Xbox One S All-Digital Edition är här

Permalänk
Relik 📜

Xbox One S All-Digital Edition är här

Jaha, så blev det! Precis enligt ryktet, en Xbox One utan optisk enhet. Går att förbeställa nu för 2 495 kronor, och då ingår Minecraft, Sea of Thieves samt Forza Horizon 3 om jag läser rätt.
https://www.xbox.com/sv-se/xbox-one/consoles/xbox-one-s/all-d...

Lansering är satt till 7/5, så om några veckor. Återstår väl att se om priset på vanliga One S kryper uppåt innan, för nu med kampanjer som rullar känns det som en tveksam deal..

Någon som planerar att slå till? Från mig blir det ett "meh", den måste ner en bra bit under One S för att vara intressant i mina ögon. Dessutom försvinner ju UHD-spelaren, vilket skulle vara en av poängerna med ett köp från första början. Frågan är kanske om One S ens får leva vidare..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tror mer detta är Microsofts Wii Mini, något som kommer förbli en dålig affär. Tror inte X1S kommer försvinna. Är inte som de kan sluta producera/köpa UHD-läsaren eftersom den behövs till X1X.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Petterk:

Tror mer detta är Microsofts Wii Mini, något som kommer förbli en dålig affär. Tror inte X1S kommer försvinna. Är inte som de kan sluta producera/köpa UHD-läsaren eftersom den behövs till X1X.

Det är väl om de priskapar One X och puttar folk åt det hållet. De lär ha data på att många köper spel digitalt tänker jag, annars är ju hela den här lanseringen helt fel..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Är prissättningen väldigt olika regionalt?

Jag ser verkligen inte vem Microsoft riktar sig mot med denna konsol om det är samma prisupplägg som i Sverige.

Jag trodde stenhårt på en GamePass-prenumeration med medföljande, alternativt kraftigt subventionerad, hårdvara vid köp av 24 månaders GamePass. Alternativt ett pris runt 1500-2000:- 🤔

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är väl om de priskapar One X och puttar folk åt det hållet. De lär ha data på att många köper spel digitalt tänker jag, annars är ju hela den här lanseringen helt fel..

Tror de är ute och cyklar och kommer ha svårt att sälja "All-Digital Edition", men har svårt att se att de skulle ha tillverkat så många att de kan dumpa priserna bara för att bli av med de också. Vill el-ladorna ens ta in den för den delen? Finns ju fortfarande mängder med osålda X1S ute i kanalen/butikerna för den delen.

Skrivet av El1min4tor:

Är prissättningen väldigt olika regionalt?

Jag ser verkligen inte vem Microsoft riktar sig mot med denna konsol om det är samma prisupplägg som i Sverige.

Jag trodde stenhårt på en GamePass-prenumeration med medföljande, alternativt kraftigt subventionerad, hårdvara vid köp av 24 månaders GamePass. Alternativt ett pris runt 1500-2000:- 🤔

229,99 € inkl 19 % moms på tyska Microsoft Store. 1799 DKK på danska, 199,99 £ på brittiska o.s.v. 249 USD exkl moms i USA också.

Permalänk
Medlem

Kul att den är dyrare än den vanliga med läsare just nu
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=Xbox&p=4918069

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.