Jag har en bärbar Asus ROG G551JK från 2015. Jag har inget behov av att köpa en ny bärbar, så jag undrar om det är värt att skicka in den här till Asus för försök till reparation.
Jag har tyvärr haft den påslagen många timmar i streck med luftintaget ganska tilltäppt. Ja det var dumt, det fanns en bra anledning, men fortfarande väldigt dumt!
En dag bara vägrade den starta, lampan för ström lyser, men inget mer. Fläkten rör sig inte.
Är det någon som haft erfarenhet att skicka på reparation till Asus?
Vad tror ni de kommer att säga?
Jag misstänker att det inte är någon idé att laga den, jag tror det är för allvarligt fel på den för att vara värt det. Jag kan tänka mig lägga 1500kr, kanske till och med 2000kr på att få den lagad.
@anon270778:
Nu har jag ingen direkt erfarenhet av att låta just ASUS sköta utanför garanti.
Men de flesta tillverkare som erbjuder service utanför garanti, har att man först skapar ett ärende hos dem och skickar sedan produkten till hänvisat serviceställe för felsökning och får sedan ett kostnadsförslag från detta på vad det kostar att reperera.
Man kan sedan välja att acceptera detta förslag eller inte.
Väljer man att inte acceptera det, så får man betala felsökningskostnaden (vilken kan vara olika beroende på tillverkare, men i stort sätt alla kan tala om vad den är när man kontaktar dem för att skapa ett ärende), man får sedan produkten tillbaka orepererad.
Vissa tillverkare/serviceställe har dock att man kan slippa betala felsökningsvagiften om man väljer att låta de skrota produkten, dvs. de får den för att kunna plocka användbara delar från den.
Senast redigerat
Visa signatur
Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.
@medbor: Ja jag har skruvat sönder den och dammsugit. Det såg hyfsat rent ut redan. Man skulle kunna skruva loss hela kylanläggningen, men med tanke på hur det såg ut har jag svårt att tro att damm är problemet.
Då blev det direkt tråkigare. Känner du någon med en liknande dator så kan man testa byta nätadapter eller batteri för att iaf vara säker att det kommer fram ström