Permalänk

Fps drop

Det är så att jag har fått ett problem vad det gäller fps drop. Det började med att min ping var väldigt hög vilket gjorde att jag laddade ner program för att söka virus vilket ledde till att många virus/malware/spionprogram osv upptäcktes vilket sedan togs bort och pingen blev bra. Dock kom nästa problem vilket var att fpsen blev sjukt kass och kan inte spela cs och rust krashar innan det startar. hade runt 180 fps i cs innan detta och nu drop mellan 120-30fps. Det jag testat och gjort hittills då är att söka och kollat med olika virusprogram och rensat med programmet malwarebytes som hittade ca 560 hot vill jag minnas som rensades. Datorn har installerats om och startat upp igen. Installerat steam på båda olika hårddiskarna men ingen skillnad. Börjar få slut på idéer vad jag kan göra och hoppas verkligen på hjälp från er det hade verkligen uppskattats!Har f.ö en laptop alla grafikdrivrutiner är installerade och uppdaterade också

Permalänk
Medlem

Kanske det funkar med att installera om windows på nytt, dvs rensa hela datorn. Men vi låter experterna säga sitt först.

Permalänk

Datorn har installerats om och totalt rensad

Permalänk
Medlem

Gäller detta en laptop? Vad är det för specs i den?

Permalänk

@effe0p: Kan kolla detta senare men problemet är ju fortfarande hur det kan gå från stabila 180 ner till den fps drop jag har nu och inte ens kan starta rust... Det som är det knepiga hur det kunnat förändrats. Hårddisken är rensad och windows ominstallerat, sökt igenom med Malwerbytes och rensat via den och felsökt hårddisken och även testat installera på D hårddisken vilket inte hjälpte