SweGolfers - tråden om allt golfrelaterat

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Svingvikt kan du ju laborera med så mycket du vill så länge min/maxvikt på hela klubban är innanför. Testa dina nuvarande vilken svingvikt du har, är det standard tippar jag på D5 nånstans. Att bara stoppa i ett lättare grafitskaft med samma grepp gör ju att du får mer i svingvikt. Ganska enkelt att justera med ett tyngre grepp, shims, blytejp på huvudet och liknande. Just blytejp är en fantastisk sak då man kan förändra MOI på ett billigt sätt om man har en tendens att hooka eller slica.

Du menar man får mindre i svingvikt med lättare grafitskaft? Alla grafitskaft jag testat har vart mycket lättare att svinga och får svårare få en känsla av var jag har klubbhuvudet. Grafitskaften har vart lättare också inte över 75g.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Osäker på grafitskaft. Måste ju fylla dem med en massa bråt för att få någon slags känsla av svingvikt. De jag testat har vart som att svinga luft. Får ingen känsla vart klubbhuvudet är i svingen. Har trott det är vikten på klubbhuvudet som gör det men det är tydligen mestadels vikten på skaftet

Har problem med min ping G400 hybrid för den har lika kort skaft som järnen men grafit den väger ingenting! Ping G400 FW3 har mer svingvikt.

Sen bytte jag järnen mycket för att mina gamla i3 hade för mycket svingvikt. Märktes främst på de längre järnen där man bara inte orkade hålla tekniken pga all vikt. Men ju svagare man blir så är ju grafit grymt som kompensation. Har ju också fördelen med att va vibrationsdämpande så man slipper de här avdomnande handlederna man dras med emellanåt. Ringfingret främst får sig en del smällar också

Apropå pris 7000 här i Umeå med. Då får jag spela på två hanor. Bensinen kostar så kan du gå, cykla så tjänar du in tusingarna fort

Finns grafitskaft som väger precis lika mycket som stålskaft, det är bara en missuppfattning att dom måste vara lätta bara för att det är grafit.
Som redan nämnts så blir svingvikten högre med lättare skaft och då tvärtom med tyngre.

Skrivet av marcusOCZ:

Svingvikt kan du ju laborera med så mycket du vill så länge min/maxvikt på hela klubban är innanför. Testa dina nuvarande vilken svingvikt du har, är det standard tippar jag på D5 nånstans. Att bara stoppa i ett lättare grafitskaft med samma grepp gör ju att du får mer i svingvikt. Ganska enkelt att justera med ett tyngre grepp, shims, blytejp på huvudet och liknande. Just blytejp är en fantastisk sak då man kan förändra MOI på ett billigt sätt om man har en tendens att hooka eller slica.

D5 är extremt tung svingvikt, normal svingvikt för herrklubbor ligger på D2 - D3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Finns grafitskaft som väger precis lika mycket som stålskaft, det är bara en missuppfattning att dom måste vara lätta bara för att det är grafit.
Som redan nämnts så blir svingvikten högre med lättare skaft och då tvärtom med tyngre.
D5 är extremt tung svingvikt, normal svingvikt för herrklubbor ligger på D2 - D3.

Som marknaden ser ut så är 95 % av grafitskaften lättare än de lättare stålskaften. Det är ju ett av försäljningsargumenten så tror inte marknaden är så stor för tyngre grafitskaft som kostar mer än stålskaft.

De lättare grafitskaft jag har använt har då sänkt svingvikten. Känns väldigt baklänges att lättare grafitskaft ska ge en tyngre klubba att svinga

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MacAllan:

@RiviMaggot: Brukar läsa en del på Golf WRX och just nu finns där en artikel om detta, författaren menar att framtiden för järnklubbor är grafitskaft eftersom man kan anpassa dom betydligt mer än ett stålskaft.
http://www.golfwrx.com/628238/the-future-of-iron-shafts-is-gr...

Den artikeln har jag läst också. Enda negativa med grafitskaft är att det är dyrare. Aerotech i95 kostar 855 kr/skaft. Blir lite dyrt med 6 klubbor bara.

