Fixa 100% GPU-användning i Apex Legends?

Permalänk

Fixa 100% GPU-användning i Apex Legends?

Hej!

Bara jag som får 100% användning utav GPU ombord "dropship" (laggar) och endast där? Någon inställning man kan fixa då detta är irriterande.

8700k
1080Ti
32gb ram ddr4

Permalänk
Medlem

Att grafikkortet används tilll 100% är liksom målet när man spelar. Annars är är det bara att sänka på inställnngarna och upplösningen tills processorn blir en flaskhals.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Det är väl en smaksak vad man själv vill sikta på men jag skulle snarare säga att målet är att sätta ett fps värde som jag sedan vill hålla stabilt (med eller utan sync funktion). Och då är det ju bra om det är lite marginal på både gpu och cpu så det aldrig droppar under det.

Angående TS fråga har jag tyvärr ingen magisk lösning, det är en krävande situation helt enkelt när spelet fortfarande ser hela kartan. Vet inte vilken inställning som är effektivast att sänka just för detta. Jag satte nästan allt på low/disabled hehe, ser rätt bra ut ändå faktiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@BengaBang: Nu var ju inte frågan om min GPU ska ligga på 100%, det vet jag mycket väl att den ska göra. Det jag frågade om det finns en inställning som kan reducera detta (ta bort lagget) i början utav spelet. Sedan använder sig detta spel utav Source-motorn, vilken är en urgammal motor som inte ska ta upp 100%, oavsett upplösning eller inställningar.

Permalänk

@Squallie: Jo, det gör ju det. Dock ingen skillnad om man vill få ut hög FPS. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

@BengaBang: Nu var ju inte frågan om min GPU ska ligga på 100%, det vet jag mycket väl att den ska göra. Det jag frågade om det finns en inställning som kan reducera detta (ta bort lagget) i början utav spelet. Sedan använder sig detta spel utav Source-motorn, vilken är en urgammal motor som inte ska ta upp 100%, oavsett upplösning eller inställningar.

Lagget du upplever i början av spelet är nätverkslagg, alla upplever ju detta, känt problem i de flesta BR-spel om man hotdroppar.

Du får väl sluta hoppa på skeppet tillsammans med 20 andra så kanske servern inte går ner på knäna.

Permalänk
Medlem

Det går att sänka några inställningar i configen som ökar din FPS. Jag kör med det, det sänker inte kvaliteten på grafiken nåt brutalt direkt. Kör du i 1440p? Kan försöka länka min config här då.

Jag har följt lite steg ifrån LowSpecGamers subreddit för att göra ändringarna. Kör med ett 1080.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apex FPS Boost Configs | Killing Floor 2 Configs
CPU: R7 5800X Cooler: H110i Mobo: X570 Aorus Master RAM: 4x8Gb 3600mhz CL14-14-14-28 Videocard: RTX2080S Strix AD PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXQuantinXx:

Hej!

Bara jag som får 100% användning utav GPU ombord "dropship" (laggar) och endast där? Någon inställning man kan fixa då detta är irriterande.

8700k
1080Ti
32gb ram ddr4

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=V37ADYWPbcs
du skulle kunna följa denna så får du åtminståne bättre frames + mindre lagg, dock serverlagget går inte att göra något åt.

https://www.youtube.com/watch?v=SaFX4kiLKf8 även denna är sevärd för inputlag