Permalänk
Medlem

Jsonp data

Hej!
Jag behöver lite hjälp med att sortera in jsonp-data i en tabell, jag får det inte att fungera. Jag tror att det fungerar att hämta men jag kan inte se något resultat i tabellen. Jag har använt mig av Ajax och JQuery och har säkert gjort ett grundläggande fel någonstans men då det är helt nytt för mig så kan jag inte se vad. Vill någon bara peka ut och förklara för mig vad jag har gjort för fel vore jag väldigt tacksam.

Permalänk
Medlem

testa $.each istället för $each?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Tack nu får jag i alla fall fram något men det står "undefined" i träffarna.....

Permalänk
Medlem

@ErisR: https://webservice.informatik.umu.se/webservice_livsmedel/get... returnerar bara tom lista så du måste väl posta något till den.

sedan vad är <script src="scripts/getLivsmedelsData.js"></script> för det jag ser inte det i resources eller dylikt

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

@Commander: Jag har kopplat ihop hämtningen med en sökfunktion som då ska ta fram data. Jag är inne på att jag måste lägga till en
callback-funktion på något sätt... Lägger man till det i URL:en så får man fram data.
https://webservice.informatik.umu.se/webservice_livsmedel/get...

Permalänk
Medlem

@Commander: Det är vad min js-fil heter i mappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErisR:

@Commander: Det är vad min js-fil heter i mappen.

Fast vad gör den för något kan inte se att man behöver den alls, sedan så inkluderar du den i jsfiddle men hur skall den komma åt din mapp på datorn?

Testar du med:
https://webservice.informatik.umu.se/webservice_livsmedel/get... Så funkar det utmärkt så ingen callback behövs.

Kolla i webbläsaren hur ditt request ser ut så märker du nog problemet ganska fort.

När det kommer sen när du skall iterera över svaret så får du tillbaka ett objekt av typen:

{livsmedel[], responseStatus: 200}

Tex

{"livsmedel":[{"namn":"Stuvade makaroner","energi": "146", "protein": "6.5", "fett": "3.4", "kolhydrater": "21.8"}, {"namn":"Pasta berikad kokt m salt typ Gammaldags idealmakaroner","energi": "146", "protein": "4", "fett": "0.5", "kolhydrater": "30"}, {"namn":"Pasta berikad kokt m salt typ Idealmakaroner","energi": "131", "protein": "4.6", "fett": "0.6", "kolhydrater": "25.4"}, {"namn":"Pasta berikad kokt m salt typ snabbmakaroner","energi": "126", "protein": "4", "fett": "0.5", "kolhydrater": "25"}], "responseStatus": 200}

Korrekta each enligt jquery är: https://api.jquery.com/jquery.each/

Sen är det bara att iterera på rätt plats.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS

Permalänk
Medlem

@Commander: Tack så jättemycket, höll på att bli tokig på det här..... Nej länken till js-filen behövde inte vara med här den kom med av misstag. Tack igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErisR:

@Commander: Tack så jättemycket, höll på att bli tokig på det här..... Nej länken till js-filen behövde inte vara med här den kom med av misstag. Tack igen

De nada,

Iom att du kör bootstrap wrappa din table med: så blir den lite responsive också, finns rätt mycket grejer från bootstrap som du kan lägga på för att få den snygg.

<div class="table-responsive">

Visa signatur