Permalänk
Medlem

Köper man kompletta järnset så brukar det inte bli så mycket mer. Fick hem ett bar D300SL från dormy. Jag trodde de var D300 för enligt google fanns inga D300SL. Men de var någon superlight version men de var bara 500 mer förvisso på rea. De hade 55g på skaften om jag minns rätt

Sen hittade jag direkt efter D7 i den lokala shoppen och föredrog dem främst pga den högre svingvikten. Google säger D2 på Wilson D7 så den anses väl fortfarande va bland de lättare järnen då. Försökte hitta data på mina gamla i3 oversize men hittar bara de som säger 0 i swing weight och 2 på PW och uppåt. Vilket ter sig märkligt. Tror de har 85 g skaft och klubbhuvudena är ju i typ gjutet järn eller något samt extra vikter bakom

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Stämmer, D5 är bra mycket över medel. Jag själv har custom spec på mina med D5-D7 och det går inte att få tyngre om du inte själv blytejpar eller spelar utan grepp på klubborna typ

Då spelar jag ändå PING som har mest custom options av alla märken, ingen annan vill ens justera svingvikt vid custom orders eller för den delen kompensera så man får standard svingvikt vid förlängning, kortning, smalare/tjockare grepp eller om skaftvikt/balanspunkt avviker från standard skaften som erbjuds. Endast PING ger dig möjligheten att justera detta vid order, dessutom alltid kostnadsfritt.

EDIT: För dom som är intresserade så kan ni gå på denna tumregel

1/2" skaft = 3 svingvikter (Kortare skaft, lägre svingvikt)
2gr vikt på klubbhuvud = 1 svingvikt (Lägg på 2 gram = högre svingvikt)
5gr i greppet = 1 svingvikt (5gr tyngre grepp = 1 lägre svingvikt)
9gr skaftvikt = 1 svingvikt (9gr tyngre skaft = 1 lägre svingvikt)
4* lie ändring = 1 svingvikt (4* flat = 1 lägre svingvikt)

Detta gäller inte skaft som är tip/butt viktade eller har förskjuten balanspunkt.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Köper man kompletta järnset så brukar det inte bli så mycket mer. Fick hem ett bar D300SL från dormy. Jag trodde de var D300 för enligt google fanns inga D300SL. Men de var någon superlight version men de var bara 500 mer förvisso på rea. De hade 55g på skaften om jag minns rätt

Sen hittade jag direkt efter D7 i den lokala shoppen och föredrog dem främst pga den högre svingvikten. Google säger D2 på Wilson D7 så den anses väl fortfarande va bland de lättare järnen då. Försökte hitta data på mina gamla i3 oversize men hittar bara de som säger 0 i swing weight och 2 på PW och uppåt. Vilket ter sig märkligt. Tror de har 85 g skaft och klubbhuvudena är ju i typ gjutet järn eller något samt extra vikter bakom

Svingvikten kan du leka med genom att smta på blytejp på klubbhuvudena. Nordica golf har sådan tejp. Har beställt en rulle för att öka svingvikten då jag inte känner klubbhuvudet riktigt som jag vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Som marknaden ser ut så är 95 % av grafitskaften lättare än de lättare stålskaften. Det är ju ett av försäljningsargumenten så tror inte marknaden är så stor för tyngre grafitskaft som kostar mer än stålskaft.

De lättare grafitskaft jag har använt har då sänkt svingvikten. Känns väldigt baklänges att lättare grafitskaft ska ge en tyngre klubba att svinga

Visst är marknaden större för dom lätta skaften, så är det, men många tror att alla grafitskaft är lättare vilket inte stämmer.
Artikeln jag länka innan tar upp just detta att vikt inte längre är ett argument för att inte ha grafitskaft, sen är det ju en smaksak vilket man vill ha.

Du blandar ihop totalvikt med svingvikt, svingvikten är i princip hur framtung klubban är, desto större del av klubbans totalvikten som klubbhuvudet utgör desto högre svingvikt.
Därför blir svingvikten lägre med tyngre skaft (och tvärtom) om man inte justerar klubbhuvudets vikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Var det Ping i3 OS så har specs här.
http://dw4golf.com/iron-specs/ping-irons-specs/ping-i3-specs/

Skrivet av Holmgren3n:

Stämmer, D5 är bra mycket över medel. Jag själv har custom spec på mina med D5-D7 och det går inte att få tyngre om du inte själv blytejpar eller spelar utan grepp på klubborna typ

Då spelar jag ändå PING som har mest custom options av alla märken, ingen annan vill ens justera svingvikt vid custom orders eller för den delen kompensera så man får standard svingvikt vid förlängning, kortning, smalare/tjockare grepp eller om skaftvikt/balanspunkt avviker från standard skaften som erbjuds. Endast PING ger dig möjligheten att justera detta vid order, dessutom alltid kostnadsfritt.

