Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Yes, har sett det, damn att dom höjt priset med €50, fortfarande 800:- billigare än svenska åfs dock

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av Sando:

Har någon tips på bra kabel för Link? Officiella är ju väldigt dyr, och Anker är svår att få tag på (slutet av mars från amazon).

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07BJXHTTW/ref=ppx_yo_dt_...

Ska testa denna

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, men jag hann redan beställa. Anker-kabeln som Oculus rekommenderar kom idag på posten (amazon.de fick dem i lager snabbare än beräknat) och det funkar finfint!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Yes, har sett det, damn att dom höjt priset med €50, fortfarande 800:- billigare än svenska åfs dock

Wut? Den har kostat 449 euro sen release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Wut? Den har kostat 449 euro sen release.

Den fanns för €399 kanske var det vid black friday förra året eller nått ?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Den fanns för €399 kanske var det vid black friday förra året eller nått ?

Nej, det var bara Rift S som prissänktes då. Quest hade Vader Immortal-bundle istället.

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Den fanns för €399 kanske var det vid black friday förra året eller nått ?

€399 härom dagen (på oculus hemsida, dock var tillgången 0) och $399 hos typ Bestbuy och andra lågpriskedjor

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Skrivet av Sando:

Tack för tipset, men jag hann redan beställa. Anker-kabeln som Oculus rekommenderar kom idag på posten (amazon.de fick dem i lager snabbare än beräknat) och det funkar finfint!

Ska nog beställa den också ifall 4.5 metersen inte funkar

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Ska nog beställa den också ifall 4.5 metersen inte funkar

Den funkar riktigt bra, och är av bra kvalitet... Men själv måste jag nog säga att 3 meter är i kortaste laget. Men, det finns ju signalförstärkare. Jag ska antagligen skaffa en sån med upphängning i taket.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Nej, det var bara Rift S som prissänktes då. Quest hade Vader Immortal-bundle istället.

Ok ja så kanske det var

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur Oculus Quest står sig mot andra vanliga VR headset om man använder Oculus Link kabeln?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Project Cars har VR-stöd (med Link, för Questanvändare) och ingår i detta Humble Bundle-paket just nu: https://www.humblebundle.com/games/just-drive?hmb_source=humb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Nån som vet hur Oculus Quest står sig mot andra vanliga VR headset om man använder Oculus Link kabeln?

Gjorde en jämförelse senast igår mellan Lenovo Explorer och Oculus Quest med officiella Link kabeln.
Lenovo är snäppet skarpare det är lite kompression i bilden med Link.
Inte jätte stor skillnad men den är märkbar om man jämför direkt.
Questen har dock bättre svärta iom oled.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Project Cars har VR-stöd (med Link, för Questanvändare) och ingår i detta Humble Bundle-paket just nu: https://www.humblebundle.com/games/just-drive?hmb_source=humb...

Assetto Corsa har också VR-stöd, så det blir två spel för det priset

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Gjorde en jämförelse senast igår mellan Lenovo Explorer och Oculus Quest med officiella Link kabeln.
Lenovo är snäppet skarpare det är lite kompression i bilden med Link.
Inte jätte stor skillnad men den är märkbar om man jämför direkt.
Questen har dock bättre svärta iom oled.

Okej men när det gäller allt annat så är dem rätt likvärdiga? För det jag tänkt spela är isåfall VRChat och Beatsaber. Bildkvaliteten gör inte så mycket (tror jag).

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Okej men när det gäller allt annat så är dem rätt likvärdiga? För det jag tänkt spela är isåfall VRChat och Beatsaber. Bildkvaliteten gör inte så mycket (tror jag).

Mellan det jag testat så är Quest mycket bättre på allt annat.
Enklare setup
Bättre kontroller och trackingen på kontrollerna.
Jag skulle idag inte välja ett WMR headset före ett Oculus Quest eller Rift S.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Så Oculus gav mig typiskt nog 4 euro att använda i deras store... så nu funderar jag på vilket spel jag ska köpa tills Alyx kommer. Hittills har jag Beat Saber, Vader Immortal ep 1 och Job Simulator på Quest, och Super Hot, Moss, Budget Cuts, Gorn och lite mindre grejer som kom via Humble Bundle på Link.

Jag söker nu främst efter något som är lite mera kontinuerligt, alltså inte bara enstaka "upplevelser". Det jag funderar på är:

- Apex Construct
- Robo Recall
- Arizona Sunshine
- Vader Immortal 2 och 3
- Pistol Whip (kortare upplevelser, men bra enligt vad jag har hört)

Råkar någon ha en rekommendation? Om en vecka blir det Alyx, så det här är närmast för att hålla mig underhållen tills det

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Så Oculus gav mig typiskt nog 4 euro att använda i deras store... så nu funderar jag på vilket spel jag ska köpa tills Alyx kommer. Hittills har jag Beat Saber, Vader Immortal ep 1 och Job Simulator på Quest, och Super Hot, Moss, Budget Cuts, Gorn och lite mindre grejer som kom via Humble Bundle på Link.

Jag söker nu främst efter något som är lite mera kontinuerligt, alltså inte bara enstaka "upplevelser". Det jag funderar på är:

- Apex Construct
- Robo Recall
- Arizona Sunshine
- Vader Immortal 2 och 3
- Pistol Whip (kortare upplevelser, men bra enligt vad jag har hört)

Råkar någon ha en rekommendation? Om en vecka blir det Alyx, så det här är närmast för att hålla mig underhållen tills det

på Quest är Red matter ett populärt spel, har inte spelat själv men har i wishlist.
Espire 1 (smygar spel) kör jag just nu, det är väll OK hitills men har inte kommit så långt så kan inte säga så mycket.

