flera hosts?

Hej, jag hostar just nu min egna teamspeak 3 server via min datorn jag använder för att spela. Jag undrar hur jag ska gå till väga och låta en annan dator hosta samma server? Kan man vara flera host? ex om jag stänger av min dator så vill jag ha en annan dator som backup, ex hos en polare. Går det? sånafall, hur?

Permalänk
Medlem

Du hade nog lättare fått hjälp av Teamspeak eller communityn kring det om detta, men som lite hjälp på traven: https://www.google.com/search?q=teamspeak+redundancy&oq=teams...

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hostar man servern från en annan dator så byts ju ip adressen osv. Du kan ju självklart skicka hela server foldern till din vän innan du stänger datorn. Det bästa är att du bara köper en billig server och har igång den 24/7.

Permalänk

@Ohem: Kan ju inte namnen på dessa begrepp, är inte så kunnig inom detta område. Tack ändå