EDIT: För dom som är intresserade så kan ni gå på denna tumregel

1/2" skaft = 3 svingvikter (Kortare skaft, lägre svingvikt)
2gr vikt på klubbhuvud = 1 svingvikt (Lägg på 2 gram = högre svingvikt)
5gr i greppet = 1 svingvikt (5gr tyngre grepp = 1 lägre svingvikt)
9gr skaftvikt = 1 svingvikt (9gr tyngre skaft = 1 lägre svingvikt)
4* lie ändring = 1 svingvikt (4* flat = 1 lägre svingvikt)

Detta gäller inte skaft som är tip/butt viktade eller har förskjuten balanspunkt.

Jag är precis tvärtom, vill gärna har D1 eller t.o.m. D0 på järnklubborna.
Ping är bra när det gäller justeringar, fick mina gamla S56 justerade i Helsingborg efter köpet när jag ville ändra loften

Har tittat på Ping i500 och tyckte dom blev perfekta när jag satte i ett lite tyngre KBS skaft, normalt ligger dom på D1 men hamnar troligen kring D0 - D0,5 med KBS skaftet, det som hindrar mig från köp är att dom troligen släpper efterföljaren nu i höst eller till våren och då är det lika bra att vänta

Nä nu är det dags för kvällsrunda och AW golf

Permalänk
Medlem

Angående vintergolf i norra Sverige så har det funnits möjlighet till det i Arvidsjaur, men inget jag personligen testat.
Jag är osäker på ifall de fortfarande kör det på vintern. Det kan ha varit ett bra tag sedan som de gjorde det...

Min hemmaklubb Skellefteå GK tar 5400kr per år för medlemskap, plus att man behöver spelrätt (7000kr+). Det har varit en kraftig ökning av spelare i år, och det har märkts vid bokning. Golfsäsongen blir ju kort, i bästa fall maj till och med september, kanske någon dag i oktober om hösten är varm.

Jag har spelat sen -89, bara sällskapsspelat några rundor per år, kommit igång nu igen då jag inte har småbarn något mer. Försöker även få min fru att börja spela och hon är taggad, vilket är väldigt roligt. Köpte golfset till henne, Cobra, F8-S, vilka jag tror kommer bli utmärkta för henne!

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Var det Ping i3 OS så har specs här.
http://dw4golf.com/iron-specs/ping-irons-specs/ping-i3-specs/
Jag är precis tvärtom, vill gärna har D1 eller t.o.m. D0 på järnklubborna.
Ping är bra när det gäller justeringar, fick mina gamla S56 justerade i Helsingborg efter köpet när jag ville ändra loften

Har tittat på Ping i500 och tyckte dom blev perfekta när jag satte i ett lite tyngre KBS skaft, normalt ligger dom på D1 men hamnar troligen kring D0 - D0,5 med KBS skaftet, det som hindrar mig från köp är att dom troligen släpper efterföljaren nu i höst eller till våren och då är det lika bra att vänta

Nä nu är det dags för kvällsrunda och AW golf

Ja redan mina gamla i3 har ju den här nocken för att förenkla att bocka om. De var rätt tidigt ute med den
Blandar nog ihop totalvikt som sagt för det är helt sjukt att i3 skulle ha D0 med 85g skaft.
Hittar ingen info om D300 SL. D300 har samma som D7 sägs det.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Inte väldigt många grafitskaft över 100 gram för oss dödliga nej.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Nu fick köptarmen sig en smäll.....
https://www.youtube.com/watch?v=19gCUnaKoBQ

Jeez vilka järn.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ardocc:

Hört att Spanien har rätt fint golfväder året om

Skämt åsido, någon som varit iväg på golfweekend i södra Europa? Det är en såndär drömgrej man har. Högt upp på min bucketlist.

Dem brukar vara rätt dyra charterresorna med golf. Jag och en polare tog nå billiflyg till milano och med billig hyrbil och hotell utanför stan och golfade en hel vecka nästan på flera olika banor. Tror hela kalaset gick på 11-12 tusen per skalle med flyg/hotell/greenfee/bil och mat. Dem resorna brukar ligga på det dubbla och där får du inte ens själv bestämma om du vill spela den dagen etc. Brukar vara rätt uppstyrt. Å andra sidan kan det vara bekvämt för den som inte orkar planera själv.

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

England eller Skottland är trevligt annars. Behöver knappt planera finns golfbanor överallt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

England eller Skottland är trevligt annars. Behöver knappt planera finns golfbanor överallt.