Inget Quest-spel men har du Link så kör Boneworks det får man inte missa om man äger ett VR-headset
Efter att man spelat Boneworks så kommer ens ribba vad man kräver av typ ett skjutspel och hur fysik ska vara i ett VR-spel att ändras.
Hitils har jag inte kört nått som kommer upp i samma nivå men jag tror Half life Alyx kommer göra det

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Så Oculus gav mig typiskt nog 4 euro att använda i deras store... så nu funderar jag på vilket spel jag ska köpa tills Alyx kommer. Hittills har jag Beat Saber, Vader Immortal ep 1 och Job Simulator på Quest, och Super Hot, Moss, Budget Cuts, Gorn och lite mindre grejer som kom via Humble Bundle på Link.

Jag söker nu främst efter något som är lite mera kontinuerligt, alltså inte bara enstaka "upplevelser". Det jag funderar på är:

- Apex Construct
- Robo Recall
- Arizona Sunshine
- Vader Immortal 2 och 3
- Pistol Whip (kortare upplevelser, men bra enligt vad jag har hört)

Råkar någon ha en rekommendation? Om en vecka blir det Alyx, så det här är närmast för att hålla mig underhållen tills det

Eleven Table Tennis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

på Quest är Red matter ett populärt spel, har inte spelat själv men har i wishlist.
Espire 1 (smygar spel) kör jag just nu, det är väll OK hitills men har inte kommit så långt så kan inte säga så mycket.

Inget Quest-spel men har du Link så kör Boneworks det får man inte missa om man äger ett VR-headset
Efter att man spelat Boneworks så kommer ens ribba vad man kräver av typ ett skjutspel och hur fysik ska vara i ett VR-spel att ändras.
Hitils har jag inte kört nått som kommer upp i samma nivå men jag tror Half life Alyx kommer göra det

Boneworks är definitivt på införskaffningslistan, men det blir nog efter Alyx. Just nu vill jag ha något trådlöst

Råkar någon ha spelat Apex Construct eller Robo Recall på quest? Arizona Sunshine verkar trevligt, men spelet i sig känns lite gammalt i jämförelse med Walking Dead, så det blir nog antagligen att vänta på zombieskjutande tills slutet av året.

Skrivet av Halldin:

Eleven Table Tennis.

Tack för tipset! Är det också så kul att det inte blir tråkigt efter 30 minuter?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Boneworks är definitivt på införskaffningslistan, men det blir nog efter Alyx. Just nu vill jag ha något trådlöst

Råkar någon ha spelat Apex Construct eller Robo Recall på quest? Arizona Sunshine verkar trevligt, men spelet i sig känns lite gammalt i jämförelse med Walking Dead, så det blir nog antagligen att vänta på zombieskjutande tills slutet av året.

Tack för tipset! Är det också så kul att det inte blir tråkigt efter 30 minuter?

Arizona sunshine känns väldigt "åldrat VR mässigt" eller hur man ska säga.
Men det är nog mest pga man kört Boneworks, hade hellre valt the Walking Dead Saints and sinners om du vill skjuta zombies
Gillar du spel som Moss är Blue Giant ett tips.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det här spelet kommer bli mitt bästa köp på Oculus Quest.
Har än inte gett mig på skräck genren i VR men HL Alyx får bli mjukstarten

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Boneworks är definitivt på införskaffningslistan, men det blir nog efter Alyx. Just nu vill jag ha något trådlöst

Råkar någon ha spelat Apex Construct eller Robo Recall på quest? Arizona Sunshine verkar trevligt, men spelet i sig känns lite gammalt i jämförelse med Walking Dead, så det blir nog antagligen att vänta på zombieskjutande tills slutet av året.

Tack för tipset! Är det också så kul att det inte blir tråkigt efter 30 minuter?

Det är en realistisk pingissimulator med multiplayer, så återspelningsvärdet är typ oändligt. Testköp och testa i max 40 min x 3 på under 2 veckor så har du chans till refund om det inte faller i smaken. Tar rätt lång tid innan man inte suger totalt dock.

Permalänk
Medlem

Wands, Cave Digger, Apex Construct och Last Labyrinth är på rea i Rift store och har crossbuy med Quest, så det går att köpa dessa till Quest billigare den vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Wands, Cave Digger, Apex Construct och Last Labyrinth är på rea i Rift store och har crossbuy med Quest, så det går att köpa dessa till Quest billigare den vägen.

Tack för tipset! Då blev det praktiskt nog Apex Construct!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Större uppdatering till Quests GUI släpps den här månaden: https://www.oculus.com/blog/introducing-the-new-oculus-quest-...

Multitasking, smidigare att kolla på annat när man är inne i spel etc.

Permalänk
Medlem

Lite spel som släpps i närtid, samt Echo VR i stängd alpha snart: https://www.oculus.com/blog/game-news-pistol-whip-update-echo...

Permalänk
Medlem

Rea på ett gäng spel i Questbutiken nu.

Permalänk

Någon som sett info om när oculus får restock i sin onlinebutik.
Försökt köpa två headsets här via marknaden men folk är lite dåliga på att svara på PM.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|