Styr streamade program på distans

Permalänk

Styr streamade program på distans

Jag undrar om det finns möjlighet att styra streaming tjänster (svt play eller möjligen någon sorts ljudbok) på en mediadator eller en raspberry pi på distans.

Min mormor är till större delen av dagen stillasittandes och det börjar bli svårt för henne att använda fjärrkontrollen själv så det enda hon snart kan göra är att sitta i sin fåtölj och titta på kanalen som var på när tvn startades. Det hade ju varit toppen om jag kunde starta något annat åt henne på tvn även fast jag är flera timmar bort.

Permalänk
Medlem

@Majistaten: Styra en dator på distans är inga problem, enklast är TemViewer.

Permalänk

Om man kopplar den en gång, kan man då koppla upp sig till den andra enheten utan att man ska behöva göra något?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om du har google chrome uppe kan du använda dig av "chrome remote desktop"

Permalänk
Medlem

Parsec har fungerat toppen för mig för att styra min dator på distans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majistaten:

Jag undrar om det finns möjlighet att styra streaming tjänster (svt play eller möjligen någon sorts ljudbok) på en mediadator eller en raspberry pi på distans.

Min mormor är till större delen av dagen stillasittandes och det börjar bli svårt för henne att använda fjärrkontrollen själv så det enda hon snart kan göra är att sitta i sin fåtölj och titta på kanalen som var på när tvn startades. Det hade ju varit toppen om jag kunde starta något annat åt henne på tvn även fast jag är flera timmar bort.

Om du köper en fjärrkontroll för seniorer kanske det går att byta kanal för henne ett tag till . Doro HandleEasy 321rc

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Lagers tips: Mappa om framåt-knappen på musen till Home-knappen! Du kan inte leva utan det sedan!