Enig. Vi är ett gäng som åker varje mars till olika ställen. SPanien, Italien, Portugal, Danmark, england och skottland och hittils är Skottland klart billigast, och då har vi varit på St Andrews och spelat alla banor utom Old Course. Banorna är sjukt bra i mars.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av marcusOCZ:

Nu fick köptarmen sig en smäll.....
https://www.youtube.com/watch?v=19gCUnaKoBQ

Jeez vilka järn.

JPX serien är riktigt bra. Ah, Gjorde en custom fitting i vintras och det blev JPX 919 Tour. Första Mizuno jag spelat och bästa gärn jag någonsin slagit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Inte väldigt många grafitskaft över 100 gram för oss dödliga nej.

Nä att utbudet inte är samma som på stålskaft är ju sant, men det finns iaf 3 olika recoil skaft som ligger över 100 g + ett par till som ligger några gram under.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strangelovee:

Blivit lite intresserad av arccos systemet, såg nån som hade begagnat för 900kr, köpt 2016.
Tror det va 17st sensorer.

Är det dumt att köpa så pass gamla?
går det att stoppa i nya batterier?
kräver väl inget abonnemang va?
vad går man miste om utan abonnemang?

Arccos säger att batteriet ska räcka minst fem år och när det är slut kan man köpa nya sensorer för $5 (åtminstone i USA.
Brorsan spelar med Cobra-järn med arccos-sensorer. Han använde dem med appen i en eller två månader men slutade eftersom de suger batteri utan dess like från androidtelefoner (sägs funka bättre med iOS). En nästan ny fulladdad Samsung S10 grejade inte ens nio hål.
När de dessutom ville ha runt en tusenlapp i årlig abonnemangsavgift köpte han en Garmin S40 istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nä att utbudet inte är samma som på stålskaft är ju sant, men det finns iaf 3 olika recoil skaft som ligger över 100 g + ett par till som ligger några gram under.

Vilka skaft är det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Arccos säger att batteriet ska räcka minst fem år och när det är slut kan man köpa nya sensorer för $5 (åtminstone i USA.
Brorsan spelar med Cobra-järn med arccos-sensorer. Han använde dem med appen i en eller två månader men slutade eftersom de suger batteri utan dess like från androidtelefoner (sägs funka bättre med iOS). En nästan ny fulladdad Samsung S10 grejade inte ens nio hål.
När de dessutom ville ha runt en tusenlapp i årlig abonnemangsavgift köpte han en Garmin S40 istället.

Är det generation 1 av Arccos som krävde blåtand så suger dom batteri som in i. Men gen 2 och nu senaste gen 3 registrerar slaget genom din mobils mikrofon när man slår. Dom är snällare på batteriet än gen 1. När jag kommer ner på golfbanan brukar jag ha 89% på batteriet när jag kliver av 18:e green är jag nere på 25-38% beroende på hur mycket jag fått redigera och hur soligt det varit.

Den årliga tusenlappen behöver man inte betala. Det gör inte jag. Och jag vet ärligt inte om jag går miste om några funktioner. Jag har tillräckligt känner jag.

Här är en bild på gen 1 (klumpen) och gen 2 (knappen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardocc:

Hört att Spanien har rätt fint golfväder året om

Skämt åsido, någon som varit iväg på golfweekend i södra Europa? Det är en såndär drömgrej man har. Högt upp på min bucketlist.

Var på Gran Canaria med Golf Plaisir i december 2019. Helt fantastisk resa och väldigt bra uppstyrt. Man fick greenfee 6 dagar på Meloneras Golf Club, där man en dag kunde ändra och spela en annan bana om man betalade lite extra. Vi blev så kära i banan så vi spelade den istället.

Bra uppstyrt med tävlingar osv under veckan, både jag och min sambo hade utan problem kunnat stanna en vecka till och fortsatt spela varje dag.

Enda värt att tänka på är att medelåldern på de som åker på dom resorna är rätt hög, var ett annat sällskap i vår ålder (25-30 år), resten var 50+. Men var otroligt trevligt ändå.

Vi betalade 14000kr per person, då ingick allt, inklusive 5 stjärnigt hotell med frukost och middag. Dock går priset upp till nästan det dubbla under januari och februari.

Kommer lätt åka igen i framtiden!

Edit; Kom på en till anekdot. Vårat plan ner till Gran Canaria blev försenat med 5 timmar, tryckutjämnaren gick sönder så dom var tvungna att flyga in ett annat. Gjorde anspråk på förseningen mot SAS och vi fick tillbaka 7800kr för dom 5 timmarna, bästa dealen någonsin.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Shotscope är ju annars ett alternativ särskilt om du är sugen på golf klocka. Ingen abonnemangsavgift och de har support som uppdaterar banor. Bluetooth jag fixat 36 hål men inte mycket mer.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Vilka skaft är det?

Recoil 125 Prototype, 110 Prototype och vanliga 110 ligger över.
https://www.ustmamiya.com/golf-shafts/brands/recoil/

Permalänk
Medlem

@napahlm: Han har v2 i sina klubbor. Det var från deras support han fick veta att det med android inte gick att förvänta sig annat än att batteriet dräneras väldigt snabbt. Nu kommer ju snart Arccos Link så då bör den typen av problem vara ut världen. Att slippa ha mobilen i framfickan är också ett mastodontiskt lyft, är en riktigt usel lösning i praktiken även om det på papperet ser klyftigt ut att använda en enhet som alla ändå har med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Recoil 125 Prototype, 110 Prototype och vanliga 110 ligger över.
https://www.ustmamiya.com/golf-shafts/brands/recoil/

Tack. Dom finns inte hos några fitters eller hos online custom fitters till några märken, i alla fall inte till Ping, Mizuno eller Taylormade. Antar det är Tour issued skaft som bara några få kan skaffa.

Edit: Available through TSPX fitters only

Visa gärna skaft som vi normala kan få tag på då du ju visste att det fanns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Tack. Dom finns inte hos några fitters eller hos online custom fitters till några märken, i alla fall inte till Ping, Mizuno eller Taylormade. Antar det är Tour issued skaft som bara några få kan skaffa.

Edit: Available through TSPX fitters only

Visa gärna skaft som vi normala kan få tag på då du ju visste att det fanns.

Har aldrig påstått att dom är lätta att få tag på, men det går om man nu vill ha dom.
Iaf så kan du beställa Recoil 110 från Nordica golf.
https://www.nordicagolf.se/ust-mamiya-recoil-110-iron-taper-t...

Där finns även Aerotech skaft, visserligen inte helt grafit.

Sen har dom även ett par andra +100g skaft.
https://www.nordicagolf.se/golfskaft/grafit-jarnskaft?product...

Nöjd?

Edit: Angående att skaften inte finns hos några fitters så tror jag det helt beror på vilka du pratar med.
Skulle inte bli förvånad om t.ex. David Leet nere på Falsterbo GK (en av Sveriges bästa fitters) kan plocka fram även Prototype skaften.
Tror även att en del av skaften går att få direkt från dom olika märkena, men då till en extra kostnad, såg vid ett tillfälle vilka skaft man kunde få till Pings klubbor och det var betydligt fler än vad som står på sidan.
Skall se om jag hittar det dokumentet igen.

Edit 2: Hittar bara pdf från 2017 men skulle bli förvånad om dom inte erbjuder samma fortfarande, dock kostar det extra så det kan bli dyrt men fullt möjligt.
http://pinggolf-blob.ping.com/pinggolf/uploadedfiles/clubs/cu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

@napahlm: Han har v2 i sina klubbor. Det var från deras support han fick veta att det med android inte gick att förvänta sig annat än att batteriet dräneras väldigt snabbt. Nu kommer ju snart Arccos Link så då bör den typen av problem vara ut världen. Att slippa ha mobilen i framfickan är också ett mastodontiskt lyft, är en riktigt usel lösning i praktiken även om det på papperet ser klyftigt ut att använda en enhet som alla ändå har med sig.

Det är kanske sämre batteri i en, s10 var det va? Min mobil är ju fortfarande kung på batteritid en i alla fall, såhär fyra år senare. Men! Det är ju något att ta i beaktning. Den suger batteri. Man får räkna med att ladda mobilen efter. Kanske rent av ha med en powerbank?

Jag har precis beställt en Link, leverans i oktober dock. Mest för att min mobil inte har en gps att lita på. Hoppas såklart att det blir bättre med Linken.

Permalänk
Medlem

Kul med en golftråd!

Har spelat golf i 4-5år nu och skulle kalla mig själva norra europas bästa sämsta golfare!
Så mycket som jag spelar och tränar och fortfarande är extremt ojämn är frustrerande...

I år har jag höjt mig från 18 i hcp till 22, toppen!

Spelar på Arlandastad GK mesta dels men mycket ofta gästspel på andra banor runt om sthlm.

Driver: Callaway Rogue
Fairway woods: Callaway Rogue
Järn: Callaway Rogue
Wedgar: Titleist SM6 - 52 - 56 - 60
Putter: Scotty Cameron blad putter.